Turističko poslovno vijeće HGK:

'Hrvatski turizam trebao bi bolje koristiti situaciju na europskom tržištu'

04.04.2017 u 09:45

Bionic
Reading

Visoki porasti bukinga u prva dva-tri mjeseca ove godine ne znače da će i ukupno ova turistička godina biti za toliko bolja od lanjske, ali će biti dobra, no zabrinjava što hrvatski turizam ne koristi dovoljno povoljnu situaciju na europskom tržištu za razvoj poslovanja i bolji turistički promet

Poručilo je to Turističko poslovno vijeće Hrvatske gospodarske komore (HGK) sa svoje sjednice krajem ožujka, uz napomenu da raniji i jače izraženiji buking u prvim mjesecima ove godine veseli i da prije svega pokazuje dinamiku punjenja kapaciteta.

‘Sezona se dobro priprema, investicije se odvijaju u rokovima, očekuju se i dobri rezultati za Uskrs te su hotelijeri već sada tržišno usredotočeni na turističku 2018. Na žalost, makroekonomsko okruženje stalno nas vraća u 2017., tjerajući nas da se bavimo poreznom politikom i legislativom koja će tek stupiti na snagu, od boravišne pristojbe do poreza na imovinu’, poručio je s tog vijeća predsjednik Udruženja hotelijera pri HGK Ronald Korotaj.

S njime se složio i predsjednik tog HGK-ovog Vijeća Franco Palma ističući kako još uvijek u Hrvatskoj ‘turizam ima dosta ograničavajućih okolnosti, te je pred hrvatskim institucijama i dalje potrebno inzistirati na zajedničkom rješavanju onih pitanja koja ograničavaju rast i unapređenje turističkog sektora, a time i gospodarstva u cjelini’.

Svi predstavnici strukovnih udruga pri HGK u tom Vijeću složili su se i da je u turizmu sve veći problem nedostatak radne snage, u vezi čega je Božica Lapić iz Ministarstva turizma najavila kako će se pokrenuti dodatni programi edukacije u turizmu te uspostaviti centri kompetencija.

‘U pripremi je i nacrt Zakona o pružanju usluga u turizmu u sklopu čega ćemo konzultirati sve interesne skupine. Prvo čitanje predviđa se do ljetne saborske stanke, a drugo čitanje i donošenje zakona do kraja godine’, najavila je Lapić.

Direktorica Sektora za turizam HGK Leila Krešić-Jurić podsjetila je da je Zajednica obiteljskog turizma HGK nedavno primljena u članstvo Europskog udruženja obiteljskog smještaja (EHHA), kao i da je Grupacija jedinstvenih luksuznih hotela pri HGK s brandom ‘Stories, Croatian Unique Hotels’ sudjelovala na nedavnoj međunarodnoj konferenciji luksuznog hotelijerstva, uz napomenu da su oba ta segmenta smještajne ponude sve traženija na stranim tržištima.

Predsjednik HGK-ovog Udruženja restoratera Abi Shalabi poručio je pak da bi bilo jako važno da se ‘diže glas i raspravlja o problemima u branši jer, umjesto da se pojačavaju investicije, brojni ugostitelji su u velikim problemima’, dok je Krešimir Tomić iz HOK-a istaknuo da ugostitelji pod pritiskom povećanja stope PDV-a povećavaju cijene, što će, kako je kazao ‘rezultirati nominalno većim prihodima i u konačnici dati iskrivljenu sliku o cijelom sektoru’.

Nisu baš zadovoljni ni u Udruženju marina HGK čiji je predsjednik Sean Lisjak upozorio da je ‘potencijal za investiranje i stvaranje većih prihoda marina velik, ali je moguć isključivo donošenjem novog i kvalitetnog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama’.

Dobre najave sezone iznio je i predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter pri HGK Ivica Jurišin poručujući da je ‘u charteru bukiranost slična kao i lani, ali da su i problemi stari i leže u visokim agencijskim provizijama te da stoga struka očekuje skori sastanak s resornim ministrom’.

Povećanje bukinga bilježi i obiteljski smještaj, kazao je predsjednik Zajednice obiteljskog turizma HGK Nedo Pinezić ističući trend da ove godine gosti žele mnogo prije osigurati smještaj u Hrvatskoj, predloživši i obnovu modela 'regrutiranja' kadrova za hotelijerstvo iz redova pružatelja usluga u domaćinstvu, prema uzoru na nekadašnju dobru praksu u mnogim hrvatskim ljetovalištima.