ažuriranje

VW nadogradio ID.4 i ID.5: Novi infotainment sustav s intuitivnim upravljanjem, novi e-pogon s više snage i učinkovitosti

13.10.2023 u 09:38

Bionic
Reading

Kombinirani WLTP domet ID.4 povećan je na do 550 km zahvaljujući novom električnom pogonu. Prostrani ID.5 SUV coupé imat će domet do 556 km s jednim punjenjem baterije. Volkswagen nudi optimizirane modele po istim osnovnim cijenama kao i njihovi prethodnici

Volkswagen je objavio kako pokreće pretprodaju za poboljšane modele ID.4 i ID.5. Dva električna modela sada će se nuditi s potpuno novom generacijom infotainment sustava i softvera. Osim toga, sve Pro i GTX verzije će imati novi pogonski sustav. Pogon visoke učinkovitosti predstavljen po prvi put za veliki ID.7 nudi znatno više snage zajedno sa smanjenom potrošnjom energije.

Kombinirani WLTP domet ID.4 kao svestranog električnog SUV-a povećan je na do 550 km (WLTP) zahvaljujući novom električnom pogonu. Prostrani ID.5 SUV coupé imat će domet do 556 km (WLTP) s jednim punjenjem baterije. Volkswagen nudi optimizirane modele po istim osnovnim cijenama kao i njihovi prethodnici. Omjer cijene i performansi ID.4 i ID.5 tako je značajno poboljšan.

Volkswagen nadogradio modele ID.4 i ID.5 Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Imelda Labbé, članica Upravnog odbora marke Volkswagen s odgovornošću za prodaju, marketing i postprodaju, kaže: 'Naši kupci mogu očekivati iznimne tehničke performanse s novim ID.4 i novim ID.5. Softver i infotainment vrhunski su. Osim toga, tu su i opsežni sustavi pomoći koji ne ostavljaju ništa nepoželjnim. Daljnji poboljšani modeli ID.4 i ID.5 na vrhu su segmenta sa svojim novim tehnologijama i priznatom ravnotežom vožnje, udobnosti i prostranosti.'

Poboljšan intuitivni rad

Volkswagen je značajno unaprijedio pejzaž kokpita ID.4 i ID.5. Fokus je ovdje bio na intuitivnom radu. U tom kontekstu, obje linije proizvoda dobile su potpuno novi softver najnovije generacije koji je mnogo brži i nudi više funkcija. Osim toga, oba modela opremljena su novim standardnim infotainment sustavom s dijagonalom ekrana koja je povećana na 32,8 cm (12,9 inča).

Infotainment sustav impresionira potpuno novom strukturom izbornika, dok su digitalni kokpit (digitalni instrumenti kao standard) i opcijski head-up zaslon proširene stvarnosti poboljšani. Klizači na dodir za klima uređaj i kontrolu glasnoće sada su osvijetljeni, a novi je i višenamjenski upravljač s novom logikom upravljanja.

Nadalje, Volkswagen je uklonio i odvojio birač načina vožnje od kućišta digitalnog kokpita i dizajnirao ga kao prekidač na stupu upravljača – kao u ID.7. Ovo stvara prostor za veći zaslon infotainmenta. Rad s ID.4 i ID.5 olakšan je novim glasovnim asistentom IDA, koji preciznije nego u prošlosti reagira na prirodne glasovne naredbe i nudi nove funkcije uključujući informacije o vremenu u oblaku i status sportskih događaja ili dionica tržišne cijene, koje se mogu dobiti putem IDA-e. Volkswagen također nudi novi vrhunski zvučni sustav Harman Kardon s 480 W glazbenog izlaza i 10 zvučnika (uključujući središnji zvučnik i subwoofer) kao opciju za oba modela.

Dodatnih 75 posto okretnog momenta

Najvažnija značajka nove tehnologije u svim modelima ID.4 i ID.5 s baterijom od 77 kWh (neto) je visokoučinkoviti pogon. Zahvaljujući novom električnom pogonskom motoru na stražnjoj osovini i bateriji nove generacije, moguće je smanjiti potrošnju energije uz istovremeno povećanje snage. Električni pogonski motor s 210 kW (286 KS) sada se koristi u modelima ID.4 Pro i ID.5 Pro sa stražnjim pogonom – to odgovara 60 kW (82 KS) više snage nego u prethodnicima.

Isporuka snage je dinamičnija u svakoj situaciji jer je okretni moment pogonskog motora od 210 kW skočio s 310 na 545 Nm. Dodatnih 235 Nm odgovara oko 75 posto većem okretnom momentu. S novim stražnjim električnim pogonskim motorom i dodatnim pogonskim motorom na prednjoj osovini, ID.4 Pro 4MOTION s pogonom na sve kotače razvija snagu sustava od 210 kW (286 KS), što je povećanje od 15 kW (21 KS).

  • +25
VW nadogradio ID.4 i ID.5 Izvor: Promo fotografije / Autor: Jan Dada

GTX modeli – 0 do 100 km/h za 5,4 s

Osobito sportski i također s pogonom na sva četiri kotača, vodeći modeli ID.4 GTX i ID.5 GTX u budućnosti će isporučivati snagu sustava od 250 kW (340 KS), što je ekvivalentno povećanju od 30 kW (41 KS). Povezano poboljšanje dinamičkih karakteristika jasno je vidljivo. Dobar pokazatelj toga je sprint od 0 do 100 km/h. S vremenom od 5,4 s, GTX modeli sada su jasno nadmašili granicu od šest sekundi.

Kao i prije, ID.4 GTX i ID.5 GTX elektronički su ograničeni na najveću brzinu od 180 km/h. Kako bi odgovarala GTX modelima, najveća brzina Pro modela sada je također povećana na 180 km/h (ranije 160 km/h). Pogon osnovnog modela ID.4 ostaje nepromijenjen: ID.4 Pure ima maksimalnu brzinu od 160 km/h sa svojim motorom od 125 kW (170 KS).

Energije za još 178 km u 10 minuta

Svi modeli ID.4 i ID.5 s novom baterijom od 77 kWh sada imaju veći domet. Dva primjera: novi ID.4 Pro može prijeći udaljenost od 550 km (WLTP kombinirano) – 17 km više od prethodnika. Novi ID.5 Pro ima domet do 556 km – povećanje od 11 km. Modeli ID.4 i ID.5 s pogonom na stražnje kotače pune se s poznatih 135 kW. Modeli s pogonom na sve kotače sada također nude kapacitet punjenja istosmjernom strujom koji je povećan sa 135 na 175 kW. S maksimalnim kapacitetom punjenja, ovi ID. verzije mogu uzeti dovoljno energije za daljnjih 178 km u otprilike samo 10 minuta. Osnovna verzija ID.4 Pure s baterijom od 52 kWh sada se nudi s kapacitetom punjenja do 115 kW umjesto 110 kW.

Brže punjenje na putovanjima

Novo upravljanje punjenjem i toplinom svih modela ID.4 i ID.5 osigurava da je baterija prethodno kondicionirana tijekom vožnje prije sljedećeg zaustavljanja punjenja istosmjernom strujom. Zahvaljujući ovom predkondicioniranju, ID.4 i ID.5 ponovno se opskrbljuju novom energijom što je brže moguće, posebno na dugim putovanjima s jednim ili više zaustavljanja punjenja.

Udobniji i dinamičniji u isto vrijeme

Kako bi se nadopunio novi pogonski sustav, vozni je mehanizam također rekonfiguriran. Nadalje, Volkswagen je poboljšao kontrolu opcijske adaptivne kontrole podvozja (DCC) i dizajnirao Vehicle Dynamics Manager za još veći raspon između udobnosti i dinamike.