prevelika izloženost

Sve više crnih oblaka se nadvija nad idućom turističkom sezonom; osim korone koja se otela kontroli, tu je još jedan vrlo ozbiljan problem

04.11.2021 u 12:19

Bionic
Reading

Uz nastavak pandemije, turističke stručnjake za funkcioniranje turizma u 2022. godini zabrinjava povećanje troškova međunarodnih putovanja u čemu naziru dodatnu opasnost za turistički sektor, jer to može smanjiti dostupnost putovanja

"Ove godine ostvaren je zapažen turistički rezultat, sada smo na oko 75 posto prometa iz rekordne 2019. godine, u tijeku su i pripreme za sljedeću turističku sezonu međutim zabrinjava što smo na mapi EDCD-a crveni", upozorio je u četvrtak u Hrvatskom saboru državi tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina.

Međutim, čini se da to nije jedino problem koji se nadvija nad gospodarski sektor o kojemu uvelike ovisi hrvatsko gospodarstvo. Naime, kako je pokazalo istraživanje Svjetske turističke burze - WTM (World Travel Market), čiji su rezultati ovoga tjedna predstavljeni u Londonu, turističke stručnjake za funkcioniranje turizma u 2022. godini zabrinjava povećanje troškova međunarodnih putovanja u čemu naziru dodatnu opasnost za turistički sektor, jer to može smanjiti dostupnost putovanja, javlja Hina.

U istraživanju o utjecaju očekivanog povećanja cijena na turističko tržište sudjelovalo je oko tisuću stručnjaka i rukovoditelja iz svijeta, koji su se, kao i iz mnogih svjetskih turističkih organizacija, udruženja i destinacija, složili da bi 2022. mogla biti godina oporavka turizma, ali ih osim izazova koje postavlja pandemija trenutno najviše zabrinjava povećanje troškova s ​čime se susreću putnici prilikom rezervacija.

S te strane kažu da nitko ne može očekivati ​​da će turistička i industrija putovanja funkcionirati istom dinamikom i cijenama kao prije pandemije, ali upozoravaju da tu situaciju s cijenama treba pametno riješiti, inače bi sektor mogao biti u opasnosti.

Od tisuću stručnjaka u istraživanju WTM-a, njih 51 posto izrazilo je zabrinutost da će putovanja postati luksuz dostupan samo bogatima, dok se ostalih 49 posto nije s time složilo.

  • +14
Turisti na Hvaru Izvor: Pixsell / Autor: Ivo Cagalj/PIXSELL

Istraživanje ipak potvrđuje da će cijene putovanja porasti u 2022. godini, jer se oko 35 posto ispitanih stručnjaka-rukovoditelja izjasnilo da će se u 2022. vjerojatno primijeniti povećanje cijena od 1 do 20 posto u usporedbi s 2021. godinom, a 12 posto stručnjaka očekuje povećanje cijena i za više od 20 posto.

S druge strane, njih oko 9 posto predviđaju pad cijena, dok ih 22 posto očekuje iste cijene u 2022. kao u 2021. godini, što sve skupa znači, kako komentiraju iz WTM-a, da je izazov za industriju osigurati i pružiti proizvod i iskustvo koji opravdavaju povećanja cijena za putnike, kao i očuvati marže.

  • +20
Turisti u Omišu Izvor: Cropix / Autor: Vladimir Dugandzic / CROPIX

WTM je uz to anketirao i gotovo 700 turističkih profesionalaca iz svijeta o izgledima za rast turizma u 2022. godini, pri čemu ih je 26 posto uvjereno da će rezervacije biti na razini 2019. godine, a 14 posto ih čak očekuje i premašivanje te razine.

Na pitanje o vlastitom poslovanju bili su, kako napominju iz WTM-a, jednako optimistični te ih 28 posto očekuje rezervacija kao 2019. godine, a 16 posto i više od toga.

Međutim, gotovo polovica anketiranih (48 posto), misli da industrija ipak neće stići do razina iz 2019. godine, a 11 posto ih u to sumnja, dok ih je 14 posto reklo da uopće nisu još sigurni kako će se odvijati turistička 2022. godina.

  • +11
Dubrovnik: Turisti u razgledavanju stare gradske jezgre Izvor: Pixsell / Autor: Grgo Jelavic/PIXSELL