UMJEREN OPTIMIZAM

Privatni smještaj bolji nego lani

27.03.2009 u 15:26

Bionic
Reading

Cjenovno povoljniji segmenti smještaja rezerviraju se bolje nego lani, privatni, apartmanski, vile i kampovi, dok hoteli idu lošije, posebno s ruskog tržišta, kažu u Hrvatskoj turističkoj zajednici

Turističko vijeće Hrvatske turističke zajednice (HTZ) prihvatilo je na današnjoj sjednici procjenu ministra turizma Damira Bajsa da će ove godine hrvatski turizam zbog globalnih nepovoljnih ekonomskih kretanja zabilježiti minus, kao i Strateški marketinški plan hrvatskog turizma 2010.-2014.

Osvrnuvši se na uvođenje vinjeta za kraća razdoblja u Sloveniji ministar Bajs je kazao da je to dobra vijest za hrvatski turizam, jer će turisti na svom putu do Hrvatske sada moći uštedjeti.

 

Bajs je iznio, a Vijeće prihvatilo, procjenu da će ova turistička godina donijeti minuse, uz napomenu da minus ne bi trebao biti veći od 3 do 5 ili 6 posto u odnosu na prošlu godinu kako za eurozonu za ovu godinu prognozira Svjetska turistička organizacija.

Pritom je kazao kako ne sumnja da je zajednički cilj svih u turizmu postići bolji rezultat ove godine od konkurencije, što uz umjereni optimizam i prednosti Hrvatske (blizina, vrijednost za novac, 'sunce i more'...) nije i nemoguće.

Hrvatska je i među rijetkim zemljama koje mogu reći da su im ovogodišnji siječanj i veljača bili turistički pozitivni, a nije zanemarivo i to što sektor, kako kaže, ujedinjeniji nego ikad zajednički i pomno prati tržišnu situaciju.

Istaknuo je i da se za Hrvatsku najvažnije strano turističko tržište Njemačke za sada drži bolje od ostalih odnosno trenutno najavljuje najmanje smanjenje u odnosu na lani ili čak i ponavljanje rezultata iz 2008.

Na sjednici Vijeća se čulo i da primjerice za ovu godinu prema Hrvatskoj ima više nego lani najavljenih letova tijekom sezone.

Najave su dobre, ali one mogu biti i otkazane, upozorio je glavni direktor Croatia Airlinesa i član Vijeća Ivan Mišetić dodavši kako neki njihovi partneri ipak spominju da avio buking za Hrvatsku ide nešto bolje nego za neke druge mediteranske zemlje.

Član Vijeća iz Istre i predsjednik Uprave porečke Riviere Veljko Ostojić umjereno je optimističan jer se neki povoljniji po cijeni segmenti smještaja rezerviraju bolje nego lani, privatni, apartmanski, vile i kampovi, dok hoteli idu lošije, posebno s ruskog tržišta.

Prihvaćeni Strateški marketinški plan hrvatskog turizma 2010.-2014. izradili su španjolska tvrtka THR iz Barcelone te zagrebački Horwath Consulting.

Plan predviđa pet glavnih strateških taktika za postizanje marketinškog uspjeha hrvatskog turizma do 2014., među kojima se spominje e-trgovina (prodaja putem interneta), on-line komunikacija (web stranice), stvaranje tržišnih marki ('labels' primjerice mali hoteli), suradnja (partnerstvo ključnih igrača u turizmu) i edukacija (pojačati na svim razinama).

Ministar Bajs je kazao da je dobro da Hrvatska ima takav dokument koji je dobra osnova i za nacionalni dokument ili strategiju razvoja hrvatskog turizam, koja je u pripremi.