samo za odabrane

Fenomen prikrivenog luksuza: Nenametljiv chic namijenjen samo najbogatijima jedan je od vodećih trendova na modnoj sceni

12.03.2023 u 11:03

Bionic
Reading

Prikriveni luksuz način je na koji se odijevaju bogate i slavne osobe koje svoj status žele prikazati na nenametljivo chic način, bez prikaza logotipa ili vidljivih simbola glamura i bogatstva, a ove godine jedan je od vodećih trendova na modnoj sceni

Fenomen prikrivenog luksuza nije nova pojava, a prema svemu sudeći, u svijetu bogatih i slavnih sve više postaje prevladavajući trend. Nedavni tjedni mode dali su naslutiti to da se luksuzni brendovi ponosno okreću tržištu najbogatijeg društvenog sloja koji za cijenu ne pita, baš kao što ne pita ni za istaknuti logo. Dapače, nijedna vidljiva naznaka luksuza nije dobrodošla.

Riječ je o modi u kojoj prevladava luksuzna roba, često znatno skuplja od komada poznatih brendova, no bez ikakvih istaknutih obilježja. Tajna je u tome što osobe koje nose ove skupocjene komade svoje bogatstvo i status ne žele isticati na očigledan način, već suptilno nositi najskuplju odjeću koju će samo uzak krug bogatih i dobro upućenih modnih stručnjaka prepoznati kao dio kolekcija odabranih brendova.

Osim toga, prikriveni luksuz podrazumijeva nošenje brendova čije reklame i logotipe nećete vidjeti na svakom koraku, dapače dio statusa koji uživaju nalazi se upravo u činjenici da su namijenjeni uskom krugu veoma dobrostojećih osoba.

Glavni cilj: postići nenametljivo chic izgled koji suptilno ističe bogatstvo i visok status

U praksi, riječ je o ženi koja u kupovinu odlazi u potpuno nenametljivoj kožnoj bomberici od nape, koju će samo rijetki prepoznati kao dio najnovije kolekcije Loewea. U drugoj prilici vidjet ćete je kako šeće u klasičnom baloneru širokih ramena, dužine do poda, vjerojatno ne znajući da je to najnoviji komad Saint Laurenta, prije tek nekoliko dana predstavljen na glamuroznoj modnoj reviji.

  • +19
Max Mara jesen/zima 2023./24. Izvor: Profimedia / Autor: - / Shutterstock Editorial / Profimedia

Primjer ove bogate žene pokazuje jasan cilj: postići prikriven chic izgled. Iz tog razloga prvi pick su lijepi, kvalitetni i ručno rađeni proizvodi kojima se nenametljivo mogu pokazati bogatstvo i status. Sve na višu razinu podižu takozvani kodirani luksuzni brendovi čija privlačnost leži u činjenici da je samo njihovo poznavanje, a kamoli posjedovanje, simboličan ulaz u elitni klub bogatih.

Prada i Bottega Veneta okreću se u smjeru prikrivenog luksuza

Bottega Veneta bila je među prvima koja je popularizirala ovaj stil u novije doba te se odlučno okrenula u njegovom smjeru. Slavni talijanski brend djelomično je maknuo prepoznatljive simbole te nedavno predstavio potpuno obične outfite koji su djelovali kao nasumični primjerci ulične mode.

Među slavnim licima koja su ih predstavila našla se Kate Moss, a komadi koji su prevladavali bile su raskopčane flanelske košulje, izblijeđeni traper, bijele majice kratkih rukava i sl. No svaki od ovih naizgled običnih komada krije svoju luksuznu tajnu. Primjerice, neupadljiva flanelska košulja posjeduje gumbiće obložene kvalitetnom kožom i čak 12 slojeva printa kako bi se postigao željeni dizajn.

Prada je također odlučila dati doprinos stilu prikrivenog luksuza, pokazavši dio svoje kolekcije bez prepoznatljivog trokuta. Naime jedno od osnovnih pravila ovakve mode upravo je izbjegavanje naglašavanja da je riječ o luksuznom komadu, stoga su u talijanskom brendu odlučili predstaviti liniju potpuno jednostavnih topova.

Iako na prvi pogled identične komade možete kupiti u svakoj prosječnoj trgovini odjeće, Prada će svoj naplatiti preko tisuću dolara. No osoba koja ga nosi znat će da na sebi ima skupocjen, kvalitetan i modno pogođen komad koji si malo tko drugi može priuštiti.

  • +37
Prada jesen/zima 2023./24. Izvor: Profimedia / Autor: / SHUTTERSTOCK EDITORIAL / PROFIMEDIA

The Row je među najpoželjnijim brendovima

Ovaj stil odavno promoviraju Loro Piana, Eleventy, Brunello Cucinelli, sada su ga objeručke prihvatili brendovi od Michaela Korsa preko Lemaire do Chanela, a poseban status uživa The Row.

Riječ je o brendu opsjednutim diskrecijom koji predstavlja zlatni standard tihog luksuza. Prije 18 godina The Row su osnovale slavne blizanke Mary-Kate i Ashley Olsen, no za njegovu slavu ponajviše je zaslužna činjenica da se radi o proizvodima vrhunske kvalitete i savršenog kroja.

Slavne sestre započele su svoj biznis prodajom majica kratkih rukava za nekoliko stotina dolara, a danas prodaju luksuzne komade poput skupocjenih kaputa koje obožavaju Katie Holmes i Meghan Markle, dok su njihove torbice, s cijenom od oko 2000 eura, postale najpoželjniji komad jednog američkog proizvođača unazad nekoliko desetljeća.

Iako i dalje uživaju veliku popularnost, u skladu s pravilima prikrivenog luksuza, blizanke djeluju potpuno nenametljivo iz sjene te šira javnost uopće nije svjesna toga da se upravo one kriju iza slavnog brenda.

The Row je postao simbol profinjenosti, elegancije i statusa te ga ponosno nose Zoe Kravitz, Kendall Jenner i Morgan Stewart McGraw, a dodatnu slavu stekao je kao dio garderobe Sienne Miller u seriji 'Anatomija jednog skandala' te Cate Blanchett u filmu 'Tar'.

  • +26
The Row, proljeće/ljeto 2023. Izvor: Profimedia / Autor: X / AVALON / PROFIMEDIA

Kako je zapravo došlo do ovolike popularnosti prikrivenog luksuza?

Modni stručnjaci tvrde da je ključnu ulogu u popularizaciji ovog stila odigrala povišena svijest o važnosti kupovine održive odjeće, ali i zasićenost često ekscentričnom Y2K modom i stilom barbiecore.

Novi val sljedbenika ovog stila su osobe rane zrele dobi koje uživaju ili u naslijeđenom ili samostvorenom bogatstvu, no svoj status žele pokazivati isključivo na nenametljiv i suptilno chic način. Ideja brendova je pružiti nezaboravnu uslugu koja uključuje izradu komada po mjeri, potpunu posvećenost kupcu te materijal s visokom kvalitetom izrade i doživotnom garancijom.

'U doba recesije javlja se želja za povratkom klasicima koji pružaju osjećaj stabilnosti. Uz to, milenijalci postaju zasićeni naganjanjem trendova i otkrivaju ljepotu održive, bezvremenske i kvalitetne robe', pojasnio je dizajner Sean Monahan.

Ako vas je ovaj stil zainteresirao i želite si priuštiti pokoji komad koji odiše prikrivenim luksuzom, brendovi poput Cosa, Arketa ili Massima Duttija dobra su startna pozicija za početak stvaranja kolekcije tihog chica koja neće koštati čitavo bogatstvo.

  • +5
Chic komadi minimalističkog dizajna Izvor: Promo fotografije / Autor: Arket Promo