WU Executive Academy

Šest najraširenijih mitova o poduzetništvu

tportal

Izvor: WU Executive Academy / Autor: Promo

Političari i mediji danas potpuno su svjesni koliko je poduzetništvo važno za prosperitet, inovacije i rast. Istovremeno, povećanjem interesa ljudi za ovu temu povećava se i ukorijenjenost zabluda i mitova za nju vezanih

Profesor Nikolaus Franke, akademski direktor programa Professional MBA & Innovation na bečkoj poslovnoj školi WU Executive Academy te direktor WU Vienna Instituta za poduzetništvo i inovacije, istražio je 6 najraširenijih mitova o poduzetništvu te objasnio zašto je svaki od njih pogrešan.

1. mit: Poduzetništvo je 'usamljeni junak'

Pogrešno. Sjajno je vidjeti kako mediji često izvještavaju o poduzetnicima kao što su Richard Branson, Elon Musk, Mark Zuckerberg ili Jeff Bezos - pojedinci koji, za razliku od nekih drugih poznatih osoba, doista čine promjene u društvu. No, svjetla reflektora rijetko obasjavaju njihove timove, što ljude često može dovesti do pogrešnog dojma kako su poduzetnici neki tamo superjunaci koji sami o svemu odlučuju, sami pokreću stvari te ih sami realiziraju. Stvarnost je takva da poduzetništvo gotovo uvijek zahtijeva timski rad jer su za uspjeh potrebne mnoge različite vještine i znanja, a gotovo je nemoguće da jedna osoba ima sva potrebna tehnološka i poslovna znanja potrebna za postizanje uspjeha. Uspješni poduzetnici su timski igrači. Štoviše, oni su vođe koji svoje timove guraju naprijed vlastitim entuzijazmom oko vizije koju imaju.

2. mit: Poduzetnik mora imati ideju koja će promijeniti pravila igre, koja će promijeniti svijet

Pogrešno. Poduzetništvo je putovanje. Često počinje idejom, no gotovo uvijek se ta ideja tijekom interakcije s potencijalnim klijentima, dobavljačima i financijskim savjetnicima mijenja. Nećemo pretjerati ako kažemo da sposobnost interakcije s ljudima, kao i spremnost da se nešto iz tih 'eksperimenata' nauči čine onu bitnu razliku koja je važna za postizanje uspjeha u poduzetništvu. Uspješni poduzetnici teško da su genijalni izumitelji Oni znaju gdje i kako doći do ideje, kako prepoznati prilike te kako ih kapitalizirati. znaju kako i gdje pronaći ideje, kako prepoznati prilike i kako ih kapitalizirati.

3. mit: Poduzetnici su hipsteri i rock zvijezde koje žive glamuroznim životom

Pogrešno. Poduzetništvo je prije svega težak rad. Vizije se ne mogu realizirati radeći “od 9 do 5”. Prosječan djelatnik bio bi najvjerojatnije zapanjen kada bi uvidio koliko poduzetnici zapravo rade. Popularne zablude o poduzetničkom životnom stilu postoje iz dva razloga. Prvo, izgradnja i poticanje odnosa stalnim međusobnim povezivanjem i umrežavanjem s klijentima, financijskim potporama, potencijalnim partnerima i ostalim akterima poduzetničke zajednice važan je aspekt poduzetničkog posla. Promatrači ovakve aktivnosti lako mogu zamijeniti sa zabavom. Drugo, poduzetnici su doista zadovoljni životom i motiviraniji od drugih društvenih skupina. Utvrđena je činjenica da su potpuno ispunjeni kada se nešto ostvari, tijekom stvaranja nečeg novog te da samostalno donošenje odluka ljude čini sretnima. Da parafraziram Alberta Camusa: Možemo poduzetnike zamisliti kao sretne pojedince, unatoč svim naporima i izazovima s kojima se suočavaju.

4. mit: Poduzetnike više od ičega zanima novac

Pogrešno. Naravno, poduzetnici su svjesni da će postići financijski uspjeh ako ostvare poslovni uspjeh, a većina njih ne bi imala ništa protiv bogaćenja. Empirijske studije su pokazale da su vrijeme te radost u postizanju uspjeha kod poduzetnika ipak najvažniji faktori. Ogroman rast onoga što se naziva socijalno poduzetništvo također pokazuje da je ideja o poduzetnicima kao osobama uglavnom zainteresiranima za novac pogrešna. Natjecanja poput Social Impact Award (Nagrada za utjecaj u društvu) ili aktivnosti Ashoka pokazuju zadivljujući način kako poduzetnički pothvat može pomoći prevazilaženju društvenih problema poput siromaštva, gladi ili obrazovnih nedostataka.

5. mit: Samo oni koji pokreću posao trebaju poduzetništvo

Pogrešno. U vremenu u kojem živimo poduzetničko razmišljanje i ponašanje potrebni su u gotovo svakom poslovnom sektoru. Možemo ih smatrati ključnim kompetencijama za 21. stoljeće. U doba digitalizacije kada se sve više rutinskih zadataka automatizira, oni koji nisu spremni preuzimati rizike, nemaju stav koji utječe na performanse, kreativnost, fleksibilnost, otvorenost ili spremnost za prihvaćanje odgovornosti, naći će se u problemu. Za uspjeh je potrebno imati specifična poduzetnička znanja i vještine, npr. metodološki alat za rano prepoznavanje i procjenjivanje poslovnih mogućnosti, kao i za razvoj strategije, suočavanja s organizacijskim pitanjima, osiguravanje sredstava i kapitaliziranje inovacija. Od vitalne je važnosti da škole, sveučilišta i ostali pružatelji obrazovanja svoje učenike podučavaju o poduzetništvu.

6. mit: Poduzetništvo se ne može naučiti – takav se rodiš

Pogrešno. Uspješni poduzetnici su poput olimpijskih pobjednika- ako netko nema nikakvog talenta ni najbolji ga treninzi na svijetu neće pretvoriti u pobjednika na 100 metara. Perspektivni poduzetnici ipak moraju posjedovati neka znanja i vještine, u suprotnom neće uspjeti. No, ako imaju ono što je potrebno te je njihov potencijal otkriven te se dodatno razvija edukacijom, okruženi su znanjem, kontaktima i iskustvom izgledi za njihov uspjeh značajno će se povećat. To uistinu, demonstriraju diplomanti našeg programa MBA iz poduzetništva.

Novi obrazovni ciklus Professional MBA & Innovation edukacijskog programa, koji traje 18 mjeseci, na poslovnoj školi WU Executive Academy započinje 15. listopada 2018. Prijave se mogu podnijeti do 30. lipnja 2018. Saznajte više: MBA Entrepeneurship&Innovation.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi