TEST

Nissan Qashqai 1.6 dCi - teško mu je pronaći zamjerku

18.01.2013 u 16:02

Bionic
Reading

Nissan Qashqai jedan je od naših najdražih crossovera koji smo svojevremeno i proglasili automobilom godine. Čini se kao da je automobil s čijim se imenom neki i danas muče već jako dugo s nama, no Nissan se brine za to da nam ne dosadi

Prinova pod poklopcem bila je dovoljna da se ponovno susretnemo s Qashqaijem i još jednom se uvjerimo kako je riječ o odličnom automobilu kojem je teško naći zamjerku, posebice ukoliko ste u potrazi za kompaktnim modelom iz segmenta C.

Naglasak je ovaj put ipak na motoru: 1,6-litreni dizelaš s tehnologijom turbopunjenja, direktnog ubrizgavanja i sustavom start-stop osigurava izuzetno miran i tih rad uz hvalevrijednu nisku potrošnju. Pritom je 130 KS i 320 Nm više nego dovoljno za praktički sve što vam padne na pamet pa će se Qashqai jako dobro snaći u gradu i na otvorenoj prometnici, u situaciji kada treba povući teži teret ili pak prestići više od jednog automobila.

Tome svakako doprinosi izvrstan šesterostupanjski ručni mjenjač zadovoljavajuće kratkih hodova između brzina te fino pogođenih prijenosnih omjera koji su, doduše, prilagođeniji štedljivijoj nego dinamičnoj vožnji. U prilog ovom zadnjem ide i pogon. Testni model došao je s isključivo prednjim pogonom koji sa snijegom nije imao nikakvih problema dok je ispod bio asfalt, no sumnjamo da bi se tako snašao i u situaciji kad bi ispod bijelih pahulja bilo blato.

Eventualne nedostatke izvan uređene prometnice, čemu nije ni namijenjen, Qashqai bez greške anulira ponašanjem na cesti i u povezanim zavojima. Impresivno je kako njegov neovisni ovjes, unatoč višem težištu automobila, odgovara na sve što se pred njega stavi. Čak i u situacijama kad gume više ne mogu izdržati bočna ubrzanja Qashqai će se ponijeti predvidljivo te ga je lako vratiti na pravu putanju.

Testni model bio je nakrcan opremom, a od one koja nam se posebice svidjela svakako valja istaknuti audiosustav Bose i sustav za pomoć pri parkiranju koji pomoću četiri kamere na središnjem displeju nudi tlocrt situacije oko vozila. Ljudi koji su uvijek zazirali od paralelnog i parkiranja unatrag s ovim bi sustavom trebali doći na svoje.

Novost je i spomenuti start-stop sustav koji doprinosi nižoj potrošnji te funkcionira vrlo dobro, iako smo ga sami imali potrebu isključiti.

Kao što smo rekli, Qashqaiju je teško pronaći zamjerku, a s novim dizelašom više ne možemo reći ni da je sklon popiti koji decilitar više od konkurencije.

Ako tražite automobil ove klase, svakako ga uključite u uži izbor.

Proizvođač: Nissan
Model: Nissan Qashqai 1.6 dCi Tekna Plus
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.995 cm3
Snaga (kW/KS): 96/130 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,1/6,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 10 s
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.330/1.780/1.615
Cijena do registracije: 196.000 kuna