TEDESCHI NE VJERUJE U BRZ OPORAVAK

'Nije bilo normalno kako smo živjeli'

  • Autor: tportal.hr/SEEbiz
  • Zadnja izmjena 26.10.2010 14:23
  • Objavljeno 26.10.2010 u 12:09
Emil Tedeschi Ljerka Puljić Ante Todorić

Emil Tedeschi Ljerka Puljić Ante Todorić

Izvor: Pixsell / Autor: Pixsell

'Kriza još nije dotaknula dno ni u Hrvatskoj ni u regiji', izjavio je Emil Tedeschi govoreći na Regionalnoj konferenciji o prehrambenoj industriji i maloprodaji u regiji u organizaciji Infoarene

Emil Tedeschi drži da ćemo u 2011. morati biti zadovoljni rezultatima na nivou 2010, a poručuje i da se zlatno doba iznimnog rasta i komotnog života više nikada neće vratiti, piše SEEbiz.

'Nije bilo normalno kako smo živjeli. Naši su građani vozili skuplje automobile od građana zemalja Beneluxa', kritičan je Tedeschi pa pojašnjava da smo se previše zaduživali te stvorili napuhani balon.

Emil Tedeschi iz Atlantic Grupe, jedne od rijetkih tvrtki u regiji koja se tijekom krize bavila novim akvizicijama – kupljene su Kalničke vode i Droga Kolinska – naglasio je da je tajna uspjeha njegove kompanije pravovremeno provođenje reformi i zdravo strukturiranje poslovanja. 'Takve bi promjene danas, u trenucima krize, bilo bitno teže provesti', naglasio je Tedeschi i dodao da sve kompanije moraju odustati od uspoređivanja s godinama jakog rasta jer se to doba, tvrdi, više neće ponoviti.

Ni Mujo Selimovićvlasnik bosanske MIMS grupei hrvatskih poslovnih novina Business.hr, nije optimističan, pa iako je nasmijao dvoranu poznatom šalom 'da u BIH ništa nije uspjelo pa ni kriza', jasno je poručio da ne očekuje oporavak u naredne dvije godine, a možda ni dulje.

Luxlucis

Luxlucis

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Vedrana Jelušić, Ljerka Puljić, Miodrag Kostić i Zoran Mitrović
Ljerka Puljić starija potpredsjednica Agrokora temu je skrenula na borbu protiv krize u matičnoj tvrtki, pa je poručila da su krizu dočekali na vrhuncu moći, ali da su ipak morali smanjiti izdatke, restrukturirati sustav, podignuti efikasnost da bi ostvarili rast.

'Iako nemamo zavidne stope rasta, i u krizi smo uspjeli zadržati ili čak povećati udjele u maloprodaji i proizvodnji hrane', hvali se čelnica najveće hrvatske tvrtke.

Agrokor je, kazala je Puljić, imao dobru 'zalihu' rasta iz prethodnih godina, veću od 20 posto. 'Do trenutka dolaska krize Agrokor se uspostavio kao lider u svim svojim core businessima i ostvarena su strateška širenja unutar regije', dodala je Puljić i naglasila da je ključ Agrokorova uspjeha bilo dobro razumijevanje potrošača.

Predstavnik vlasti, ministar poljoprivrede Petar Čobanković, istaknuo je da, unatoč deficitu u robnoj razmjeni, Hrvatska namjerava poticati liberalizaciju u regiji.

'Premda imamo deficit kada ubrojimo turizam, mi smo u plusu', hvali se Čobanković, ali statistika, koju sam iznosi, pokazuje da smo uvezli robe u vrijednosti 2,2 milijarde dolara, a izvezli tek 1,4 milijarde dolara - što znači deficit u iznosu od 800 milijuna dolara.

Zoran Mitrović
, vlasnik Victoria Grupe iz Srbije ocijenio je da je agrosektor najmanje pogođen, a Mujo Selimović iz bosanskog MiMS-a zaključio je da je kriza različito utjecala na različita tržišta , ali i na različite segmente industrije. Najmanje je, kazao je, pogodila pivarsku industriju koja je pala između 8 i 9 posto, a jednako se žilavom pokazala i pekarska industrija.

Na konferenciji se dalje govorilo i o vezama brendova i privatnih marki. Dobar brend uvijek će opstati na tržištu, bez obzira na cijenu. 'Cijena će u krizi uvijek biti onaj trigger koji pokreće kupca, ali kvalitetan će brend uvijek naći svoj put do krajnjeg kupca', kazao je Miodrag Kostić, vlasnik srpske MK Grupe.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi