RIJEŠITI SE GUBITAŠA

Sindikat podržava djelomičnu privatizaciju HŽ-a

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 28.11.2011 15:21
  • Objavljeno 28.11.2011 u 15:14
vlak hž

vlak hž

Izvor: Pixsell / Autor: Boris Scitar/PIXSELL

Sindikat prometnika vlakova Hrvatske podržava ideju o djelomičnoj privatizaciji HŽ-a, koju su u predizbornoj kampanji najavili iz Kukuriku koalicije, jer smatra da HŽ-ova društva koja nemaju posla i ne mogu zaraditi za svoje plaće trebaju izlaz potražiti u privatizaciji

Bolje privatizacija nego da HŽ plaća 500 ljudi koji po godinu dana ništa ne rade, te su tvrtke 'pojele' svoje investicije i HŽ više ne smije pokrivati njihove gubitke, ustvrdio je tajnik sindikata Anto Ilinčić na današnjoj konferenciji za novinare.

Sindikat je sazvao konferenciju kako bi optužio Upravu HŽ Infrastrukture za propadanje željeznice u čiju infrastrukturu se sustavno ne ulažu potrebna sredstva. Sindikat upozorava javnost da je HŽ Infrastrukturi, kao i HŽ-u, hitno potrebna stručna, a ne politički podobna Uprava.

U današnje vrijeme kada se željeznice u svijetu diče komercijalnim brzinama od preko 250 kilometara na sat, mi smo osuđeni na svakodnevno ispričavanje putnicima zbog zakašnjenja, zbog uvjeta u vagonima, zbog kolodvorskih prostorija u kojima otpada žbuka i sl.

Uprava je ovih dana odlučila privremeno zatvoriti prugu Sirač - Daruvar, čime se zapravo u potpunosti 'gasi" pruga do Daruvara, a isto je učinjeno i s prugom Pleternica - Našice. Tzv. privremeno zatvaranje pruga je tek prijevara, uvjeren je Ilinčić, a paušalne izjave o previsokim troškovima održavanja tih pruga su neozbiljne.

Sindikat je također nezadovoljan zbog prodaje željezničkog odmarališta Vila Toplice u Lovranu, čime HŽ Infrastruktura prodaje još ono malo vrijednosti što ima kako bi pokrila financijske 'rupe bez dna' koje stvaraju njezina društva kćeri.

Ilinčić je također podsjetio na svojedobni sindikalni prosvjed zbog manjka zaštitne odjeće i obuće, koju su radnici sami prinuđeni kupovati. Već smo zbog toga organizirali prosvjed nakon kojeg nam je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta obećao da će riješiti problem. Državni inspektorat obišao je sve radnike, HŽ Infrastruktura morala je platiti kazne zbog neadekvatne zaštite na radu, no i dalje ne postoji izvršni radnik koji je potpuno opremljen zaštitnom djećom i obućom, tvrdi Ilinčić.

Sindikalci prosvjeduju i zbog pitanja parkinga na Glavnom kolodvoru jer je Uprava dodijelila brojna mjesta na korištenje tvrtkama i ustanovama koje nemaju veze s HŽ-om, poput Vidre ili Branimir centra.

Više od 180 radnika na zagrebačkom Glavnom kolodvoru ne može koristiti taj parkirni prostor iako svoj posao započinju i završavaju u različita doba noći i dana, pa stoga nisu u stanju koristiti javni prijevoz, ističe sindikat.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi