CROAI MEETUP:

'Korištenjem AI-ja imate komadić magije za pridobiti povjerenje korisnika'

05.09.2022 u 07:52

Bionic
Reading

Kako prepoznati potrebe sve zahtjevnijeg tržišta te kako prema tome osmisliti i plasirati vlastiti proizvod u okruženju u kojem se implementacija visoke AI tehnologije i dalje smatra rizičnom, sudionici su saznali na jučerašnjem panelu 'Kako uspješno prodavati AI i ne poginuti?' uz moderatoricu Martinu Silov, projektnu menadžericu u CroAI (Hrvatskoj udruzi za umjetnu inteligenciju)

Izet Ždralović, suosnivač tvrtke Microblink, koja razvija softverske proizvode i tehnologiju utemeljenu na umjetnoj inteligenciji, na CroAI Meetupu u suradnji s hrvatskom tvrtkom CROZ AI otkrio je kako je mala tvrtka s nekolicinom zaposlenika, implementacijom tehnologije i prilagođavanjem potrebama tržišta, izrasla u budućeg jednoroga.

Integracija machine learninga je ključna, smatra Izet:

'Savjet koji bih ja dao, a funkcionirao je i za našu tvrtku, je integrirati machine learning unutar svog rješenja ili proizvoda. Kada idete prema korisniku, vodite se frazom 'Show and tell'. Pokažite im vaše mogućnosti u rješavanju problema i približite im kako je to upravo ono što im je potrebno. Na našim je prostorima i dalje prisutna skromnost iako se većina hrvatskih tvrtki uspješno probila i djeluje na globalnom tržištu. Machine learning vam omogućuje wow effect tijekom prve interakcije s korisnikom što rezultira povjerenjem'.

Koliko je zahtjevno kreirati proizvod prema potrebi klijenta, što su sve klijenti spremni platiti, a što nisu te kako izgleda jedan uspješan projekt, ispričao je Luka Gauta, business solution konzultant iz CROZ-a.

'CROZ AI tvrtka, koji je komplementarni dio CROZ obitelji, je i dalje percipirana i ponaša se kao servisna organizacija koja pruža svoju dodanu vrijednost zaokruženim uslugama iz područja AI u kontekstu klijenta. Nekad je to fraud detection, a nekad operations monitoring, nekad nešto treće. Koristimo dvadesetgodišnje iskustvo u verifikaciji poslovnih potreba te imamo i gotovu platformu koju koristimo kao accelerator asset za verifikaciju da za rješavanje definirane poslovne potrebe ima smisla koristiti AI mogućnosti. Ono što bih savjetovao svima je transparentnost u upravljanju očekivanjima obje strane, ispunjavanje punog potencijala suradnje te poistovjećivanje s krajnjim izazovom klijenta – ali uz kontinuiran sanity check da je isti i dalje aktualan', rekao je Gauta.

Kako upotreba AI tehnologija izgleda iz perspektive velike kompanije i koliko je kompleksno uvesti pametna rješenja u okruženjima strogih pravila i dugih procedura, sudionicima je predočila direktorica za upravljanje vrijednostima kupaca HT-a, Smilja Plišić Velimirović.

'Ključno je ući u srž poslovnog modela korisnika, pronaći problem korisnika i način kako taj problem upravo vi možete riješiti. Ne prodavati nužno AI i velike tehnologije, buzzwordse i slično. Bitno je saslušati sugovornika, naučiti rješavati konkretne probleme vašim proizvodom koji će za korisnika imati konkretan benefit', rekla je Plišić Velimirović.

Matija Nakić, osnivačica Farseera podijelila je svoja iskustva i dala korisne savjete za prilagođavanje potreba tržišta manjim startupima te pitchanja vlastitih ideja za korisna poslovna rješenja.

'Još uvijek radimo stvari koje ne skaliraju dobro. Jer, kako bi rekao Paul Graham: 'Do things that don’t scale'. U trenutnoj fazi zaista želimo oduševiti svakog korisnika. Bitno je prepoznati persone kojima prodaješ, a kasnije i s kojima surađuješ. Želimo da svaki tip korisnika bude zadovoljan i da vidimo adopciju proizvoda u klijentovom okruženju. Naš je customer success tim u kontinuiranom dodiru s korisnikom kako bi uspješno mjerili korištenje Farseera. Redoviti smo s UX testovima kako bi mogli što bolje 'ispolirati' proizvod kako bi korisnici bili što zadovoljniji i sretniji', rekla je Nakić.

Udruga CroAI i zagrebačka tvrtka CROZ AI ovim susretom žele demistificirati pojam umjetne inteligencije pa tako i prodaje proizvoda koji imaju integriranu umjetnu inteligenciju. Prodaja proizvoda, bilo u start-upovima ili većim tvrtkama i korporacijama, nije temeljena na poznanstvima, već na temeljitoj detekciji ciljane publike kojoj je proizvod namijenjen, poslovnog modela i mjerilima uspjeha, zaključuje Martina Silov.