NAJAVA TUŽBI

PR agencije zgrožene Vladinom uredbom

  • Autor: Z. K.
  • Zadnja izmjena 19.07.2012 18:24
  • Objavljeno 19.07.2012 u 18:24
Radimir Čačić i Zoran Milanović

Radimir Čačić i Zoran Milanović

Izvor: Cropix / Autor: Davor Pongračić/CROPIX

Hrvatska udruga komunikacijskih agencija (HUKA) smatra da je odluku Vlade o zabrani angažiranja PR agencija od strane državnih institucija i tvrtki nezakonita i neodrživa te traži njezino ukidanje

U HUKA-i smatraju da takva odluka diskriminira jednu cijelu profesiju, potiče sivo tržište i cjelokupnu komunikaciju Vlade, Ministarstava i ostalih tijela državne Uprave te tvrtki u državnom vlasništvu kojima se pritom nerijetko spočitava neprofesionalna komunikacija s javnošću.

Prozivaju Zinku Bardić

Iz PR krugova ovu odluku tumače kao Milanovićev pokušaj da se njome opravda angažiranje 'privilegiranih volontera' koji već rade za Vladu. Smatraju da odluka izrijekom od same sebe izuzima one koji su imenovani prema zakonu kao posebni savjetnici Vlade, dakle jednu jedinu osobu koja je dobila taj status, a prima plaću u PR agenciji.

'Ova je odluka posebno zabrinjavajuća budući da se može klasificirati i kao pokušaj ugrožavanja slobode tržišnog natjecanja, a suprotna je i članku 49. Ustava Republike Hrvatske kojim je određeno da su poduzetnička i tržišna sloboda temelj gospodarskog ustrojstva Republike Hrvatske ta se mogu ograničiti samo zakonom u iznimnim uvjetima. S obzirom na to da niti jedna od ovih odredbi nije ispunjena, ne vidimo razloga za ovakvu rigidnu odluku koja će drastično oštetiti hrvatsko tržište usluga odnosa s javnošću, a javni sektor lišiti profesionalne pomoći u komunikaciji javnih politika prema građanima', ističe se u priopćenju.

U HUKA-i ocjenjuju da je odluka Vlade dvojbena i zbog činjenice da se struka odnosa s javnošću stavlja u podređeni položaj i stigmatizira u odnosu na sve ostale koje pružaju intelektualne usluge.

Hrvatska udruga komunikacijskih agencija (HUKA) poduzet će sve raspoložive pravne i ostale korake usmjerene pobijanju odredbi ove Odluke. Upravni Odbor HUKA-e već je danas zatražio očitovanje od Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), a razmotrit će se mogućnost podizanja Ustavne tužbe zbog kršenja odredbi članka 49. Ustava RH. Zatražit će se i očitovanje od Delegacije Europske komisije u RH koja, od svojeg početka djelovanja u RH, kontinuirano surađuje upravo s profesionalnim agencijama za odnose s javnošću.

'Odlukom Vlade RH prema kojoj se agencije za odnose s javnošću diskriminiraju i stavljaju u nepovoljan tržišni položaj, Hrvatska udruga za odnose s javnošću je šokirana i zgrožena', istaknula je pak Aleksandra Kolarić, predsjednica HUOJ-a.

I u krovnoj PR udruzi razmišljaju o pravnim potezima jer smatraju da je odluka Vlade protuzakonita, protuustavna te onemogućava slobodu tržišnog natjecanja.

U Upravnom odboru HUOJ-a kažu kako angažiranje PR agencija u javnom sektoru nije problem, nego je, dapače, dobra stvar.

'Ove agencije zapošljavaju iskusne komunikacijske stručnjake koji posjeduju specifična znanja i imaju iza sebe relevantna, mnogobrojna profesionalna iskustva kako u kriznom komuniciranju, tako i u komunikacijskim kampanjama i drugim područjima. Stoga agencije za odnose s javnošću mogu biti vrlo koristan partner javnoj upravi u komunikaciji djelatnosti i odluka Vlade i ministarstava medijima i građanima', stoji u priopćenju HUOJ-a.

Zgrožena odlukom Vlade, reagirala je i Violeta Colić, direktorica Premise, najveće agencije za odnose s javnošću u Hrvatskoj.

'Ova odluka bez presedana, koju smatramo suprotnom zakonu, ustavu i europskoj praksi, stavlja u neravnopravan tržišni položaj desetke privatnih tvrtki i stotine pojedinaca u odnosu na sve druge davatelje intelektualnih usluga. Država i državna poduzeća, naime zapošljavaju vlastite pravnike, PR stručnjake, financijaše i savjetnike i istovremeno naravno kupuju posebnu ekspertizu u privatnom sektoru od odvjetnika, revizora, konzultanta itd. kad im treba', poručuje Colić, pitajući se čime je komunikacijska struka zaslužila da je Vlada odjednom proglasi nepoželjnom.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi