PRETRAŽENI POGONI

Luksuzni modni brend Gucci pod istragom Europske komisije: Kazne bi mogle biti paprene

20.04.2023 u 12:44

Bionic
Reading

Talijanska financijska policija pretražila je pogone proizvođača luksuzne robe Gucci u sklopu istrage Europske komisije u nekoliko zemalja o mogućem kršenju propisa o tržišnom natjecanju, rekli su izvori, a potvrdila je i kompanija

U suradnji s agentima Europske komisije, Guardia di Finanza pretražila je Guccijeve pogone u kojima se proizvode putne torbe, torbice i druga kožna galanterija, rekli su upućeni izvori.

Iz Guccijeva francuskog vlasnika Keringa potvrdili su Reutersovu vijest o istrazi u Milanu. 'Francuska grupacija (za luksuznu robu) u potpunosti surađuje s (Europskom) komisijom u kontekstu istrage', stoji u priopćenju Keringa.

EK je u utorak objavila da su regulatori pretražili objekte kompanija u sektoru mode u nekoliko zemalja EU-a.

'Komisija sumnja da su kompanije možda prekršile propise EU-a o zaštiti tržišnog natjecanja koji zabranjuju kartelsko udruživanje i restriktivnu poslovnu praksu, uključujući horizontalno i vertikalno udruživanje', stoji u priopćenju objavljenom u utorak.

U skladu sa politikom, nije imenovala ni tvrtke ni zemlje u kojima se provodi istraga. Tvrtkama koje posluju u modnom sektoru EK je poslao upite, tražeći informacije, kazali su izvori. Ako im se dokaže krivnja za kršenje propisa EU-a, tvrtke bi mogle biti kažnjene novčanim kaznama u visini do 10 posto globalnog prometa, podsjeća Reuters.

Europska komisija u srijedu nije odgovorila na upite da komentira istragu. Dan ranije navela je samo da najnovija istraga nije povezana s istragama u modnoj industriji u posljednje dvije godine.

U siječnju 2022. EK je objavio da istražuje moguće kršenje propisa EU-a o internetskoj i prekograničnoj prodaji u ugovorima o licenciranju i distribuciji koji je francuska modna kuća Pierre Cardin sklopila s njemačkim proizvođačem odjeće Ahlersom, podsjeća Reuters.

Druga istraga objavljena je u sredinom prošle godine nakon pretraga u nekim modnim tvrtkama, s fokusom na skupinu dizajnera koji su pozvali na promjene vezane uz razdoblja prodaje i popuste, prema dobro upućenim izvorima.