BAČIĆ I HOLY PROTIV

ACI ulaže u novu marinu, a država ga planira prodati

  • Autor: Petra Sjauš
  • Zadnja izmjena 27.10.2014 21:37
  • Objavljeno 27.10.2014 u 14:30
Zoran Milanović, ACI

Zoran Milanović, ACI

Izvor: Pixsell / Autor: Grgo Jelavic/PIXSELL

U ponedjeljak je ACI svečano otvorio početak radova na izgradnji nove marine u Slanom, a ona će se zvati po Veljku Barbieriju, osnivaču kompanije. Riječ je o investiciji od 60 milijuna kuna. Tom je prigodom premijer Zoran Milanović naglasio da će ACI ostati hrvatska tvrtka, ali će ići u dokapitalizaciju, javljaju mediji iz Dubrovnika. Za tvrtku su otprije zainteresirane turska Dogus grupa i hrvatska Adris grupa. HDZ-ovac Branko Bačić smatra kako ACI ne bi smjelo privatizirati dok Mirela Holy naglašava da prvo država treba odlučiti što zapravo želi

HDZ-ovac Branko Bačić, nekadašnji predsjednik Nadzornog odbora ACI-ja, smatra da ACI s obzirom na rezultate poslovanja, osim prošle godine, kada nije poslovao u plusu, može i kadrovski i financijski unaprijediti svoje marine. Prema njegovim riječima, Hrvatska ima sve preduvjete ne samo za daljnji rast nautičkog turizma, već i da postane najpoželjnija mediteranska jahting destinacija.

'To najbolje pokazuje ovaj današnji primjer, tj. svečano obilježavanje početka gradnje nove ACI-jeve marine Veljko Barbieri u Slanom, što je prvi kapitalni projekt tvrtke ACI nakon 24 godine. ACI će imati 22 marine od Umaga do Dubrovnika. Preko njih država može upravljati nautičkim turizmom, ali i turizmom u cijelosti, stoga nema potrebe za izmjenom vlasničke strukture u ACI-ju', kazao je Bačić za tportal.

Bačić je naglasio kako za razvoj nautičkog turizma nedostaje još 15 tisuća vezova te da bi stoga bilo bolje otvoriti mogućnost izgradnje novih marina.

'Na taj način bi se potaknuo i građevinski sektor i povećao broj vezova. Hrvatska bi mogla postati vodeća zemlja u nautičkom turizmu na Mediteranu. Samo treba poboljšati ponudu. Tu se treba ugledati na Strategiju razvoja nautičkog turizma (donesena 2008.): ulagati u marine za prihvat megajahti u blizini aerodroma', smatra Bačić.

'Bolje je rješenje izdavanje koncesija za izgradnju novih marina, nego dokapitalizacija koja vodi u privatizaciju', zaključio je Bačić.

Mirela Holy
iz OraH-a smatra kako prvo država treba znati što zapravo želi napraviti od ACI-ja i u kojem pravcu ići.

'Smatram da prvenstveno treba pronaći strateškog partnera koji će podići i razinu usluge i profitabilnost i koji će usmjeriti ACI ka luksuznom turizmu. Prvo ipak treba učiniti due diligence pa onda odlučiti što i kako dalje', kazala je Holy za tportal.

Izgradnja nove ACI-jeve marine prvi je kapitalni projekt tvrtke ACI nakon čak 24 godine. Ukupna investicija iznosi 60 milijuna kuna. Marina će raspolagati kapacitetom priveznih mjesta za 200 plovila duljine od 11 do 25 metara s popratnim sadržajima, a otvaranje se očekuje početkom sljedeće nautičke sezone.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!