ANALITIČARI O BRODOGRADNJI

Nema rješenja za škverove, ovo je čerupanje kokoši

  • Autor: O. I. N.
  • Zadnja izmjena 23.03.2012 14:14
  • Objavljeno 23.03.2012 u 13:13
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Za komentar privatizacijskog raspleta oko škverova, barem njegova prvog dijela, kojim je Brodosplit otišao samoborskom DIV-u, Uljanik radnicima, Kraljevica u stečaj, a sudbina 3. maja i Brodotrogira odgođena je do srpnja, zamolili smo dva ekonomska analitičara, Ljubu Jurčića i Gustu Santinija

Zbog nedovoljnih jamstava, jučer je odbijena ponuda Jadranskih ulaganja za dva škvera, Brodotrogira i Kraljevice, je li samoborski DIV, koji nema nikakva iskustva u brodogradnji, ozbiljniji od Končara, upitali smo Ljubu Jurčića

'Država bi morala imati ideju što će se brodogradnjom umjesto da je prepusti slučajnim ponuđačima koji su manje-više isforsirani i čiji biznis nema nikakve veze s brodogradnjom. Ista je neizvjesnost kod DIV-a koliko i Končara. DIV nema nikakva iskustva s brodogradnjom što je zapravo veliki rizik', komentirao Jurčić je za tportal.

Brodotrogir je, kazao je Jurčić, već u 'glavama svih' zamišljen kao hotelsko naselje s velikom marinom pa bi, umjesto zavlačenja, bilo korektno da se brodogradilište odmah zatvori i ide na izgradnju marine, koju bi trebalo pažljivo uklopiti u turističko naselje. Za Kraljevicu smatra da će, unatoč stečaju, naći rješenje za nastavak poslovanja, odnosno opstanak, jer ima tehnologiju i iskusne ljude, a na tržištu trenutačno vlada veća potražnja za malim brodovima nego velikim.

Država bi trebala osmisliti strategiju za brodogradnju računajući na velika brodogradilišta, Treći maj, Uljanik i Brodosplit. 'Tu treba napraviti javno-privatno partnerstvo, ali ne na uobičajen hrvatski način, nego tako da se država političkom odlukom opredijeli za razvoj suvremenih brodova. U tom bi modelu država financirala institute za brodogradnju i agencije za istraživanje tržišta i ugovaranje poslova s brodarskim kompanijama, a privatnik bi proizvodio brod. Jasno je da privatnik ne može sam obrazovati kadrove, to je zadatak države', komentirao je Jurčić.

Guste Santini misli da je Zoran Milanović u pravu kada kaže da se problem brodogradnje zidao dvadeset godina i zato se sada mora preko koljena rješavati. No je li zadovoljan njegovim rješenjima? 'Nema tu rješenja, to je samo čerupanje kokoši. Nema koncepta ova Vlada kao ni one prije, to su samo vatrogasne mjere. Trebalo bi koncentrirati svu znanost i staviti je u funkciju brodogradilišta. Ono što je ostalo trebalo bi sačuvati i skupiti pametne ljude; postoji potencijal za dinamiziranje razvoja brodogradnje, ali mi smo na Balkanu i kod nas uvijek, nažalost, pobijedi balkanski koncept', pesimističan je Santini.

Podsjeća da je Hrvatska uspjela kompromitirati gospodarsku granu koja je bila treća na svijetu. 'Ne možete kvalitetu kineskih brodova uspoređivati s hrvatskim. Kad izuzmemo brodogradnju iz platne bilance, ona je još puno tragičnija', upozorio je.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi