DOBRI REZULTATI

DZS potvrdio rast potrošnje u rujnu od 4,5 posto

  • Autor: N.S./Hina
  • Zadnja izmjena 10.11.2016 11:44
  • Objavljeno 10.11.2016 u 11:44
trgovina, konzum

trgovina, konzum

Izvor: Promo fotografije / Autor: Konzum

Državni zavod za statistiku (DZS) potvrdio je u četvrtak svoju prvu procjenu o realnom rastu prometa od trgovine na malo u rujnu od 4,5 posto na godišnjoj razini, što je već 25. mjesec zaredom kako potrošnja raste

DZS je objavio da je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u rujnu, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno porastao za 3,5 posto, a realno za 4,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To je nešto sporiji rast nego u kolovozu, kada je potrošnja skočila 5,1 posto na godišnjoj razini, najviše od rujna 2007. godine. Time je nastavljen rekordni pozitivni trend, s obzirom da potrošnaj raste već 25 mjeseci zaredom, što nije zabilježeno od kada DZS vodi te podatke.

Na mjesečnoj je razini u rujnu, prema sezonski i kalendarski prilagođenim indeksima, promet od trgovine na malo zabilježio realni pad od 0,1 posto.

Promatrano prema trgovačkim strukama, a prema izvorno neprilagođenim indeksima, u rujnu je na godišnjoj razini najviše, za 14,6 posto, porastao promet u trgovini na malo motornim vozilima, dijelovima i priborom za motorna vozila, motocikle i dijelove.

Za 6,5 posto porastao je, pak, promet u trgovini na malo audio i videoopremom, željeznom robom i staklom, električnim aparatima za kućanstvo, namještajem i drugim proizvodima za kućanstvo, dok je rast prodaje od 6,1 posto zabilježen u segmentu ostalih nespecijaliziranih prodavaonica.

S rastom od 6 posto slijedi promet u ljekarnama, medicinskim, ortopedskim, kozmetičkim i toaletnim proizvodima, dok je promet računalnom opremom, knjigama i novinama, igrama i igračkama, cvijećem i sadnicama, satovima i nakitom, kao i ostaloj maloprodaji u specijaliziranim prodavaonicama porastao za 4,7 posto na godišnjoj razini.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!