ODRIJEŠILI KESU ONLINE

Amerikanci ispeglali 1,15 milijardi dolara na Dan zahvalnosti

25.11.2016 u 11:43

Bionic
Reading

Vrijednost kupnje putem interneta dosegnula je u Sjedinjenim Državama tijekom Dana zahvalnosti više od milijardu dolara, što je gotovo 14 posto više nego u isto vrijeme lani, a podaci Adobe Digital Indexa pokazuju i da sve više Amerikanaca kupuje online, a manje u tradicionalnim trgovinama

Na početku sezone blagdanskih kupnji, prve nakon izbora Donalda Trumpa za predsjednika 8. studenoga, američki potrošači otvorili su svoje novčanike i potrošili 1,15 milijardi dolara kupnjom preko interneta između ponoći i 17 sati u četvrtak, objavio je Adobe

Na Crni petak, dan nakon Dana zahvalnosti, tradicionalno je započinjala predblagdanska sezona šopinga u SAD-u i trgovine su nudile velike popuste i ostvarivale dobit. No popularnost takvih blagdanskih kupnji opada zbog sve popularnije online trgovine i popusta koje preko interneta tijekom cijele godine nude trgovci poput giganta Amazon.coma

Američke trgovine sada su otvorene preko Dana zahvalnosti kako bi se potaknule kupnje, ali online trgovci nude popuste tjednima unaprijed u nastojanju da povećaju smanjenu potražnju i snažnu cjenovnu konkurenciju.

"Zabilježili smo jedan od naših najsnažnijih prodajnih dana preko interneta dosad", kazao je u četvrtak navečer Brian Cornell, izvršni direktor online trgovina s popustima Target. Dodao je da je online prodaja porasla po dvoznamenkastim stopama, ali nije želio otkriti pojedinosti.


Blagdansko razdoblje u studenom i prosincu ključno je za maloprodaju, a može iznositi i do 40% godišnje prodaje. Zbog toga trgovci pokušavaju privući kupce velikim popustima, ponekad čak i 85 posto.Nacionalna udruga trgovaca, koja je u ranijim procjenama optimistična, sada očekuje da će prihodi od blagdanske prodaje u ovoj godini porasti 3,6 posto, na 655,8 milijardi dolara

Online popusti u ovoj su godini došli ranije i puno su veći nego lani", kazala je Tamara Gaffney iz Adobe Digital Indexa.

Adobe je prikupio podatke iz 21 milijarde online posjeta na 4.500 maloprodajnih web-stranica u Sjedinjenim Državama. "Crni petak više nije samo jednodnevni događaj, pretvoren je u višetjedne popuste", kaže Christopher Baldwin, izvršni direktor u tvrtki BJ Wholesale Club.