PRVO TROMJESEČJE

Tedeschi: Zbog Agrokora poslovni rezultati su nam lošiji

27.04.2017 u 12:16

Bionic
Reading

Atlantic Grupa objavila je u četvrtak kako je u prvom tromjesečju ostvarila pozitivne rezultate u većini poslovnih segmenata, a kako je istaknuo predsjednik Uprave Emil Tedeschi, kada bi se izuzeo 'učinak kontroliranog smanjenja obujma poslovanja s članicama Agrokora', iskazani rast bi bio i značajno veći

"U prvom kvartalu 2017. godine u većini poslovnih segmenata i na većini tržišta ostvarili smo odlične prodajne rezultate uz poboljšanje profitabilnosti i nastavak smanjenja zaduženosti. Kad bismo izuzeli učinak kontroliranog smanjenja obujma poslovanja s članicama Agrokora, pojedinačno najvećeg kupca Atlantic Grupe, a uslijed nastalih problema s likvidnošću i nemogućnosti podmirivanja obveza ovog koncerna, iskazani rast bi bio i značajno veći", kazao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Dodao je kako pokrenuti procesi restrukturiranja Agrokora daju nadu da će se u idućim mjesecima stabilizirati poslovanje koncerna, što će i opseg suradnje te dvije tvrtke vratiti na razine prije krize, čime bi se ostvarili preduvjeti za još bolje rezultate u idućim razdobljima. 

Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosila je u prvom tromjesečju 108,9 milijuna kuna i veća je za 4,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je neto dobit nakon manjinskih interesa porasla za 15,4 posto na 52,3 milijuna kuna, navodi se u priopćenju kompanije. 

U odnosu na isto lanjsko razdoblje, ukupni prihod od prodaje iznosio je 1,1 milijardu kuna, što predstavlja pad od 2,9 posto, a kako ističu iz Atlantic Grupe, uzrokovan je u najvećoj mjeri prekidom suradnje s najvećim kupcem privatne robne marke u segmentu Sportske i aktivne prehrane.

"Ako se izuzme ovaj učinak, prihod od prodaje u prvom kvartalu rastao je 1,5 posto", napominju.

Kako naglašavaju u priopćenju, Grupa je povećanom prodajom preko ostalih kupaca u prva tri mjeseca uspjela u cijelosti nadoknaditi pad prihoda preko najvećeg regionalnog maloprodajnog lanca. Pritom je na svim regionalnim tržištima ostvaren jednak prihod kao u istom razdoblju prošle godine. 

Najveći rast od 6,3 posto ostvaren je na tržištima Rusije i ostalih zemalja ZND-a te iznosi 4,6 posto ukupnog prihoda. Slijedi tržište Bosne i Hercegovine (BiH) koje je raslo 5,9 posto, a u ukupnom prihodu sudjeluje s 8,2 posto.  

Hrvatsko tržište, koje je s udjelom od 28,8 posto i pojedinačno najveće, raslo je 5,2 posto, dok drugo po veličini tržište, ono Srbije koje u ukupnom prihodu drži 22,4 posto, ostvarilo rast od 2,5 posto, stoji u priopćenju.

Vlastite robne marke Atlantic Grupe sudjeluju u prodaji sa 66,3 posto, distribucija proizvoda robnih marki principala s 21,2 posto, ljekarnički lanac Farmacia sa 8,3 posto, dok proizvodi koje Atlantic Grupa proizvodi kao privatne robne marke za velike poslovne sustave u zemlji i inozemstvu u ukupnom prihodu od prodaje sudjeluju s 4,3 posto, navode iz Atlantica.