HLADAN TUŠ ZA BAJSA

Ove godine milijardu eura manje od turizma

  • Autor: Luka Filipović
  • Zadnja izmjena 13.10.2009 13:16
  • Objavljeno 13.10.2009 u 12:55
bajs, bulić

bajs, bulić

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Neja Markičević

Iako još nisu poznati financijski rezultati turističke sezone, ministar Damir Bajs već ju je proglasio uspješnom. Pola milijuna više noćenja i neznatan pad broja turista temelj su ministrova zadovoljstva. Međutim, najnovije procjene bankara oko zarade od turizma mogle bi djelovati kao hladan tuš

Prema analitičarima UniCredita Hrvatska će ove godine od turizma prihodovati oko milijardu eura manje nego lani kad je prihodovano 7,4 milijarde eura. Iz PBZ-a zasad nisu izišli s konačnom brojkom, ali i oni upozoravaju da turisti ove sezone troše daleko manje nego prije.

U kolovozu je tako na godišnjoj razini zabilježen pad trgovine na malo za 13,4 posto, iako je bilo očekivano da će taj minus biti jednoznamenkast prvenstveno zbog turističke sezone odnosno podatka da je tijekom ovogodišnjeg kolovoza ostvareno četiri posto više noćenja i 3,6 posto više dolazaka nego godinu dana ranije. Što je to još jednom dokazalo, da je nemoguće ocjenjivati uspješnost sezone samo na osnovu fizičkih brojki, osobito u ovoj kriznoj godini.

Dosad se u javnosti i medijima kalkuliralo o tome da će zarada od turizma biti manja oko 500 milijuna eura, tek su pojedinci još u svibnju upozoravali da bi taj minus mogao biti daleko veći.

'Naša procjena je bila da ćemo prihodovati oko 700 milijuna eura manje nego lani. Ali bez obzira na to, ovogodišnja turistička sezona je dobra, čak iznad očekivanja. Na potrošnju turista se nije moglo utjecati, svima su kućni budžeti smanjeni. Privukli smo skoro isti broj gostiju kao 2008. i to je najvažnije', mišljenja je Franco Palma, predsjednik Izvršnog odbora Hrvatske udruge hotelijera.

Za Borisa Žgombu, predsjednika Udruge hrvatskih putničkih agencija, još uvijek je prerano govoriti o financijskim efektima sezone. Sigurno je, ističe on, da su turisti trošili manje, ali će na manje prihode zasigurno utjecati i snižavanje cijena smještaja i drugih usluga.

'Sezonu je obilježila last minute ponuda. Gledajući broj gostiju i noćenja, sezona je izvrsna, i to prije svega zahvaljujući promotivnim akcijama ministarstva i Hrvatske turističke zajednice. U ostalom, ne smijemo zaboraviti da je 2008. bila godina euforije, trošilo se i iznad mogućnosti i pitanje je treba li se s njom uspoređivati ili možda s godinama prije', rekao je Žgomba.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi