NAVALA NA TRGOVAČKE MARKE

Hrvati sve manje kupuju brendirane proizvode

02.11.2010 u 09:50

Bionic
Reading

Dvije trećine hrvatskih građana kupuje privatne marke trgovačkih centara umjesto brendiranih proizvoda, pokazuje istraživanje organizacije Best Buy Award vezano uz potrošnju privatnih marki trgovačkih centara (tzv. private label) u Hrvatskoj

Do dolaska recesije, zastupljenost privatnih robnih marki u hrvatskoj košarici bila je zanemariva, a istovremeno u nekim razvijenim zemljama EU potrošnja private label trgovačkih marki u nekim kategorijama prelazi i preko 40 posto ukupne potrošnje.

Dolaskom recesije odnos hrvatskih potrošača prema privatnim robnim markama drastično se izmijenio. Prema spomenutom istraživanju, proizlazi da danas (rujan 2010) u Hrvatskoj već 66,6 posto hrvatskih građana kupuje privatne marke trgovačkih centara.

Najveći postotak ispitanika (41,8 posto) kupuje privatne marke zbog povoljnije (niže) cijene, a čak 36,4 posto navodi dobar odnos kvalitete i cijene kao razlog kupnje.

Zanimljivo je i da 53,1 posto ispitanika smatra kako im privatne marke trgovačkih lanaca nude jednaku kvalitetu kao i druge marke proizvoda, a 10,3 posto čak navodi da im privatne marke nude višu kvalitetu od drugih marki.

Na pitanje 'Kako se prema vašem mišljenju osjećaju ljudi koji kupuju privatne marke trgovačkih lanaca - ugodno ili neugodno?' - 37,3 posto odgovara da se osjeća ugodno, 34,9 posto navodi da im je svejedno (ni ugodno niti neugodno); 7,5 posto navodi da se osjeća neugodno, a 20,3 posto navode da ne znaju, odnosno da nisu razmišljali o tome.

Istraživanje vezano uz potrošnju tzv. 'private label' proizvoda provela je u rujnu 2010. organizacija Best Buy Award, u suradnji sa strateškim partnerom Centrom za istraživanje tržišta GfK i konzultantskom kućom PWC (PricewaterhouseCoopers).