dug od oko 30 milijuna kuna

Agencijama s padom poslovanja većim od 75 posto dodijelit će se nepovratna sredstva. Vraća se davno uplaćen novac za nerealizirane ekskurzije i putovanja

24.08.2021 u 09:24

Bionic
Reading

Dobra vijest stiže iz Ministarstva turizma i sporta u vezi s povratom uplaćenog novca za nerealizirane ekskurzije, kao i za sva turistička putovanja koja su otkazana zbog situacije s koronom, piše Slobodna Dalmacija

'Okončan je javni poziv za provedbu Programa potpora male vrijednosti za pomoć pogođenim djelatnostima iz turističkog sektora za pokretanje i normalizaciju tekućeg poslovanja uslijed aktualne pandemije COVID-a 19. Na poziv se prijavilo ukupno 314 putničkih agencija, od kojih njih 10 ne zadovoljava uvjete. Nakon donošenja odluke o dodjeli nepovratnih novčanih sredstava, slijedi potpisivanje ugovora s odobrenim prijaviteljima te isplata odobrenih potpora, koja će započeti u rujnu ove godine', kazali su iz resornog ministarstva, piše Slobodna Dalmacija.

Riječ je o dodjeli nepovratnih novčanih sredstava u vrijednosti od 36 milijuna kuna Ministarstva turizma i sporta turističkim agencijama za nadoknadu dijela ili svih troškova poslovanja, uključujući i trošak povrata sredstava (avansa) putnicima koji su uplatili svoja putovanja, a nisu ih realizirali. Pravo na potporu imaju turističke agencije čiji je pad poslovanja u 2020. godini bio najmanje 75 posto u odnosu na 2019. godinu.

Iz Udruge hrvatskih putničkih agencija odgovorili su nam da je velik dio duga prema klijentima već vraćen unatoč padu prometa.

​'Prema raspoloživim informacijama, agencije su uspjele u posljednjih godinu dana vratiti oko 110 milijuna kuna, bilo da su odradile zamjenska putovanja ili vratile novac svojim klijentima. Po našoj procjeni, koja se temelji na informacijama koje su nam dale naše članice, ali i agencije koje nisu u članstvu UHPA-e, turističke agencije trenutno trebaju vratiti oko 30 milijuna kuna', kažu iz UHPA-e.

Savjetuju da, ukoliko agencija neće moći izvršiti svoju obvezu prema putnicima, oštećeni klijenti se mogu obratiti osiguravajućem društvu ili banci kod koje je organizator morao osigurati jamčevinu za slučaj nesolventnosti prema Zakonu o pružanju usluga u turizmu.

Jamčevina mora osigurati povrate plaćenog za usluge putovanja koje nisu ispunjene.