PRESLAGIVANJE U MEDIJIMA

Nova TV prešla u ruke američke medijske grupe koja drži televiziju N1

10.07.2017 u 09:09

Bionic
Reading

United Group, telekomunikacijska i medijska grupa u vlasništvu američke investicijske kompanije KKR i EBRD-a, preuzet će od tvrtke Central European Media Enterprises (CME) slovenski i hrvatski medijski portfelj, koji uključuje Novu TV za 230 milijuna eura

U priopćenju, objavljenom u ponedjeljak, KKR navodi da portfelj imovine koji preuzima uključuje vodeće televizijske kanale u Sloveniji i Hrvatskoj, dvama gospodarstvima u kojima se od 2016. do 2018. godine očekuje rast bruto domaćeg proizvoda (BDP) veći od 2 posto.

Iz Central European Media Enterprisesa (CME) priopćili su kako su za 230 milijuna eura prodali svoje medijske operacije u Hrvatskoj i Sloveniji tvrtki Slovenia Broadband, podružnici United Groupa, te da očekuju da će transakcija bit dovršena do kraja godine.  

U Hrvatskoj CME u svom portfelju posjeduje Novu TV, a u Sloveniji POP TV. Zajednička operativna dobit prije deprecijacije i amortizacije (OIBDA) Nove TV i POP TV-a iznosila je za 12 mjeseci, do kraja ožujka 2017. godine, 13,8 milijuna dolara.

S prihodima od 396 milijuna kuna u 2016. Nova TV je druga po veličini nacionalna televizija u Hrvatskoj. Lani je Nova TV osjetno povećala profitabilnost dostigavši dobit prije oporezivanja od 19,2 milijuna kuna. 

'Ovo predstavlja transformacijski trenutak u povijesti CME-a. Uvijek smo imali sjajan skup imovine, a ova transakcija podcrtava trajnu privlačnost televizijskih kuća u regiji. Kada bude okončana, ta će prodaja znatno ubrzati naše planove za smanjenje dugova', poručio je jedan od izvršnih direktora u CME-u Michael Del Nin

CME je medijska kompanija koja posluje na tržištima u šest zemalja središnje i istočne Europe koja obuhvaćaju oko 50 milijuna stanovnika.

United Group je već prisutan u Hrvatskoj kao vlasnik televizije N1. Naime, N1 je vlasništvo kompanije Adria News Sarl, u okviru tvrtke United Media, a koja je član grupacije United Group.  

United Group će nastaviti investirati u te kanale kako bi dodatno izgradio njihove lokalne proizvodne kapacitete i proširio njihov doseg izvan lokalnih tržišta.

KKR je uložio više od 8 milijardi dolara u telekomunikacijski, medijski i digitalni sektor na globalnoj razini te ima posebnu stručnost u pružanju potpore tvrtkama da rastu i razvijaju se u digitalno vrijeme.

Od 1996. KKR je uložio u 58 tvrtki u tim sektorima u Europi, pa je na dan 31. ožujka 2017. imao više od 20 milijardi dolara investiranog dugoročnog kapitala.

KKR je 2015. iskazao innteres za preuzimanje Mercatora, ali nije predao obvezujuću ponudu.  

'KKR ima listu medija i telekomunikacijskih tvrtki koje je podržao kako bi rasli u sadašnjem digitalnom ekosustavu. Ulaganjem u kvalitetne lokalne i međunarodne sadržaje, podržat ćemo timove United Groupa da nastave nuditi različite i privlačne sadržaje svim kupcima u regiji. KKR, EBRD i United Group usko će surađivati sa svim nadležnim tijelima kako bi osigurali glatku tranziciju u skladu s europskim standardima', poručio je Jean-Pierre Saad, direktor u KKR-u, u priopćenju u kojemu se navodi i da ova transakcija podliježe odgovarajućim regulatornim odobrenjima.