IZLOŽBA U HDLU-U

Pogledajte što donosi Bijenale slikarstva

31.10.2013 u 15:14

  • +15

2. Bijenale slikarstva

Izvor: Promo fotografije / Autor: HDLU

Bionic
Reading

U Domu Hrvatskih likovnih umjetnika u Zagrebu otvoren je 2. Bijenale slikarstva, u sklopu kojeg je u Meštrovićevu paviljonu svoje recentno stvaralaštvo prikazalo 54 suvremenih hrvatskih likovnih umjetnika te još dvanaestero suvremenih austrijskih slikara na paralelnoj izložbi 'Vienna Calling'

Kustos hrvatske selekcije i dopredsjednik HDLU-a Tomislav Buntak istaknuo je na kako hrvatski dio izložbe obuhvaća čitav spektar umjetnika, od najmlađih do najstarijih koji djeluju već desetljećima i koji su obilježili hrvatsku slikarsku scenu u posljednjih pola stoljeća.

'Uspjeli smo dogurati do impozantne izložbe koja daje objektivan i kvalitetan uvid u stanje hrvatskog slikarstva u posljednje dvije godine', kazao je Buntak.

Do 24. studenoga suvremenu hrvatsku slikarsku scenu i produkciju unazad dvije godine u Domu HDLU-a predstavlja 44 hrvatskih slikara i slikarica svih generacija, čiji su radovi odabrani među 147 pristiglih na natječaj, te devetero pozvanih autora - etabliranih slikara i predstavnika mlade slikarske scene.

Među umjetnicima čija su djela odabrana na natječaju zastupljene su sve generacije: od mladih već poznatih umjetnika poput Zlatana Vehabovića - čija golema ulja na platnu pod nazivom "The Lightbearer" dočekuju posjetitelje na samom ulazu u hrvatski dio izložbe, Marka Zemana, predstavljenog triptihom "Black page", i Stjepana Šandrka s golemim triptihom "Čuvara", preko Dražena Josipa Pavića i Ivana Lovrekovića koji slikaju zajedno - tu je njihova "Crna svjetlost" s motivom srca - do široke grupacije srednje generacije hrvatskih slikara.

Lovro Artuković predstavio se s golemom kompozicijom "Apolon i Marsija: pobjeda slikarstva nad novim medijima", koju je zagrebačka publika već imala prilike vidjeti u Kući za ljude i umjetnost Laubi, Matko Vekić izložio je nekoliko radova, među kojima poliptih "Inovlucija", Bojan Šumonja sliku superheroja "Spiderman the saviour". "Paleolit" Davora Krelje zanimljiva je kompozicija koju čine dva ulja na platnu i brojni crteži a zauzima čitav jedan zid galerije. Rad Gordane Bakić promjenjivih dimenzija "Pokusni rad 3" u platnu, drvu i papiru preplavio je suprotni zid, prosuvši se po podu.

Njihove su slike isprepletene s onima devetero pozvanih autora - među njima je Boris Bućan s čak šest svojih platna prepoznatljivih crno-bijelih motiva, Željka Cupek s nizom velikih ulja na platnu pod nazivom "Monsterosa" (od 1-5), Martina Grlić sa serijalom "Jugoplastika".

Izložbu dvanaest umjetnika mlađe generacije koji žive i rade u Beču pod nazivom "Vienna Calling" predstavila je njena kustosica Theresia Hauenfels koja je zahvalila domaćinima na pozivu da dođu i izlože svoje radove "u prekrasnom gradu Zagrebu i u ovoj divnoj kući čija je reputacija poznata diljem Europe".

Izložba predstavlja zanimljivu i mladu umjetničku scenu Beča, umjetnike koji se služe različitim medijima - filmom, slikama, predmetima i instalacijama - kojima odgovaraju na zadanu temu "posezanja u prostor". To čine velikim slikarskim kompozicijama (Martin Schnur), fotografijama (Marlene Hausegger), instalacijama poput kutije pod nazivom "I once was what you are" (Alfredo Barsuglia), u koju se posjetitelj mora uvući samo da bi se susreo licem u lice s fotografijom vrlo starog čovjeka.

Otvorenju je nazočila i zamjenica zagrebačkog gradonačelnika Vesna Kusin, koja je kazala kako ta dvojna izložba predstavlja nastavak tradicionalno izuzetno dobrih odnosa između Zagreba i Beča, te još jednu potvrdu vrijednosti kulturne raznolikosti međusobne suradnje Hrvatske i Austrije.

Veleposlanica Austrije u RH Andrea Ikić Boehm izrazila je zadovoljstvo velikim brojem posjetitelja, te poručila da izložba austrijskih umjetnika "nije samo dio tradicije intenzivne višestoljetne umjetničke razmjene između naša dva grada, već ona - u godini priključenja Hrvatske Europskoj uniji - nastoji dati poticaj kako bi se te povijesno čvrste veze dodatno oživjele i postavile na nove suvremene temelje".