špic sezone

U Hrvatskoj do kraja kolovoza 15 milijuna turista i 86,6 milijuna noćenja

01.09.2022 u 13:53

Bionic
Reading

Hrvatsku je u prvih osam mjeseci posjetilo 15 milijuna turista, koji su ostvarili 86,6 milijuna noćenja, što je više nego lani i više od 90 posto tog fizičkog prometa iz rekordne 2019., dok je vrijednost fiskaliziranih računa u tom razdoblju premašila 2019. za 38 posto, izvijestili su iz Ministarstva turizma i sporta (MINTS)

Turista je u Hrvatskoj, po podacima iz sustava eVisitor i eCrew, u prvih osam mjeseci ove godine bilo 40 posto više, a njihovih noćenja 27 posto više nego istom razdoblju 2021., dok je u odnosu na isto vrijeme 2019. dostignuto 91 posto dolazaka turista i 96 posto noćenja.

Uobičajeno, najviše od ukupnih 86,6 milijuna noćenja u prvih osam mjeseci ili 76,3 milijuna ostvarili su strani turisti, dok se ostalih 10,3 milijuna odnosi na noćenja domaćih turista.

Najviše je noćenja do kraja kolovoza, 24,7 milijuna bilo u Istarskoj županiji, koju sa 16 milijuna slijedi Splitsko-dalmatinska te sa 15,3 milijuna noćenja Primorsko-goranska županija. U Zadarskoj županiji je ostvareno 12,8 milijuna noćenja, u Dubrovačko-neretvanskoj 6,2 milijuna, a u Šibensko-kninskoj 5,7 milijuna.

Po odredištima s najviše noćenja opet dominira Rovinj, 3,5 milijuna, te zatim Dubrovnik i Poreč sa po 2,8 milijuna, Medulin s 2,6 milijuna, Umag 2,4 milijuna i Split 2,4 milijuna u prvih osam mjeseci.

Među stranim turistima Nijemcu ostvarili daleko najviše noćenja, 19,8 milijuna, a na drugom mjestu su Slovenci sa 8,8 milijuna. Slijede turisti iz Austrije sa 6,5 milijuna noćenja, Poljske sa 5,7 milijuna, Češke sa 5,2 milijuna i Talijani sa 3,7 milijuna, a u prvih deset još su i Slovaci, Nizozemci i turisti iz Ujedinjene Kraljevine.

  • +20
Turisti u Zadru Izvor: Cropix / Autor: Luka Gerlanc

Turisti su u prvih osam mjeseci najviše noćili u objektima u domaćinstvima, koji su sa 33,9 milijuna noćenja ispred drugih kampova u kojima je bilo 17,6 milijuna noćenja i hotela koji bilježe 17,2 milijuna.

U kolovozu 32 milijuna noćenja

Samo u kolovozu ove godine u Hrvatskoj je boravilo 4,6 milijuna turista, ostvarivši 32 milijuna noćenja, čime je isti mjesec 2021. premašen za 6 odnosno 4 posto, dok je to u odnosu na kolovoz 2019. razina od 92 posto dolazaka i 97 posto noćenja.

I u tom mjesecu najviše su noćenja ostvarili Nijemci pa Slovenci, a zatim Poljaci, Talijani i Austrijanci, a među županijama najviše u Istri, pa Splitsko-dalmatinskoj i Primorsko-goranskoj županiji.

Fiskalizacija - do kraja kolovoza 38 posto veća vrijednost računa

Iz MINTS-a iznose i podatke Porezne uprave od početka do 30. kolovoza ove godine kada je u turističkim djelatnostima ukupno fiskalizirano računa u vrijednosti 28,9 milijardi kuna ili 64 posto više nego u istom razdoblju 2021., i 38 posto više nego u istom razdoblju 2019.

Podsjećaju i da je u 2021. ukupna vrijednost tih računa bila 25,3 milijarde kuna, dok je u cijeloj 2019. iznosila 28,4 milijarde kuna, što je u osam mjeseci ove godine premašeno.

Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac čestita cijelom sektoru, dodajući da su osim turističkog prometa, koji je fizički gotovo na razini 2019., posebno zadovoljni financijskim rezultatima, koji su i bolji nego te godine.

  • +2
Turisti u Splitu Izvor: Cropix / Autor: Josko Ponos

"Kako je pokazivao početak godine, kada su već u prvom tromjesečju ostvareni veći prihodi od stranih turista nego rekordne 2019., tako se i nastavilo te smo u dosadašnjem dijelu godine ostvarili za gotovo 600 milijuna veću vrijednost fiskaliziranih računa nego cijele 2019.", ističe ministrica, najavljujući i jako dobru posezonu.

Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić ocijenio je da je ovogodišnja sezona bila odlično pripremljena unatoč svim izazovima, te je ostvarenih 96 posto noćenja iz 2019. praktički izjednačenje rezultata iz te godine.

"Pojedine regije i destinacije su i premašile rezultate iz predpandemijskog razdoblja, a sada smo ušli u rujan za koji su projekcije odlične, posebno u segmentu nautike i poslovnih putovanja. Provest ćemo i niz aktivnosti i kampanja na tržištima Slovenije, Mađarske, Italije i Njemačke, za poticanje posezonskog turističkog prometa", dodao je Staničić.