SNAŽAN RAST

Putničke agencije lani ogranizirale 44 posto više putovanja nego 2021.

15.05.2023 u 15:23

Bionic
Reading

Domaće putničke agencije u 2022. su na višednevnim i jednodnevnim putovanjima po Hrvatskoj i inozemstvu imale puno više domaćih putnika, čime su premašile 2021. te dijelom i predpandemijsku 2019., dok su stranih turista dovele u Hrvatsku više nego 2021., ali još manje nego 2019., pokazuju podaci DZS-a.

Podaci DZS-a (Državnog zavoda za statistiku) proizlaze iz istraživanja o prometu putničkih agencija, kojim je obuhvaćeno 1.379 hrvatskih putničkih (turističkih) agencija i njihovih poslovnica koje su organizirale višednevna putovanja i/ili posredovale u prodaji i provedbi paket-aranžmana i/ili jednodnevnih putovanja za domaće i strane turiste u 2022. Iz DZS-a navode i da je u tim agencijama na dan 31. kolovoza 2022. bilo 5 036 zaposlenih, od kojih za stalno 3 639, pri čemu ne iznose usporedbe tih brojki sa 2021. ni 2019.

Domaćih 582 tisuće putnika u 2022. na višednevnim putovanjima preko agencija

Podaci DZS-a otkrivaju da su domaće agencije u 2022. višednevna putovanja organizirale za 582 tisuće domaćih putnika, od kojih je većina ili 403 tisuće bila po Hrvatskoj, a njih 179 tisuća u stranim zemljama, čime su agencije ostvarile poraste od 44 posto odnosno od čak četiri puta u odnosu na 2021. godinu.

Domaći su putnici na višednevnim agencijskim putovanjima po Hrvatskoj ostvarili i 36 posto više noćenja nego 2021. ili 1,5 milijuna, što je 6 posto više nego 2019. godine.

Iako su u strane zemlje u 2022. domaći putnici višednevno s domaćim agencijama putovali više nego 2021., u odnosu na 2019. bilo ih je još oko 47 posto manje, no poredak zemalja u koje su najviše išli ostao je sličan - prva je Italija, pa slijede Bosna i Hercegovina (BiH), Njemačka, Francuska, Turska, Mađarska i Austrija.

Na putovanjima s agencijama po Hrvatskoj domaći turisti su najviše noćili u hotelima ostvarivši u toj vrsti smještaja i 60,4 posto svih noćenja.

I na jednodnevnim putovanjima s agencijama puno više domaćih

Domaći putnici su s agencijama više u 2022. nego 2021. išli i na jednodnevna putovanja, te ih je po Hrvatskoj tako bilo 256 tisuća ili, kako navode iz DZS-a, tri puta više nego u 2021., dok ih je u inozemstvu bilo 68 tisuća ili čak devet puta više, i najviše su išli u Austriju, Sloveniju, Italiju, BiH, Mađarsku i Srbiju.

Ipak, agencije time još nisu dostigle 2019., u odnosu na koju s domaćih putnika na jednodnevnim putovanjima po Hrvatskoj imale oko 3 posto manje, a u inozemstvu 32,4 posto manje.

Iz DZS-a ističu i da su na višednevna agencijska putovanja po Hrvatskoj domaći turisti najčešće odlazili vlastitim prijevozom, a u inozemstvo prijevozom agencije, i to većinom svi autobusima, iznad 60 i više posto, a ostalo avionima i drugim prijevozima (brod).

Stranih turista preko agencija u Hrvatskoj još manje nego 2019.

Agencije su u 2022. višednevna putovanja po Hrvatskoj organizirale za 2,1 milijun stranih turista, koji su ostvarili 12,4 milijuna noćenja, što su porasti od 72,5 i 58,3 posto u odnosu na 2021., dok je u odnosu na 2019. to još njih 22,5 posto manje, a njihovih noćenja za 23 posto manje.

Trećina svih stranih turista koju su preko hrvatskih agencija došli u Hrvatsku bili su Nijemci, a zatim s manjim udjelima, od 10 posto na niže, slijede turisti iz Ujedinjene Kraljevine (UK), Austrije, Poljske, Češke, Slovenije, Italije, Slovačke, Mađarske, Nizozemske te SAD-a (odakle u ukupnim agencijskim stranim 'gostima' imaju udjel oko 3 posto).

Svi ti strani turisti ostvarili su i više noćenja nego 2021., dok su u odnosu na 2019. porast noćenja ostvarili samo agencijski turisti iz Češke, Poljske i Slovačke.

Za razliku od domaćih turista, koji su sa agencijama u 2022. najviše noćili u hotelima, strani turisti su najviše noćili u sobama, apartmanima, studio-apartmanima i kućama za odmor (privatni smještaj), gdje su ostvarili i 53 posto od svojih ukupnih noćenja preko hrvatskih putničkih agencija.

I još jedna razlika između stranih i domaćih agencijskih putnika u Hrvatskoj - strani turisti koji su došli u Hrvatsku sa domaćim agencijama najveći su porast noćenja 2022. u odnosu na 2021. od 67 posto ostvarili u kampovima, dok su domaći sličan, najveći porast noćenja od 68 posto ostvarili u hotelima.