RAZMISLITE DVAPUT

Hrana u kojoj ima više ugljikohidrata nego u kruhu

  • Autor: M. C.
  • Zadnja izmjena 16.05.2014 06:42
  • Objavljeno 16.05.2014 u 06:42
jabuke hrana

jabuke hrana

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Iako se strašno bojimo ugljikohidrata jer se uz tu riječ veže problem s viškom kilograma, nisu tako loši i potrebni su za funkcioniranje organizma

Da se zaista ne bismo doveli u situaciju nakupljenih kilograma i pitanja kako se to uopće dogodilo, trebamo znati da se u mnogim namirnicama koje smatramo zdravima krije više ugljikohidrata nego u jednoj šniti kruha.

Women's Health naglašava da svakako treba izbjegavati prerađene ugljikohidrate koji su tijekom obrade izgubili nutritivne vrijednosti. Ako mislite da je dovoljno samo paziti na poznate ugljikohidratne namirnice poput kruha, varate se. Jedna šnita kruha od cjelovitih žitarica ima otprilike 13 grama ugljikohidrata, a iznenadit ćete se kada to usporedite s idućih pet zdravih namirnica.

Slanutak

U jednoj šalici slanutka nalazi se oko 35 grama ugljikohidrata od čega je šest grama šećera. Također se u jednoj šalici nalazi oko 120 kalorija te po 11 grama proteina i vlakana.



Mlijeko od soje

Napici su obično varljivi jer sadrže kalorije i šećere, a ni mlijeko od soje nije bezazleno u tom pogledu. Razlog tome je to što se mlijeko dobiva iz zrna soje, a ona su bogata složenim ugljikohidratima. Tako šalica mlijeka od soje ima 15 grama ugljikohidrata, osam grama proteina, četiri grama masnoće, ali samo 131 kaloriju.

Jabuke

Vjerovali ili ne, jedna velika jabuka ima čak 27 grama ugljikohidrata i 114 kalorija. Također ima oko pet grama vlakana i oko gram i pol masnoća.

Grožđice

Tako slatke i stvorene za grickanje, grožđice su prepune ugljikohidrata. U samo četvrtini šalice grožđice imaju oko 33 grama ugljikohidrata, a to je više nego dvije šnite kruha. To, naravno, nije razlog da ne uživate u njima, jer u mjeri jedne šalice imaju 123 kalorije, 1,5 grama vlakana i 309 miligrama kalija.

Slatki krumpir

Bijele vrste krumpira poznate su kao namirnice prepune škroba. No srednje velik slatki krumpir ima čak 24 grama ugljikohidrata, 105 kalorija te dobru količinu kalija i vitamina A.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!