SNAŽAN PAD ZBOG USKRSA

Maloprodaja u ožujku pala za 2 posto

  • Autor: tportal.hr/Hina
  • Zadnja izmjena 03.05.2011 15:41
  • Objavljeno 03.05.2011 u 15:38
kupac šoping trgovina

kupac šoping trgovina

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Promet od trgovine na malo u Hrvatskoj je u ožujku na godišnjoj razini, u odnosu na isti mjesec prošle godine, nominalno porastao za 1,3 posto, dok je realno pao za 2,0 posto, pokazuju prvi rezultati koje je danas objavio Državni zavod za statistiku.

Realnim padom u ožujku nakon osam mjeseci prekinut je trend rasta potrošnje na godišnjoj razini, što je ponajviše posljedica kasnijih uskrsnih blagdana.

'Prvi je to realni pad potrošnje od srpnja prošle godine, a i prilično je snažan. Ponajprije je tome razlog drugačiji termin Uskrsa. Prošle je godine, naime, Uskrs bio početkom travnja, pa su građani dio blagdanske potrošnje obavili u ožujku, a ove godine tog efekta nije bilo. Kako je ove godine Uskrs bio krajem travnja, u tom se mjesecu može očekivati rast potrošnje', kaže Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke.

No, bez obzira na termin Uskrsa, činjenica je da promet u trgovini na malo stagnira, te da ove godine neće značajnije porasti, dodaje.

'To je prvenstveno posljedica negativnih kretanja na tržištu rada i realnog pada neto plaća, koji bi se mogao nastaviti tijekom ove godine', ocjenjuje Šantić.

Kako je u prvom tromjesečju industrijska proizvodnja pala za 4,9 posto te kako je prekinut rast potrošnje, Šantić procjenjuje da je bruto domaći proizvod (BDP) u prvom tromjesečju ponovno pao.

'Sigurno je da će u prvom kvartalu gospodarstvo ponovno pasti, za otprilike 0,5 posto. I to ne samo zbog pada industrijske proizvodnje i trgovine na malo, nego i građevinskih radova, koji su u prva dva mjeseca smanjeni gotovo 8 posto i još se ne nazire oporavak građevinskog sektora', ističe Šantić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi