ULAZAK U EU

HOK traži zaštitu malih brodara kod kabotaže

  • Autor: Hina /tportal.hr
  • Zadnja izmjena 08.02.2010 14:07
  • Objavljeno 08.02.2010 u 14:03
kalafat, brodogradnja, drveni brod, ribari

kalafat, brodogradnja, drveni brod, ribari

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Srećko Niketić

Sekcija brodara Hrvatske obrtničke komore (HOK) smatra kako u pregovorima s Europskom unijom (EU) treba tražiti prijelazno razdoblje od minimalno deset godina za kabotažu kako bi se na taj način zaštitio interes malih brodara, istaknuto je na današnjoj konferenciji za novinare

Ako se to ne učini, ulaskom u EU hrvatski će brodari nestati, upozorio je predsjednik Sekcije brodara Valter Grubica

Kabotaža je svaki prijevoz putnika ili robe unutar jedne zemlje, tradicionalno rezervirano za domaće brodare, dok je u EU to tržište liberalizirano.

Grubica naglašava da je razdoblje od deset godina odgode kabotaže nužno za obnovu ribarske flote te kako bi ribari postali konkurentni.

Ističe nekoliko razloga za traženje odgode - starost flote hrvatskih brodova je u prosjeku 56 godina, dok je primjerice u Italiji pet godina, troškovi goriva hrvatskim brodarima najviši su u regiji, a Hrvatska ima i visoke troškove remonta u usporedbi sa susjednim zemljama.

U HOK-u ističu kako je nužno hitno reagirati, dok je još uvijek otvoreno poglavlje 14. Prometne politike, jer ako se domaći brodari ne zaštite sada, ulaskom u EU bit će prekasno.

Po njihovim saznanjima, poglavlje 14. bi se moglo zatvoriti u lipnju ove godine.

Kao krajnju mjeru zaštite malih brodara, Grubica je naveo i organiziranje prosvjeda.

Osim pitanja kabotaže, mali brodari upozoravaju na još nekoliko problema koji ih muče, pa tako ističu da HOK nije zadovoljan sastavom upravnih vijeća lučkih uprava jer u njihovom radu ne sudjeluju profesionalni brodari i ribari.

Stoga traže svoje predstavnike u upravnim vijećima kako bi mogli sudjelovati u donošenju odluka o upravljanju lukama.

Također smatraju da bi male privatne brodare i ribare trebalo osloboditi plaćanja trošarima na naftne derivate kako bi mogli opstati prilikom ulaska u EU. Ističu, naime, da će s početnom cijenom goriva većom i do 60 posto od one koju imaju brodari u EU hrvatskim brodarima biti nemoguće opstati na tržištu.

Predlažu i da se male privatne brodare izuzme od plaćanja naknade za financiranje građenja i održavanja javnih cesta koja se plaća po litri naftnih derivata s obzirom da oni kao osnovno sredstvo koriste brod te ne koriste javne ceste.

Broj obrtnika prijevoznika, članova HOK-a, koji se bave nekim od vidova prijevoza je gotovo 10 tisuća od čega je malih brodara više od 350.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi