Gwyneth Paltrow, glumica i osnivačica lifestyle brenda Goop, pod pritiskom PETA‑e povukla je angora proizvode iz svoje internetske trgovine, ali istodobno nastavlja graditi imidž 'kraljice kontroverzi' kroz luksuzne, skupe i provokativne blagdanske proizvode – od adventskog kalendara sa seks‑igračkama do kultnih mirisnih svijeća
Gwyneth Paltrow povukla je angora proizvode iz svoje internetske trgovine Goop nakon što se našla na udaru aktivista za prava životinja. PETA je mjesecima kritizirala glumicu i njezin brend zbog korištenja vune dobivene od angora kunića u kineskim tvornicama, gdje se prema snimkama životinje zlostavljaju i ozljeđuju prilikom čupanja ili brijanja krzna.
Kraj angori na Goopu
Organizacija People for the Ethical Treatment of Animals pokrenula je intenzivnu kampanju na društvenim mrežama, objavljujući potresne videozapise kunića koji vrište dok im se krzno nasilno čupa, a tijela ostaju krvava. Predsjednica PETA‑e Tracy Reiman u pismu upućenom Gwyneth u rujnu istaknula je da Goop voli tvrditi kako je 'na vrhu', ali da je u slučaju angore među posljednjima u industriji te da je krajnje vrijeme da se uskladi s ostatkom modnog tržišta.
Dodatne kritike izazvala je činjenica da je Paltrow u ožujku na Instagramu pozirala u angora džemperu iz vlastite ponude, čija je cijena na Goopu pala s otprilike 603 funte na 180 funti. Danas svi koji kliknu na taj komad na Goopovoj stranici nailaze na poruku 'Oops! Ovaj link vodi na praznu stranicu', što jasno upućuje na to da je proizvod uklonjen iz prodaje.
Reiman je ustvrdila da ustrajanje na angori od Paltrow čini 'jedinu', jer se nitko s trunkom suosjećanja ne bi odlučio nositi takvu vunu nakon što pogleda snimke prestravljenih kunića koje se vješa, reže i ranjava. PETA je pozvala glumicu da prestane 'trgovati patnjomt i zabrani angoru na Goopu, kao što je već učinila velika većina relevantnih modnih kuća.
Čini se da je poruka naposljetku urodila plodom. Više od 425 mainstream brendova – među kojima su Zara, H&M, Gap, Burberry i Hugo Boss – u međuvremenu je potpuno zabranilo korištenje angora vune, a kineski izvoz angore pao je za više od 80 posto. Goop je sada uskladio ponudu s cruelty‑free trendom i uklonio sporne artikle, iako je taj potez uslijedio znatno kasnije od većine konkurencije.
Skupi, provokativni i seksualizirani blagdanski darovi
Iako angora više nije u prodaji, Goop i dalje gradi imidž brenda koji 'živi' od šoka, luksuza i provokacije. Vjerni kupci i obožavatelji brenda i ove godine mogu za Božić kupiti adventski kalendar sa seks‑igračkama vrijedan oko 1.000 funti, s tek devet 'prozorčića', pa moraju pomno rasporediti svoja blagdanska iznenađenja. Nekonvencionalni kalendar nalazi se u Goopovu Pleasure Seeker’s Gift Guideu i nudi seriju seksualno eksplicitnih darova, predstavljenih na početku blagdanske sezone.
U opisu proizvoda kupcima se obećava da se iza svakog od devet prozorčića krije drugačije iznenađenje koje otvara nove načine igre. Kalendar uključuje i kožni privjesak za kvaku s porukom 'ne smetaj', mekanu samoljepljivu traku za vezanje, svijeću s mirisom lavande u kompletu s crvenom svilenom povezom za oči, crvene kožne ukrase za tijelo te svilenkaste crvene trake s podstavljenim crnim kožnim manžetama. Seriju blagdanskih erotiziranih darova zaokružuje zlatni vibrator od nehrđajućeg čelika.
Luksuzni adventski kalendar potpisuje high‑end brend donjeg rublja Kiki de Montparnasse, koji Goop opisuje kao etiketu na granici između razigranog i provokativnog, posvećenu slavljenju ženskog tijela kroz raskošan spoj tila, čipke i svile. Nazvan je po 'kraljici Montparnassea', pariškoj muzi i glumici iz burnih dvadesetih, čije se nesputano samopouzdanje, prema filozofiji brenda, prenosi na svaku kolekciju.
Goopovi poklon‑vodiči već su godinama poznati po ekscentričnim i izrazito skupim prijedlozima, od blokova parmezana od nekoliko stotina funti do ručno rađenih setova za backgammon i vibratora pozlaćenih 24‑karatnim zlatom. Dodatnu pažnju javnosti svojedobno je privukla i mirisna svijeća provokativnog naziva 'This Smells Like My Vagina', nastala kao interna šala s parfemistom Douglasom Littleom, koja se pretvorila u viralni hit i rasprodala u svega nekoliko sati.