TEST

Opel Corsa 1.4 Turbo - umjereno paprena

27.12.2013 u 15:04

  • +4

Opel Corsa 1.4 Turbo

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Bionic
Reading

Opel nam je čekanje nove Corse odlučio skratiti novim motorom pod poklopcem aktualne verzije. 1.4-litreni turbobenzinac iz Astre, prvi je dojam, oduvijek je i trebao biti standardni dio Corsine pogonske palete

Naime, s ovim motorom Corsa je konačno dobila onu dimenziju dinamičnog malenog paprenjaka koji će vam ubrzati puls, a da vam pritom ne presuši bankovne račune. Početna cijena nije visoka, a novi motor nije ni pretjerano rastrošan, tako da je riječ o takozvanoj situaciji ‘win-win’.

Moramo priznati, doduše, da gordi natpis ‘Turbo’ na stražnjim vratima ostavlja dojam i dinamičnijeg automobila no što Corsa s ovim motorom jest, budući da je 120 KS već odavno mjera koja će malo koga baciti u trans. Daleko od toga da je Corsa Turbo spora, no ipak je daleko od famoznog OPC-a, što je Opelu vjerojatno i bio jedan od ciljeva.

Za jednog turbobenzinca, 1.4-litreni četverocilindraš vrlo rado se vrti, a maksimalnu snagu i isporučuje pri 6.000 okretaja. Maksimalni okretni moment (175 Nm) zato je dostupan već od 1.750 o/min, a kada tome pridodamo solidno pogođene prijenosne omjere, to znači da u gradu doista nije potrebno prečesto posezati za ručicom mjenjača. Potpomognuta tehnologijom 'start-stop' Corsa Turbo je i zadovoljavajuće štedljiva pa je moguće uz lakšu nogu postići vrlo niske prosjeke.

Corsa se vrlo dobro ponaša na otvorenoj cesti, čemu doprinosi i nešto kruće podešeni ovjes. Riječ je o automobilu koji se voli voziti brzo i koji kroz zavoje prolazi uvjerljivo i predvidljivo. Upravljač je zadovoljavajuće direktan, a zamjerke imamo tek na kočnice koje bi mogle biti i uvjerljivije. Bubnjevi nemaju što raditi na automobilu koji želi biti sportaš.

Tvrđi ovjes znači da upijanje neravnina nije Corsina jača strana, a moramo priznati da smo na autocesti poželjeli da mjenjač ima i brzinu više.

Corsa nije najprostraniji automobil u klasi, no putnicima sprijeda ne bi trebalo manjkati mjesta, dok bi se na stražnjoj klupi oni natprosječne visine ipak mogli osjećati pomalo klaustrofobično. 285 litara prtljažnog obujma na razini je klase. Ergonomija također nije jača Corsina strana. Ako iz jednadžbe izuzmemo odlična sjedala sa superiornim držanjem tijela, kontrole na središnjem grebenu nisu pretjerano intuitivne, a također nam je nedostajao i indikator temperature rashladne tekućine na kontrolnoj ploči.

Sve u svemu, ipak, iako na zenitu, Corsa je još uvijek zanimljiv automobil na koji treba obratiti pozornost. 1.4 Turbo sa 120 KS svakako nam je, ako izuzmemo OPC, najinteresantnija benzinska varijanta.

Proizvođač: Opel
Model: Corsa 1.4 Turbo Color Edition
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.398 cm3
Snaga (kW/KS): 89/120 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 175 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,8/8,6/7,0
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,3
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.000/1.737/1.488
Cijena do registracije: 104.100 kuna