MULJAŽE NA INTERNETU

Kako znati je li preporuka za hotel lažna?

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 22.08.2011 12:34
  • Objavljeno 22.08.2011 u 09:58
internet

internet

Izvor: Screenshot / Autor: TripAdvisor

Ako ne želite biti prevareni, naučite prepoznati lažne preporuke hotela na internetu. Naime, znanstvenici su uz pomoć algoritma otkrili koje riječi koriste prevaranti

Nije nepoznato to da hoteli sami sebe ocjenjuju na raznim internetskim stranicama i forumima, i to, dakako, pod lažnim imenima. Na takav način 'promocije' mnogi su nasjeli i – prevarili se. No stručnjaci su konačno osmislili način koji vam može pomoći da prepoznate komentare koje hoteli sami pišu na turističkim stranicama poput TripAdvisora.


Proučavajući jezik kojim su pisane lažne preporuke, stručnjaci su otkrili da hoteli varaju potencijalne goste navodeći ih na mišljenje da će baš kod njih dobiti puno toga za malo novca. Na što, dakle, obratiti pažnju

Ako se u preporuci izravno spominje mjesto gdje je navodna osoba odsjela te ako se pritom često koriste riječi poput 'ja' i 'mi', valja biti oprezan. Nadalje, ako se u oglasu ili preporuci koristi puno riječi poput 'stvarno' i 'vrlo' te puno entuzijastičnih uskličnika, postoji vrlo velika vjerojatnost da vas lažu.

Trebate biti oprezni i ako osoba jasno naznačuje neku drugu s kojom je bila, poput supruge ili nekog drugog člana obitelji. Osim toga, ističu stručnjaci, u Velikoj Britaniji evidentirani su i slučajevi u kojima je hotelsko osoblje doslovno podmićivalo goste da stave pozitivne komentare o njima na internetske stranice.

Znanstvenici s američkog sveučilišta Cornell zamolili su 400 ljudi da napišu lažne preporuke i komentare na specijaliziranim internetskim stranicama, i to za hotele u Chicagu. Potom su uz pomoć algoritma uspješno otkrili koji su komentari na stranicama točni, a koji su lažni. Algoritam je imao 90 posto uspješnosti!

'Stoljećima smo komunicirali gledajući se licem u lice, a danas se komunikacija odvija u virtualnim prostorima. To otežava snalaženje, odnosno razlikovanje istinitih od lažnih informacija', istaknuo je Jeffrey Hancock, profesor komunikacija i informacijske znanosti na sveučilištu Cornell.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi