RECESIJA ČINI ČUDA

Mladi u krizi opet pletu vestice

07.10.2009 u 14:13

Bionic
Reading

Pletenje u zadnje vrijeme postaje sve privlačnije, a za razbibrigu plesti vole čak i zvijezde poput Julije Roberts i Cameron Diaz. Tim slijedom i dizajneri u svoje kolekcije rado ubacuju pokoji pleteni odjevni komad

I kada su po našim gradovima već gotovo nestali dućančići koji prodaju vunu jer se nikome više nije isplatilo plesti, izgleda da će im se dani prosperiteta opet osmjehnuti. U svijetu je pravi trend naučiti plesti, pa je britansko istraživanje pokazalo da im je prodaja vune u godinu dana porasla za visokih 30 posto.

Lanac dućana Hobby-Craft rekao je da su prodali više od milijun rola vune u ovoj godini, uz porast od 28 posto. Njihov je izvršni direktor Chris Crombie izjavio kako 'ljudi svih godina u krizi zauzimaju stav 'uradi sam', pa je pletenje vrlo bitno ljudima koji žele furati svoj stil'.

Bestseler je posebna debela vuna, jer je kupuju ljudi koji prvi put kreću plesti, a njoj je prodaja porasla za 38 posto.

Luksuzni brand pletiva Weardowney vodi grupu koja uči plesti u Starbucksu u londonskoj ulici Oxford, a oni tvrde da su pletivu popularnost digli celebrityji koji su poneki modni izlet znali usmjeriti prema 'izgledu bakica'. Ipak, danas je taj izgled puno glamurozniji, a priklanjaju mu se i ljudi koji su daleko od staromodnog.

Jedna od njihovih klijentica je i kći rock zvijezde Roda Stewarta Kimberly, koja je izjavila da često više voli plesti kod kuće nego izaći u grad.

Nije kriza natjerala ljude na pletenje zbog neimaštine, već smo uslijed teških vremena naučili i misliti kako se kreativno opustiti i usput stvoriti nešto trajno, trajnije od robe koja se kupi i baci.

Urednica magazina posvećenog pletenju Emma Kennedy rekla je da trend postoji već pet godina, no u posljednje je vrijeme naglo ubrzan. 'U posljednjih 18 mjeseci smo od jednog magazina narasli na čak šest, a svi su posvećeni pletenju', izjavila je.