PREDSTAVLJAMO

Peugeot 208 - kralj lavova

  • Autor: I. Ć.
  • Zadnja izmjena 17.10.2012 10:15
  • Objavljeno 16.10.2012 u 08:00
208_1203JBL045

208_1203JBL045

Izvor: Promo fotografije / Autor: peugeot

Prije samo deset godina u segmentu kompaktnih gradskih automobila kupci su mogli birati između desetak automobila. Danas im je na raspolaganju njih četrdesetak
peugeot

peugeot

Izvor: Promo fotografije / Autor: peugeot

Ovi više ne tako maleni automobili, za čijim se upravljačem u određenom trenutku nađe svaki vozač, čine čak 30 posto ukupnog tržišta. U pojedinim zemljama poput naše ovaj je udio još i veći te iznosi 35 posto ukupne prodaje automobila.

Pa kako onda u ovakvoj gužvi pronaći svoje mjesto pod suncem? Peugeot je već imao rješenje koje se zvalo 206. Francuzi su prodali gotovo osam milijuna primjeraka ovog automobila prije no što su zaigrali na sigurno sa 207-icom. Sada se nadaju ponoviti uspjeh novim 208.

Kako bi im to pošlo za rukom, odlučili su se na drastičan potez koji zovu - regeneracija.

Novi 208 je kompaktniji i lakši, ekološki osvješteniji, stilski potpuno drukčiji te opremljeniji no dosad. Premda je sedam centimetara kraći od prethodnika, 208 nudi čak pet centimetara više za koljena putnika na stražnjoj klupi. Automobil je centimetar niži i dva uži, a pritom nudi veći prtljažnik (285 litara) i ono najimpresivnije - čak je 110 kilograma lakši od 207.

208-ica ne izgleda drukčije samo izvana. U novom dizajnu interijera ističe se maleni promjer kola upravljača iznad kojeg je smještena instrument ploča te dominantni dodirni zaslon na središnjem grebenu. To znači da se vozačkom okruženju treba prilagoditi, no ovaj proces ne traje dugo. Spomenuti zaslon pak omogućava jednostavno spajanje i kontrolu multimedijalnih uređaja, GPS-navigaciju, a služi i kao putno računalo.

Niža masa i paleta učinkovitijih, novih motora učinila ga je jednim od najštedljivijih automobila u klasi. Dva nova trocilindrična benzinca razvijaju 68 KS (1.0) i 82 KS (1.2 VTi) te u kombiniranom europskom ciklusu troše 4,3 litre goriva na stotinu kilometara. Tu su i već poznati 1.4 VTi (95 KS), 1.6 VTi (120 KS) i 1.6 THP (155 KS) benzinci, kao i 1.4 (68 KS) i 1.6 (92 i 115 KS) HDi dizelaši.

Najslabiji dizelaš u izvedbi e-HDi s pilotiranim automatskim mjenjačem Peugeot deklarira na potrošnju od svega 3,4 litre goriva na stotinu kilometara.

208 se nudi u tri razine opreme, a već osnovna nudi ABS, ESP, šest zračnih jastuka, ručnu klimu, audiouređaj i elektronske podizače stakala. Cijena osnovnog modela sa 1,0-litrenim benzincem iznosi 80.300 kuna.

Francuzi su uvjereni kako će se sa 208-icom vratiti na vrh, a tome u prilog govore i inicijalni rezultati u Europi. Naime, prije početka prodaje Peugeot je uspio ispuniti čak 95 posto predviđene kvote. Ukoliko sve prođe prema planu, francuski proizvođač bi u 2012. trebao isporučiti čak 265.000 208-ica.

Jedan od ovih primjeraka bit će i unikatni model koji je oslikao renomirani hrvatski umjetnik Zlatan Vehabović, a koji je ponuđen na online aukciji na tportalu. U online aukciji za automobil, kao i pojedinačnim donacijama za razminiranje, mogu sudjelovati svi zainteresirani građani Republike Hrvatske, a kroz promociju projekta u Parizu organizatori se nadaju i sudjelovanju francuskih građana i tvrtki. Cilj ove humanitarne akcije je prikupiti najmanje 120.000 kuna za razminiranje približno 40.000 m² teritorija u Republici Hrvatskoj na području Zadarske županije.

Ako i vi želite pridonijeti mijenjaju situacije u Hrvatskoj nabolje, pridružite se humanitarnoj akciji '208 protiv mina' na našim stranicama.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi