KAD PADNU TEMPERATURE

Zimske ili cjelogodišnje gume - koje odabrati? Ovo je naš konačni odgovor

  • Autor: Ivan Živković
  • Zadnja izmjena 26.10.2018 10:17
  • Objavljeno 26.10.2018 u 10:17
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: HAK

Svake godine, s približavanjem niskih temperatura, aktualizira se isto pitanje - koje gume odabrati? Propisi jasno kažu da od 15. studenog naše vozilo mora raspolagati zimskim gumama dubine profila veće od četiri milimetra ili ljetnim gumama s jednakom dubinom profila i lancima, a na nama je da odaberemo najbolje i najsigurnije rješenje te pritom potrošimo najmanje novca

Kao logičan izbor nameću se cjelosezonske gume. Ovi pneumatici koncipirani su tako da spajaju najbolje od dva svijeta - performanse ljetnih guma na suhom i pri visokim temperaturama s prijemljivosti zimskih guma kad se živa u termometru spusti ispod sedam stupnjeva Celzija.

One bi također trebale biti izdržljivije na visokim temperaturama od zimskih guma te nuditi ponašanje nalik zimskim pneumaticima na snijegu i ledu.

Zvuči odlično u teoriji, no je li to slučaj i u praksi?

Kao i kod mnogih drugih multipraktičnih uređaja, u kojima jedna naprava pokušava zamijeniti više njih, rezultat je gotovo uvijek polovičan, da ne kažemo razočaravajući.

Osobine automobilskih guma definirane su oblikom šare i komponentom od koje je ona sazdana, odnosno mehaničkim i kemijskim svojstvima. I dok fizički oblik ripni možemo mijenjati kako bi pojedine gume nudile bolje izbacivanje vode ili snijega te bolje držanje ceste u zavoju, materijali od kojih je guma izrađena definirat će način na koji se ona ponaša u različitim uvjetima. Korišteni materijal ne daje puno mogućnosti za kompromis.

Kemija i fizika

Razlike između zimskih, ljetnih i cjelosezonskih guma vidljive su već na prvi pogled. Dok će ljetne gume imati niz dugih profila za izbacivanje vode te bočnih šara za bolje ponašanje gume u zavoju, zimske će imati puno dublji profil, uz pregršt izboranih detalja. Ovaj dublji profil brine se za lakše izbacivanje nakupljenog snijega, a naborani detalji mnogo učinkovitije pružaju prijemljivost u situacijama kad je manjka.

  • +3

Zimske gume

Izvor: Promo fotografije / Autor: Wolfgang Grube/HAK

Cjelosezonske gume najčešće kombiniraju sve navedene elemente te su također pod rukom na pola puta po tvrdoći između zimskih i ljetnih.

Mekša zimska guma uvijek će nuditi bolju prijemljivost pri ekstremno niskim temperaturama jer će se cjelosezonske gume u ovim uvjetima bar djelomično ‘oplastičiti’. Cjelosezonske gume također će se u toplim mjesecima brže trošiti od ljetnih guma, a i onda će nuditi lošije performanse kako pri kočenju, tako i u vožnji zavojima.

Jedan par za cijelu godinu

Vozači u krajevima bez mnogo oborina zimi uvjereni su kako cjelosezonske gume mogu zadovoljiti sve njihove potrebe, no pritom zaboravljaju da njihove ceste i pneumatici trpe znatno više temperature ljeti.

Opetovani testovi već godinama pokazuju da cjelosezonske gume baš i nemaju previše smisla. Njihova diskutabilno najbolja primjena evidentna je u prijelaznoj fazi između jeseni i zime te zime i proljeća, no u pitanju je vrlo kratak period.

Automobilske gume su obuća vašeg automobila. Koristite li vi isti par obuće cijele godine?

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!