OCJENA KONZULTANATA

Maloprodaja u Hrvatskoj neprivlačna za ulagače

  • Autor: Hina
  • Zadnja izmjena 15.06.2009 14:19
  • Objavljeno 15.06.2009 u 14:16
šoping, trgovina, trgovački centar

šoping, trgovina, trgovački centar

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Nenad Dugi

Zemlje u tranziciji i dalje su privlačna odredišta za ulaganja globalnih maloprodajnih lanaca, nudeći im nove mogućnosti u okolnostima aktualnog gospodarskog usporavanja na razvijenim tržištima, ocijenila je u ponedjeljak konzultantska tvrtka A.T. Kearney u istraživanju o razvijenosti maloprodajnog sektora, kojim je obuhvaćena i Hrvatska.

Trideset tranzicijskih zemalja obuhvaćeno je istraživanjem koje ta tvrtka već osam godina provodi u maloprodajnom sektoru a rangirane su na ljestvici prema pripadajućem globalnom indeksu razvijenosti maloprodaje (GRDI).

Velika i otpornija tržišta visoko su rangirana na ovogodišnjoj ljestvici, kaže se u toj studiji, jer se očekuje da će baš ona voditi gospodarski oporavak. Tako je Indija po četvrti put u pet godina najatraktivnija zemlja za investicije u maloprodaji dok su Rusija, Kina, UAE, Saudijska Arabija, Vijetnam, Čile, Brazil, Slovenija i Malezija među prvih 10.

Hrvatska je na ljestvici najprivlačnijih odredišta za ulaganje u sektor maloprodaje u 2009. pozicionirana na 24. mjestu.

"Hrvatska je zauzela relativno nisku poziciju zbog niske kupovne moći zaposlenih, fragmentiranog tržišta i velike zaduženosti lokalnih lanaca", kazao je Branko Žibret, partner u A.T. Kearneyju i voditelj aktivnosti za Hrvatsku.

Dodao je također da će se daljnja konsolidacija tržišta maloprodaje u Hrvatskoj nastaviti na regionalnoj razini gdje će veliki regionalni igrači u budućnosti raditi na okrupnjavanju tržišta.

U istraživanju se nadalje ističe kako je padom prodaje na zapadnim tržištima globalna ekspanzija postala strateški važnom za rast kompanija, a u uvjetima globalne recesije povećana je dostupnost atraktivnih nekretnina u mnogim tranzicijskim zemljama.

"Spori oporavak ekonomije na razvijenim tržištima čini tranzicijske zemlje važnima za rast globalnih maloprodajnih lanaca. Vodeći maloprodajni lanci moraju razviti portfolio strategiju koja balansira između velikih i razvijenih te malih tržišta u razvoju radi boljeg upravljanja rizikom poslovanja", ističe Hana Ben-Shabat, partner u A.T. Kearneyju i koordinator studije.

Indeks se temelji na 25 različitih varijabli, uključujući ekonomski i politički rizik, atraktivnost maloprodajnog tržišta, stupanj zasićenosti tržišta maloprodaje, te razliku rasta BDP-a i kupovne moći, navodi se dalje u priopćenju.

GRDI indeks objavljuje se od 2001. a pomaže maloprodajnim lancima da odrede prioritete u svojim globalnim strategijama rasta ovisno o atraktivnosti ekspanzije zemalja u razvoju.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi