TEST

Citroen C4 Aircross HDi150 - ljepotan s japanskom putovnicom

01.02.2013 u 16:08

Bionic
Reading

Tržište kompaktnih crossovera procvjetalo je otkako je Nissan uspješno lansirao Qashqai. Ni Citroen nije dugo čekao na periferiji. Francuzi su se udružili s Japancima i predstavili nam C4 Aircross

C4 Aircross zapravo je Mitsubishi ASX što se najbolje vidi u unutrašnjosti. Francuzi su uspješno unaprijedili kvalitetu materijala, no osnovni dizajn interijera u usporedbi s ostalim modelima iz Citroena jednostavno djeluje nedovoljno maštovito. Zato izvana C4 Aircross djeluje kao da stiže iz Francuske, a ne iz Zemlje Izlazećeg Sunca.

C4 Aircross jedan je od onih automobila koji djeluju veći nego što jesu, a prednost je i to što ovaj dojam nije rezerviran samo za vanjštinu. Unutrašnjost će tako ponuditi dovoljno mjesta za smještaj četvero odraslih putnika i 420 litara njihove prtljage. Preklapanjem stražnje klupe iskoristivi volumen raste na 1.200 litara.

Testni model bio je opremljen elektronski kontroliranim integralnim pogonom na sva četiri kotača s blokadom diferencijala. Za svakodnevne uvjete pogon na prednje kotače nudi idealan omjer između niske potrošnje i voznih osobina, no moramo priznati da su nas impresionirale mogućnosti sustava četiri puta četiri. Recimo samo da s dobrim gumama većina vlasnika C4 Aircrossa ne bi trebala strahovati od silaska s uređene prometnice.

C4 Aircrossov neovisni ovjes, doduše, najbolje se snalazi na uređenoj prometnici gdje automobilu osigurava dojmljive performanse. Šasija je čvrsta, a zahvaljujući krućim kontrolama - upravljačem, mjenjačem i papučicama, automobil ostavlja dojam robusnijeg vozila nego što bi se prema atraktivnom dizajnu moglo zaključiti.

C4 Aircross nije predviđen za sportsku vožnju, no u ovom je automobilu moguće izvrsno se zabaviti, a da pritom ne dobijete morsku bolest zbog valjanja karoserije kroz zavoje.

Bučniji je no što bismo očekivali, no valja priznati da C4 Aircrossu to daje stanoviti šarm. Ovo je automobil kojim ćete imati osjećaj da možete potegnuti 15-metarsku jahtu. 1.8-litreni četverocilindraš zadovoljavajuće je elastičan, a obzirom na snagu i masu automobila te aerodinamičku neučinkovitost - i štedljiv.

Najveća mana C4 Aircrossa relativno je visoka cijena, pa će C4 Aircross vjerojatno ostati odabir onih malo dubljeg džepa.

Proizvođač: Citroen
Model: C4 Aircross 150 HDi
Vrsta motora: 1.8, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.798 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 2.000 - 3.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,1/8,9/7,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,5 s
Maksimalna brzina: 198 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.340/1.800/1.540
Cijena do registracije: 247.000 kn (169.600 kuna osnovni model)