STEZANJE REMENA

Nastavlja se pad prometa u trgovini

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 05.02.2009 14:06
  • Objavljeno 05.02.2009 u 14:05
šoping, trgovina, trgovački centar

šoping, trgovina, trgovački centar

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Nenad Dugi

Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u prosincu prošle godine na godišnjoj razini zabilježio nominalni i realni pad, dok se u cijeloj u prošloj godini u odnosu na godinu prije bilježi nominalni rast, ali i realni pad prometa u trgovini na malo

Tako se u cijeloj prošloj godini nakon više godina bilježi realni pad prometa od trgovine na malo - u 2008. u odnosu na 2007. promet od maloprodaje nominalno je porastao za 6,0 posto, ali realno je manji za 0,5 posto, pokazuju danas objavljeni podaci Državnog zavoda za statistiku.

Cijene u trgovini na malo u prošloj su godini u odnosu na 2007. porasle za 6,5 posto

Prosinac je zbog blagdana uobičajeno mjesec povećane potrošnje i statistika za prošlu godinu pokazuje nominalni i realni rast na mjesečnoj razini, ali i nastavak nominalnog i realnog pada na godišnjoj razini.

U prosincu u odnosu na studeni promet u trgovini na malo nominalno je porastao za 12 posto, a realno 13,1 posto, dok se na godišnjoj razini, u prosincu prošle u odnosu na prosinac 2007. godine, bilježi nominalni pad za 1,3 posto, dok je realni pad iznosio 2,9 posto

Statistički podaci pokazuju da se na mjesečnoj razini u prosincu bilježi nominalni rast prometa u većini trgovačkih struka, no, i pad u maloprodaji motornih goriva i maziva i motornih vozila.

Promet u nespecijaliziranim prodavaonicama živežnim namirnicama, na koje 'otpada' gotovo 30 posto hrvatske maloprodaje, u prosincu je u odnosu na studeni nominalno povećan za 24,6 posto, a u ostalim nespecijaliziranim prodavaonicama (udio od 13 posto) za 21,2 posto.

Istodobno je pak promet u prodaji motornih goriva i maziva (čiji je udio 14,1 posto) na mjesečnoj razini manji za 5,9 posto, a u prodaji motornih vozila, koja u ukupnoj maloprodaji imaju udio od 4,8 posto, nominalni je pad iznosio 16,4 posto.

U prodaji motornih vozila nominalni se pad bilježi i u odnosu na prosinac 2007. godine i to za 18,3 posto, kao i u cijeloj 2008. u odnosu na 2007. i to za 2,5 posto.

U maloprodaji motornih goriva i maziva u prosincu prošle u odnosu na prosinac 2007. nominalni je pad prometa iznosio 9,5 posto, dok statistika za razdoblje siječanj-prosinac 2008. u odnosu na isto razdoblje 2007. godine bilježi nominalni rast za 10,8 posto.

U najvažnijoj trgovačkoj struci, nespecijaliziranim prodavaonicama živežnih namirnica bilježi se pak nominalni rast prometa - u prosincu prošle u odnosu na prosinac godine prije za 5,5 posto, a u 2008. u odnosu na 2007. za 9,2 posto.

U ostalim nespecijaliziranim prodavaonicama na godišnjoj se razini, u prosincu u odnosu na isti mjesec godine prije bilježi nominalni pad prometa za 4 posto, dok se u cijeloj 2008. u odnosu na 2007. bilježi nominalni rast za 5,3 posto.

Među trgovačkim strukama koje imaju nešto veći udio u ukupnoj maloprodaji nominalni rast prometa u 2008. u odnosu na 2007. bilježi se primjerice kod ljekarni (za 7,9 posto), odjevnih predmeta (za 7 posto), kozmetike i toaletnog pribora (za 8,6 posto) itd.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi