MALI PODSJETNIK

Moda ludih osamdesetih

  • Autor: N. LJ. J.
  • Zadnja izmjena 23.05.2009 08:12
  • Objavljeno 23.05.2009 u 08:11
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Prenaglašeno, predimenzionirano, što šarenije, što svjetlucavije - osnovni su modni postulati ludih osamdesetih godina 20. stoljeća. Iako modni dizajneri još uvijek crpe inspiraciju iz prijašnjih razdoblja pa su uskrsnuli tajice, šimiš rukave, velike naušnice i svijetli traper, vremeplov u osamdesete podsjetit će nas na još neke zaboravljene trendove toga razdoblja

Moda osamdesetih, bez obzira na sve, ima određeni šarm, iako bi neki bi rekli da je riječ o pravom kiču. No, kako smo na revijama u posljednje vrijeme mogli vidjeti majice i jakne s naglašenim ramenima, čini se da se odjeća iz 80-ih u nekim novim oblicima sve više vraća na modnu scenu.

Osamdesetih godina djevojkama je geslo bilo: 'Ja, ja i samo ja!' Naime, ženski rod se tada na neki način budi i postaje svjestan da može biti jednako uspješan, ako ne i uspješniji od muškog. U to vrijeme žare i pale crtići poput 'Štrumpfova' koje rado gledaju svi, bez obzira na dob.

MADONNA I LADY DI

Predvodnice mode toga vremena su Madonna i Ladi Di, a uz njih i manje popularna (barem što se nas tiče) prva dama SAD-a, Nancy Reagan.

www.polyvore.com

www.polyvore.com

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Neuništiva pop kraljica Madonna je svojim stilom obilježila osamdesete

Glavna misao vodilja je – što ekstremnije, time bolje. Djevojke su smatrale da se mogu izraziti preko velikih frizura, prevelikih majica i pomoću blještavih boja. Ah, da ne zaboravimo i naglašena ramena, a u Madonninom slučaju i vrlo naglašene (rekli bismo – špic) grudnjake. Tajice su nezaobilazne, a i bilo koje hlače koje su se nosile morale su biti ekstremno uske.

Mnogo laka za kosu, mnogo šminke, (pre)visoke potpetice, šljokice. Tu su i nezaobilazne velike narukvice, broševi, pletene čarape bez stopala, svjetlucavi ukrasi za kosu, velike torbe. Omiljena boja kose dakako je plava, to je jednostavno 'must-be'. Ne zaboravimo spomenuti i tapiranje kose te isto tako omiljeni konjski repić svezan sa strane glave.

Usne su najčešće ružičaste, sjenilo za oči upadljivo plavo ili zeleno, rumenilo za obraze dakako svjetlucavo. Traper je također bio vrlo omiljen u osadmesetim godinama, što bljeđi to bolji. Posebno su popularne bile vrlo malene traper mini suknje, obično naglašene nekim velikim remenom.

A jedan od omiljenih modnih dodataka bili su – plastični satovi, najčešće Swatchovi.

Uz spomenute celebrytije, svakako treba spomenuti još neke koji su slavu stekli upravo u osamdesetim godinama prošlog stoljeća i postali modne ikone koje su pratile široke mase – Grace Jones, Cindy Crawford, Iman, bend Eurythmix, itd.

SLENG

To je razdoblje imalo i svoj poseban sleng. Kao i u modi, tako se i u govoru pokušavalo naglašavati stvari. U to se lako možemo uvjeriti u filmovima u kojima se pojavljuju freakovi koji su ludi za svime iz osamdesetih. Primjerice, ako je nešto super ili kul, reklo bi se: 'To je ultrasuper!' ili 'To je megasuper!' Ili ako je neki frajer jako zgodan, reklo bi se: 'On je megafrajer!' ili 'On je ultrafrajer!'

ZANIMLJIVOST ZA KRAJ

Evo što smo pronašli na internetskoj stranici jednog zaljubljenika u osamdesete godine. Dakle, devet razloga zašto je osamdesetih bilo bolje biti tinejdžer nego što je to danas:

1. Nisi morao brinuti hoće li ti hlače spasti jer su bile megauske.
2. Za natapiranu kosu lakše se brinuti nego za današnje frizure.
3. Alkohol se mogao legalno kupovati.
4. Nisi morao brinuti hoće li u školu doći neki manijak s puškom i raznijeti ti glavu.
5. Kada smo išli van i zabavljali se, mama nas nije mogla svako malo zivkati na mobitel jer ga nismo imali.
6. Tada je igranje kompjuterskih igrica značilo izaći van i baviti se nečim konkretnim.
7. Češalj u stražnjem džepu na hlačama mnogo je praktičniji i mnogo bezbolniji od piercinga.
8. Samo je jedno dijete u razredu nosilo prave Nike tenisice.
9. MTV i druge televizije puštale su prave video spotove.

No čini se da moda osamdesetih, odnosno neki njezini fragmenti, nalazi svoje mjesto i u ovim vremenima. 

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi