NE NASJEDAJTE

Kako vas na putovanjima najčešće varaju?

08.03.2013 u 08:46

Bionic
Reading

Iako ste u dalekoj zemlji najčešće jednako sigurni kao doma čini se da se nekoliko putnih prevara ponavlja po cijelom svijetu. Pravilo je jednostavno – sve što izgleda predobro da bi bilo istinito, najčešće će vam se obiti o glavu

No varalice vas neće pokušati preveslati samo na 'jeftinijem' i 'boljem' smještaju, restoranima ili vrijednim suvenirima. Posebno u velikim gradovima možete postati žrtva sofisticiranih džepara ili dobro organiziranih prevaranata.

Prodavači jeftinog nakita ili tepiha

Na ulazu u dućan do kojega vas je doveo lokalni vozač taksija ili rikše često vam mogu ponuditi 'vrijedan' nakit, drago kamenje ili skupocjene tepihe – naravno ispod cijene. Dobro razmislite, jer gotovo sve što uzmete u trgovini koja nije ovlaštena za prodaju takve vrste vrijednosti vjerojatno je lažno i potpuno bezvrijedno.

Pohlepni taksisti

Vozači koji vas prevoze u novi grad, najčešće iz zračne luke, pokušat će svaki trik da cijena njihovih usluga bude čim viša. Od 'pokvarenih' taksimetara do uzaludnih kruženja ulicama kako bi uređaj pokazao čim više. Ako putujete do hotela, najbolje se prije dolaska raspitati za uobičajenu cijenu taksi usluge i taj iznos ponuditi vozaču unaprijed. Dogovorite cijenu vožnje i ne izlazite dok vas ne ostavi točno ispred hotela.

Lažna policija

Ponekad vas i pravi policajci mogu zaustaviti na cesti i zatražiti putovnicu. No ako prometnik zaključi da nešto nije u redu s vizom kojom ste bez problema nekoliko dana ranije ušli u zemlju ili vas pokušava kazniti za prekršaj koji znate da niste napravili, vjerojatno ste žrtva maskiranih prevaranata. Nikako im nemojte na licu mjesta davati novac i ljubazno predložite da se problem riješi u postaji.

'Pokakala' vas je ptica

Približava vam se na ulici ljubazan lokalac koji vam s odjeće želi ukloniti ptičji izmet ili mrlju od kave kojom vas je 'slučajno' zalio u prolazu. Budite oprezni, jer je najvjerojatnije riječ o odvraćanju pozornosti. Zbog mrlje, koju do tada niste imali, vrlo lako možete ostati bez sata, mobitela, fotoaparata ili novčanika. Slično skretanja pažnje može se dogoditi i u restoranima kojima kruže uhodani prevaranti čije su žrtve gosti koji s novčanikom u ruci žele platiti račun.

Čuvajte se 'lokalaca' koji vas pozivaju u bar na piće!
'Ovo je zatvoreno'

U nekim zemljama taksisti ili neslužbeni turistički vodiči pokušat će vas uvjeriti da hotel ili restoran u koji želite ići ne radi, odnosno da je već neko vrijeme zatvoren. Pritom će vam ponuditi 'još bolje' mjesto gdje će oni dobiti proviziju. Ovo često više iritira nego što može biti štetno, ali svakako tražite da se i sami uvjerite radi li mjesto u koje ste željeli ići.

Prevara u baru

Prevara uglavnom usmjerena na muškarce počinje kada turistu pristupa zgodna mlada djevojka i s njim započinje neobavezan razgovor. Uskoro ga poziva na piće u obližnji bar gdje izlazi s društvom, a turist koji je zadovoljan što ima priliku upoznati 'lokalnu škvadru' ponudi da će im platiti piće. Djevojke u međuvremenu netragom nestaju, a konobar dolazi s astronomskim računom na kojem su uglavnom najskuplja pića.

Problemi s motociklom

Želja da cijeli dan novu sredinu istražujete na skuteru može se pretvoriti u noćnu moru ako unajmite motocikl na pogrešnom mjestu. Nije rijetkost da vlasnici sami 'ukradu' iznajmljeni motocikl čim ga prvi put parkirate, a potom traže ogromnu naknadu. Također, u slučaju da ga ogrebete ili oštetite naknada za popravak može postati nerazumno visok trošak.

Beba na podu

U velikim turističkim gradovima, posebno u Italiji, turiste su često znali opljačkati dok hitaju u pomoć bebi koja je 'slučajno' ispala majci iz naručja. Bebe na cesti, naravno, nisu bile prava djeca već lutke - mamci turista koji su u želji da priskoče upomoć bili laka meta džepara.

Noćni poziv s recepcije

Osoba koja se predstavlja kao recepcionar naziva vas usred noći u hotelsku sobu i traži broj kreditne kartice zbog navodnog problema s dokumentacijom. Ne nasjedajte jer je u pitanju krađa osobnih podataka pa obavezno prekinite razgovor i nazovite recepciju.