PODNOŠLJIVI MINUSI

Hrvatski kampovi dobro popunjeni

06.08.2009 u 11:13

Bionic
Reading

Hrvatski kampovi s oko 7,2 milijuna noćenja do kraja srpnja ove godine zabilježili su pad od 2 do 4 posto u odnosu na prošlu godinu, što iz Kamping udruge Hrvatske (KUH), s obzirom na krizu, ocjenjuju jako dobrim pokazateljima koji bi se mogli zadržati i do kraja ove sezone ako posluže vremenske prilike.

Pokazatelji do kraja srpnja ove godine su dobri i s obzirom na lanjski rast noćenja u kampovima od 3,5 posto u odnosu na 2007., kaže direktor ureda KUH-a Adriano Palman dodajući da su ovogodišnje brojke zapravo slične onima iz 2007. koja nije bila loša godina.

Napominje da su, kao i u drugim turističkim sektorima, i u kampingu očekivanja od ove sezone neizvjesna zbog krize te da je u tom sektoru neizvjesnost, kao i svake godine, prisutna i zbog vremenskih (ne)prilika koje su u izravnoj vezi s brojem kampista u kampovima.

Ako kolovoz bude vremenski lijep, topao i sunčan, očekuje se da će kamping sezona završiti s indeksima sličnim onima do kraja srpnja ili boljim, a ako pak razdoblje između 10. i 15. kolovoza donese kišovito vrijeme i zahlađenje, dosadašnji bi se rezultati mogli pogoršati do kraja sezone, kaže Palman, dodajući da se navedeni pokazatelji odnose na oko dvije trećine hrvatskih kampova.

Napominje da se oko 70 posto prometa u kampovima ostvaruje tijekom srpnja i kolovoza, nakon čega za kampove praktički i završava sezona. Ipak, kako kaže, uz lijepo vrijeme turisti se u kampovima mogu sresti i u rujnu, posebno oni koji imaju paušalni/stalni zakup parcele.

Promatrajući kampove u ovoj sezoni po jadranskim regijama trend je da kvalitetni kampovi ostvaruju lanjske brojke ili čak i rast noćenja, dok oni koji nisu ulagali u kvalitetu i misle da se turizam, kako kaže, dešava sam po sebi, ove godine bilježe padove.

Iako po regijama nema još točnih statističkih informacija iz KUH-a se doznaje da najujednačenije pokazatelje imaju kampovi Istre, koji su do kraja srpnja bili na oko 3 posto minusa u odnosu na lani.

Na Kvarneru su otoci ove godine postigli tzv. kamping-boom, i to Krk, Cres i Lošinj koji u svojim kampovima bilježe poraste od 5 posto na više.

U Dalmaciji se i ove godine nastavio trend iz nekoliko prethodnih godina da se nekoliko velikih neuglednih kampova ulaganjima transformiralo u jako kvalitetne, slijedom čega neki od njih i ove godine bilježe velike poraste, i do 25 posto.

Ipak iz KUH-a naglašavaju da su u većini kampovi srednje i sjeverne Dalmacije više pogođeni krizom, jer su kampisti motorizirani i zbog smanjenja troškova puta ove godine češće biraju bliža kamping odredišta.