PROVEDBA STRATEGIJE

Predstavljeni akcijski planovi za turizam

04.12.2013 u 16:26

Bionic
Reading

U Ministarstvu turizma ovog su tjedna predstavljeni prvi put nacrti akcijskih planova za šest turističkih proizvoda od strateškog značaja za daljnji razvoj turizma u sklopu provedbe Strategije razvoja turizma do 2020., izvijestili su danas iz tog ministarstva pozivajući i zainteresiranu javnost na dostavu prijedlogai/ili komentara na te nacrte do 11. prosinca

Nacrte akcijskih planova izradili su Ministarstvo i Institut za turizam, a riječ je o nacionalnim programima razvoja malog i srednjeg poduzetništva, unapređenja obiteljskog smještaja te ponude malih i obiteljskih hotela, razvoja socijalnog turizma, razvoja kongresne ponude te jačanja konkurentnosti ljudskih potencijala u turizmu.

Ti će planovi dati detaljne smjernice i konkretne aktivnosti za ostvarenje ciljeva Strategije i biti podloga za pripremu projekata za sufinanciranje iz fondova EU, što je po zamjeniku ministra turizma Ratomira Ivičića, jedna od glavnih poluga provedbe Strategije.

Ivičić, koji je i predsjednik Međuministarskog vijeća zaduženog za praćenje provedbe Strategije, podsjeća i na glavni cilj Strategije da Hrvatska do 2020. uđe među 20 turistički najkonkurentnijih zemalja svijeta

U proces izrade tih planova Ministarstvo je, kako ističu, uključilo širok krug stručne javnosti, a pomoćnik ministra turizma Želimir Kramarić najavljuje da se dovršetak izrade tih planova očekuje u prvom kvartalu iduće godine.

Nacrti predstavljenih akcijskih planova objavljeni su na web stranicama Ministarstva i Instituta za turizam. Svaki od šest nacrta akcijskih planova daje kratki osvrt na (trenutno) stanje pojedinog turističkog proizvoda te planove i subjekte koji ga trebaju provesti, a svi imaju isti cilj da se do 2020. svaki od tih proizvoda učini prepoznatljivijim, traženijim i učinkovitijim u ukupnom hrvatskom turizmu.

Tako primjerice nacrt nacionalnog razvoja socijalnog turizma uz ostalo predviđa da će do 2020. taj segment biti razvijen i prepoznatljiv turistički proizvod podjednako usmjeren na sve društveno zapostavljene skupine, a osobito na djecu i mlade, umirovljenike i osobe s invaliditetom. Napominje i da je tek oko 48 posto hrvatskih hotela prilagođeno invalidnim osobama, kao i da je vrlo malo ponude za umirovljenike, iako je to jedna od rastućih trendova u svijetu.

U nacrtu nacionalnog unapređenja obiteljskog smještaja ističe se da se ta vrsta smještaja koja čini više do 50 posto ukupnog smještaja treba dalje razvijati u skladu s 'zelenim' postulatima te udruživanjem u regionalne klastere i prema obiteljskim pansionima tipa 'bed&breakfast' i difuznim hotelima.

Jačanje konkurentnosti ljudskih potencijala u turizmu ostvarilo bi se uz ostalo putem osnivanja nekoliko centara za kompetencije koji bi podržavali cjeloživotno učenje i obrazovanje za turizam u skladu s potrebama tržišta. Nacionalni program razvoja malog i srednjeg poduzetništva u turizmu predviđa da do 2020. mala i srednja poduzeća postanu nezaobilazan činitelj destinacijskog doživljaja i važna poluga međunarodne prepoznatljivosti hrvatskog turizma.

Za kongresni turizam akcijski plan odnosno nacrt nacionalnog program razvoja kongresne ponude predviđa da će Hrvatska 2020. biti jedna od najpoželjnijih europskih destinacija za manje i srednje poslovne skupove.