VLADA U PROBLEMIMA

Kasne četiri velike privatizacije

Bionic
Reading

Nakon što je propala privatizacija Croatia Airlinesa, produljeni su rokovi za prikupljanje ponuda za kupnju Croatia osiguranja i HPB-a, a kasni i završnica preuzimanja Zračne luke Zagreb i HŽ Carga

Rok za podnošenje obvezujućih ponuda za HPB produljen je za tjedan dana, na 9. prosinca, za CO odgoda je još dulja, do 16. prosinca. Iz Vlade zasad šute o razlozima pomicanja rokova, premda je ovim potezom ozbiljno ugrožen financijski plan prema kojem su prihodi od prodaje ovih kompanija već uračunati u ovogodišnji državni proračun.

U slučaju HPB-a, novi vlasnik bi se navodno mogao saznati do 17. prosinca. Podsjetimo, Erste banka je inicijalno ponudila 130,2 milijuna eura za HPB, a OTP banka dala ponudu u rasponu od 92,2 milijuna eura do 118 milijuna eura, ovisno o modelu privatizacije. Kad bi Erste banka realizirala kupnju HPB-a, time bi po tržišnom udjelu pretekla PBZ te postala druga najveća banka u Hrvatskoj, piše iCapital

Za Croatia osiguranje Adris Grupa ponudila je 104,5 milijuna eura za ukupno 132.267 dionica kompanije, uz što bi je još i dokapitalizirala s dodatnih 130 milijuna eura. PZU je spreman platiti 142,5 milijuna eura za ukupno 158.174 dionica i osigurati dodatnih 50 milijuna eura za kapitalno osnaživanje.

Croatia osiguranje zadržalo je vodeću poziciju na domaćem tržištu u prvih deset mjeseci s tržišnim udjelom od 29,9 posto, koji je nešto niži od 31,2 posto ostvarenih u istom razdoblju 2012. Najveći konkurenti Croatia osiguranja ostali su Allianz i Euroherc s tržišnim udjelima od 13,2 posto odnosno 10,3 posto.

Vlada ima problema i sa završetkom privatizacije Zračne luke Zagreb i HŽ Carga, za koje su već davno odabrani investitori. Nakon dugotrajnih pregovora i osmomjesečne odgode, konačno su usuglašeni svi detalji koncesijskog ugovora s francuskim konzorcijem, ali jučer ipak nije došlo do najavljenog preuzimanja Zračnu luke Zagreb. Službeno se još nitko nije oglasio s konkretnim razlozima za odgodu, ali neslužbeno se doznaje da je zbog štrajka zaposlenika primopredaja odgođena za srijedu ili četvrtak.

U ponedjeljak se trebao održati i sastanak s rumunjskim investitorom na kojem su se trebali definirati svi detalji privatizacije HŽ Carga. No sastanak je odgođen za srijedu zbog bolesti direktora rumunjske tvrtke, doznaje Poslovni dnevnik. Iako odgoda od dva dana ne igra bitnu ulogu, proteklih tjedana pojavile su spekulacije o mogućem povlačenju rumunjskog ulagača.

Naime, Rumunje brinu državne subvencije koje je Hrvatska davala Cargu, a koje bi EU mogao proglasiti nedozvoljenima, a čime bi se stvorili nepredviđeni troškovi od 100 milijuna eura.