VOZILI SMO

U Hrvatsku stigao novi KIA Ceed

  • Autor: Ivan Živković
  • Zadnja izmjena 24.10.2018 10:32
  • Objavljeno 24.10.2018 u 10:32
tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Korejski proizvođač nezaustavljivo raste na europskom tržištu, a s novim Ceedom pokazuju kako im cilj više nije pratiti, već postavljati trendove

U posljednjih deset godina KIA je gotovo udvostručila europsku prodaju automobila. Velike su to zasluge i Ceeda, automobila koji je od početka dizajniran, razvijen, konstruiran i proizveden u Europi, te je namijenjen isključivo tržištu Starog kontinenta.

Ceed se ozbiljno etablirao u segmentu tijekom minule dvije generacije, a s novom planira prestići konkurenciju. Automobil će biti dostupan u tri karoserijske izvedbe od kojih su hatchback i karavan već krenuli u prodaju, dok ćemo shooting brake pričekati do iduće godine.

Premda se izrađuje na novoj platformi, Ceed je zadržao gabarite prethodnika uz nešto kraće prevjese. Minula generacija kritizirana je zbog premekane vožnje i anemičnog upravljača, kao i preuranjenog podupravljanja. Nova platforma trebala bi riješiti ove propuste. Tu je nova geometrija ovjesa s krućim stabilizatorima, kao i kruća šasija, te direktniji upravljač.

Profitirali su i putnici koji sad imaju najviše mjesta u klasi za ramena, a Ceed je na drugom mjestu po dostupnosti volumena prtljažnika koji iznosi gotovo 400 litara. Štoviše, duljinom od 4.600 mm i obujmom prtljažnika od 650 litara - karavanska izvedba gura se u viši segment D.

Korejci su također snizili visinu praga prtljažnika za lakši utovar težih predmeta.

  • +11
  • +8

KIA Ceed

Izvor: Promo fotografije / Autor: KIA

Pod poklopcem se nalaze i dva nova motora. Tu su turbobenzinac 1.4 T-GDi sa 140 KS i dizelaš 1.6 CRDi. Ovom potonjem je lanac zamijenjen zupčastim remenom. U KIA-i kažu da je novi motor jeftiniji za održavanje i tiši. Ceed će biti dostupan i s dva slabija benzinca. - 1.4 MPi sa 100 KS, te 1.0 T-GDi sa 120 KS. Upravo bi ovaj posljednji trebao imati najveći udio na tržištu. Pogon je standardno prednji dok su za prijenos zaduženi ručni, odnosno uz nadoplatu - automatizirani mjenjač s dvije spojke.

Korejci se hvale i naprednim sustavima za sigurnost i asistenciju vozaču, od kojih svakako valja spomenuti tehnologiju za autonomnu vožnju druge razine kojom Ceed, zahvaljujući adaptivnom tempomatu može kontrolirati brzinu kretanja automobila unutar trake, te vršiti pretjecanja naredbom putem pokazivača smjera.

Prednost Ceeda u odnosu na konkurenciju su i izdašniji paketi opreme već od osnovne razine. Početna cijena automobila na našem tržištu iznosi 124.990 kuna za model s 1.4 MPi benzinskim motorom

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!