UREDSKI BONTON

15 stvari kojima ćete sigurno iznervirati šefa

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 27.01.2012 09:41
  • Objavljeno 27.01.2012 u 09:41
žema stres karijera ured

žema stres karijera ured

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Bez obzira nadate li se promaknuću na poslu ili jednostavno pokušavate izgraditi zdrave odnose, važno je da razumijete kako vaš šef funkcionira – što cijeni, što poštuje i što nikako ne može podnijeti

Želite li se penjati na korporativnoj ljestvici, najbolje je izbjegavati ovih 15 načina koji će svakog šefa dovesti do ozbiljne iritacije, savjetujem stranica Savvysugar.com.


1. Kasnite, a u ured ulazite s kavom u ruci. Ako u ured nonšalantno uđete sa 20 minuta kašnjenja, držeći u ruci šalicu za kavu, velika je vjerojatnost da to neće biti dobro primljeno. Ako ste kratki s vremenom, preskočite kafić ovog puta.

2. Neprimjereno ste odjeveni. Vaš nadređeni ne želi se osjećati kao vaš otac ili majka, tako da neće biti oduševljen ako vas redovito mora opominjati zbog vašeg odijevanja. Neka vaš izgled bude profesionalan i zapamtite da je bolje da malo naginjete prema konzervativnijoj strani.

3. Redovito ističete svoja postignuća. Samohvala je povremeno dobra, ali ako glasno trijumfirate nad svakom malom pobjedom, iritirat ćete i kolege i svog šefa. Spremite pohvale za evaluaciju na kraju godine i uvijek imajte na umu da svoje uspjehe ističete s nekim ciljem – primjerice, kad trebate pregovarati o plaći.

4. Govorite 'pokušat ću' umjesto 'napravit ću'. Kad vas nadređeni pita hoćete li nešto dovršiti, to znači da se od vas očekuje da to i dovršite. Formirajte svoje odgovore pažljivo jer čak i mala ugađanja tona mogu u uhu menadžera zazvučati drukčije. Umjesto da kažete: 'Pokušat ću to napraviti', uvjerite svog šefa riječima: 'Nema problema, bacit ću se na to čim završim ovaj zadatak.'

5. Postavljate osobna pitanja. Vaš će šef podijeliti neke privatne informacije kad to bude smatrala prikladnim, pa da je pristojnije da se suzdržite od previše intimnih pitanja. Mali razgovori su ponekad dobrodošli, ali nikad ne zaboravite održati profesionalnu granicu tijekom razgovora.

6. Ogovarate kolege. Većina će informacija uvijek pronaći svoj put, tako da je vjerojatno da će vaš šef već od nekog drugog saznati sve značajnije skandale. Nitko ne voli uredske dojavljivače i ulizice. Prepričavate li svom šefu tajne svojih kolega, to više govori o vašem karakteru nego o njihovom.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Ne pretjerujte s nuđenjem pomoći
7. Lajkate sve njegove/njezine statuse. Možda ste prijatelji na Facebooku, ali to ne znači da morate lajkati ili komentirati svaku njihovu fotografiju ili status. Držite cyber interakciju na minimalnoj razini.

8. Imati neuredan stol. Većina šefova ne zahtijeva da prostor bude kristalno čist, ali nijedan ne očekuje da će na njemu biti brdo papira. Urednim stolom pokazujete svoj osjećaj odgovornosti.

9. Žalite mu se zbog fotokopirnog aparata. Faks nema papira, internet je spor, klima ne radi. Vašeg šefa ne zanimaju te vaše male brige jer je odgovoran za puno ozbiljnije stvari. Kontaktirajte odgovarajuće odjele ili pokušajte riješiti probleme sami.

10. Kradete uredski materijal.
To što je ormar pun papira, ne znači da trebate uzeti paket ili dva. Brzo ćete izgubiti šefovo povjerenje ako vas ulovi kako uzimate uredski materijal. Krađa je krađa i nitko neće promovirati zaposlenika koji je poznat po tome da uzima stvari iz tvrtke.

11. Zanemarujete telefonske pozive i ne odgovarate na e-mailove. Ako ne odgovarate na pozive i ako je vaš inbox stalno prepun, pogodite tko će prvi čuti o tome? Vaš nadređeni. Ako ne odgovarate klijetima ili kolegama, ljudi su prisiljeni obratiti se vašim nadređenima. Budite sigurni da za vas neće imati puno lijepih riječi.

12. Nudite pomoć sa sve i svašta. Znate vodoinstalatera kad mu je potrebno, pomoći ćete njegoovj djeci, nabavljate mu karte za koncert na koji želi otići? Treba ponekad ponuditi pomoć, ali nemojte pretjerivati, inače će početi bježati od vas i smatrati vas ulizicom.

13. Ismijavate njihove loše navike.
Smijao/la se kad ste se prvi put šalili jer preskače doručak. Šesti put joj to, vjerujte, nije tako duhovito. Budite ljubazni i držite ironiju na minimumu, tako da ne biste ušli u zonu uvreda.

14. Tražite povišicu prije nego što ste dovršili svoj zadatak. Pametni znaju koliko vrijede i traže odgovarajuću povišicu, ali znaju da to moraju poduprijeti rezultatima. Držite spremnu mapu sa svojim rezultatima i postignućima tako se da mirno i argumentirano možete boriti za veću plaću kad se ukaže prilika.

15. Poslovni ste cijelo vrijeme.
Ljudsko ste biće, ali i ona. Nemojte biti robot koji se pojavi ujutro na poslu, radi i onda odlazi u pet. Sudjelujte u razgovoru, šalite se, ne bojte se smijati. Zabava ima prostora na radnom mjestu, tako da si slobodno dopustite da uživate u svom poslu i da i kroz to vaša osobnost sjaji.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi