IRSKI VIZIONAR

Kako je dizajner Jonathan Anderson ovaj uspavani španjolski brend pretvorio u vruće ime na modnoj sceni

29.03.2020 u 16:04

Bionic
Reading

Španjolski brend Loewe s bogatom modnom poviješću posljednjih godina zahvaljujući radu svog kreativnog direktora, 36-godišnjeg irskog dizajnera Jonathana Andersona, ne prestaje oduševljavati modnu javnost

Poslovni koraci tvrtke Loewe slični su onima njihovih europskih kolega i ukorijenjeni u modnim dodacima, a ne u odjeći. Osnovan u Madridu 1846. godine, brend Loewe proveo je više od 100 godina baveći se izradom modnih dodataka od kože, koje su izrađivali i za španjolsku kraljevsku obitelj, prije nego što su 1965. godine predstavili svoju prvu kolekciju odjevnih komada.

Čak i tada brend Loewe koračao je prema međunarodnoj prepoznatljivosti fokusirajući se na inovativan dizajn, a pritom stvarajući vlastite modne trendove umjesto praćenja nametnutih.

Godine 1996. francuska modna kompanija LVMH preuzela je brend, a 2007. kreativnim direktorom proglašen je britanski dizajner Stuart Vevers, presudna osoba za drugačije poimanje Loewea koji nudi puno više od kožnih dodataka, stavljajući u prvi plan fluidnije i ženstvenije odjevne komade.

Do trenutka kada je Vevers 2013. napustio španjolsku modnu kuću pridruživši se američkom modnom brendu Coach, njegov nasljednik Anderson već je stvorio značajne korake u modnom svijetu sa svojim istoimenim brendom u Londonu, dokazavši se kao komercijalno održivo ime na modnoj sceni brojnim ostvarenim suradnjama poput one s britanskim high street brendom Topshop, linijom Versus brenda Versace i japanskim brendom Uniqlo.

Provokativni dizajner koji je poznat po androginoj estetici uvijek je kroz kolekcije istraživao tajne veze između muškaraca i žena. Vrlo je brzo postigao uspjeh na londonskoj modnoj sceni i postao prepoznatljiv po spoju sportske ulične mode u kombinaciji s avangardom.

Španjolski brend Loewe u povijesti se teško nosio s konkurencijom po pitanju ready-to-wear kolekcija, stoga im je imperativ postao pronaći osobu koja razumije potrebu stvaranja poželjnih i luksuznih modnih komada.

JW Anderson godine 2008. započeo je rad kao brend muške odjeće prije nego što se tri godine kasnije proširio na žensku liniju, kada je shvatio koliko je prodaja luksuzne muške odjeće neusporediva s mnogo unosnijim svijetom dizajniranja za žene.

Dovođenje mladog i kulturno osviještenog dizajnera poput Andersona u konzervativnu modnu kuću karakteristično je za kompaniju LVMH, koja je uspjela oživiti brendove poput Celinea dizajnerima Phoebe Philo i Hedijem Slimaneom, a da ne spominjemo imenovanja Kima Jonesa i Virgila Abloha kreativnim direktorima francuske modne kuće Louis Vuitton.

Nakon što se Loeweov dizajnerski studio preselio iz Madrida u Pariz, Anderson je 2013. započeo sa stvaranjem vlastite vizije brenda kreiranjem kolekcije odjeće i dodataka koja istovremeno njeguje dugogodišnju tradiciju po pitanju savršene izrade, funkcionalnosti i privlačnosti njihovih proizvoda te izrazito sirovu, ručno rađenu energiju. Ta sukobljena kombinacija definirala je i pokrenula njegovu viziju brenda.

  • +12
Loewe SS20 Izvor: Profimedia / Autor: XINHUA/AVALON.RED / AVALON EDITORIAL / PROFIMEDIA

Mladi vizionar debitirao je muškom kolekcijom za proljeće 2015., a potom je predstavio i žensku. Istražujući španjolski kod, odlučio je pročistiti i osvježiti imidž kuće sljubivši prirodne materijale poput lana, pamuka i kože te predstavivši novu verziju torbe Amazona, a dizajniran je i novi model torbe Puzzle, koji je zaživio u pastelnoj brušenoj koži.

Osim korištenja novih materijala, Anderson je u misiji pomlađivanja uspavanog španjolskog brenda unio mnogo boja poremetivši naizgled monokromatski niz njihovih kolekcija.

Njegovu modnu viziju u ulozi kreativnog direktora brenda Loewe objeručke su prihvatili jedni od najutjecajnijih ljudi u modnoj industriji, a u kreacijama s njegovim potpisom posljednjih sezona mogao se vidjeti impresivan broj zvijezda s holivudske A-liste te svijeta šoubiznisa.