ZBOGOM ROVINJU

Zabranjena baš svaka reklama za cigarete

pušenje pušač

pušenje pušač

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Igor Sambolec

Nove izmjene 'zakona o pušenju' su u fokus gurnule ponovnu dozvolu duhanskog dima u kafićima, ali je široj javnosti ostalo nepoznato da je njima srušen i posljednji bastion legalnog oglašavanja duhana, cigareta i drugih artikala povezanih s pušenjem

Izmjenama zakona zabranjuje se, naime, baš svako isticanje, bilo logotipa, bilo cigareta ili duhana na prodajnim mjestima. Za dva tjedna, kada istekne prijelazno razdoblje, na kioscima neće kao dosad biti istaknute cigarete u izlogu, neće moći visjeti reklame za njih, neće više biti logotipa cigareta s karakterističnim pozdravom iz jednoga istarskoga grada, pa čak ni plitica za vraćanje sitniša s logotipom cigareta. Iz svih trgovina morat će se maknuti karakteristični stalci iznad blagajni s logo, a ako se makne samo logo, cigarete se neće smjeti vidjeti. Isto vrijedi i za kafiće, benzinske postaje ili bilo koja druga prodajna mjesta.

Jasno je da će Adris grupa, koja ima gotovo sve reklamne proizvode u trgovinama i kioscima, pretrpjeti veliku izravnu štetu, što zbog zabrane oglašavanja kroz pad prodaje, što zbog toga što će morati ukloniti stotine tisuća stalaka i reklama u koje su proteklih godina ulagali. Štetu će pretrpjeti i kiosci i trgovine, koji će morati nabaviti nove stalke i izgubiti ugovore o oglašavanju. Ipak, nitko od njih na naš upit nije htio odgovoriti koliko će ih stajati nova odredba zakona.

'Mogu samo reći da smo legalisti i poštovat ćemo sve zakonske odluke', rekao je glasnogovornik Adrisa Petar Grubić. Njih ograničenje pogađa dvostruko jer je posljednje dvije godine dosta uloženo u lanac kioska iNovine, na kojem su reklame cigareta znatno više istaknute nego na kiosicma glavne konkurencije – Tiska.

Anja Linić, glasnogovornica Agrokora, u čijem je vlasništvu i Tisak i Konzum, nije također odgovorila na upit o tome koji je razmjer štete koji će im nastati. Samo je poručila kako će se oba njihova maloprodajna lanca uskladiti sa zakonom u roku isteka prijelaznog razdoblja.

Tek neslužbeno se od proizvođača cigareta može čuti da će im posljednja zabrana mogućnosti legalnog oglašavanja uz porast trošarina i zabrane pušenja donijeti novi udar na prihode zbog manje prodaje.

'Više trošarine, zabrana reklamiranja i zabrana pušenja upravo tim redom utječu na pad prodaje', kaže sugovornik iz Tvornice duhana Rovinj. Međutim, reklamni artikli i stalci koji su 'ukrašavali' domaće trgovine i kioske neće propasti. TDR će ih samo izvesti na tržišta gdje nema restrikcija kao u Hrvatskoj, poput Bosne i Hercegovine i Srbije. Građane susjednih zemalja tako će za dva tjedna iznenaditi velika promidžbena aktivnost hrvatskog proizvođača.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi