rezultati mckinsey ankete

Nijemci najviše zabrinuti zbog inflacije, korona tek treći po redu uzrok zabrinutosti u toj zemlji

16.05.2022 u 10:58

Bionic
Reading

Unatoč borbi s pandemijom koronavirusa, ratu u Ukrajini i klimatskim promjenama, Nijemci su najviše zabrinuti zbog inflacije koja bi se mogla u velikoj mjeri odraziti na standard života u toj zemlji. Podaci su to ankete koju je provela tvrtka za savjetovanje u poslovanju McKinsey.

Veliki skok cijena na svim područjima ljudske djelatnosti u Njemačkoj zabrinjava tamošnje stanovništvo više nego bilo što drugo, piše Spiegel.de. Čak niti pandemija Covida-19, niti rat u Ukrajini nisu toliko jak okidač za strah i zabrinutost, pokazali su podaci ankete koju je provela tvrtka McKinsey.

Oko 40 posto od tisuću ispitanika istaknulo je inflaciju kao najveći uzrok zabrinutosti, njih 38 posto navelo je rat u Ukrajini, a samo 8 posto ispitanih Nijemaca se još uvijek brine zbog pandemije Covida-19. Skoro trećina ispitanika (29 posto) smatra da će zbog inflacije pasti njihov životni standard. Taj strah je posebice prisutan kod ljudi s manjim mjesečnim primanjima. Da će cijene i dalje rasti, vjeruju dvije trećine ispitanika.

'Dvije godine pandemija ostavile su traga, ali inflacija i invazija na Ukrajinu šire pesimizam kao ništa dosad', rekao je stručnjak iz McKinseyja Marcus Jacob. Kako kaže, ljudi su osjetili rast cijena na svojoj koži, posebice kad na kraju mjeseca vide manje novca u novčaniku. To se odnosi i na ljude koji zarađuju iznadprosječno dobro.

Veći izdaci za namirnice i kućanske potrepštine, gorivo, energiju, kao i transport, utjecali su na štedljivost prilikom kupovine drugih proizvoda kod trećine Nijemaca. Najviše se štedi na kupnji kozmetičkih proizvoda i odjeće, na zabavama i na putovanjima.

'Posebice su pogođene branše koje su već puno pretrpjele zbog pandemije', rekao je stručnjak iz McKinseyja Simon Land. Objašnjava da ljudi štede baš na onim stvarima na koje bi sad kad pandemija jenja trošili više, kao npr. na restorane, noćenja po hotelima i evente. Dvije trećine potrošača zbog rasta je već promijenilo kupovne navike. Kupuju se jeftinije robne marke i proizvodi koji su na popustu. Pola ispitanika tvrdi da više obraćaju pozornost i na potrošnju energije u kućanstvima.