ID. modeli

Spreman za rušenje rekorda: Volkswagen razvija električni trkaći automobil

09.04.2019 u 10:50

Bionic
Reading

VW se fokusira na razvoj pogonske tehnologije i upravljanja baterijama, koje će koristiti svi modeli ID.

Volkswagenov trkaći i potpuno električni model ID.R u ljeto ove godine trebao bi postaviti novi rekord na legendarnoj njemačkoj stazi Nürburgring-Nordschleife. Sam naziv modela sugerira riječ racing (utrkivanje).

Razvoj trkaćeg modela ID.R Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen Motorsport

Tim iz Volkswagen Motorsporta stoga intenzivno radi na stalnom razvoju trkaćeg automobila na električni pogon. Faza testiranja i razvoja usredotočena je na povećanje učinkovitosti vozila. ID.R, pogonjen s dva elektromotora s performansama sustava od 500 kW (680 KS), trkaća je verzija modela iz obitelji ID.R, buduće palete Volkswagenovih serijskih vozila isključivo na električni pogon.

'Razvoj elektromobilnosti je ogroman, a ove godine još jednom želimo naglasiti Volkswagenove mogućnosti u proizvodnji brzih električnih automobila koji će probuditi vaše emocije', kaže direktor Volkswagen Motorsporta Sven Smeets. 'Kao i Pikes Peak, Nürburgring-Nordschleife predstavlja ozbiljan izazov za automobil. Želimo pokazati koliki je danas potencijalni učinak automobila na električni pogon.'

'Potrebna je domišljatost kako bi se postigla prava ravnoteža s najvećom brzinom i ograničenom raspoloživom električnom energijom. Stoga se usredotočujemo na daljnji razvoj pogonske tehnologije i upravljanja baterijama', objašnjava François-Xavier Demaison, tehnički direktor Volkswagen Motorsporta.

Volkswagen Motorsport razvija bateriju s laboratorijima koji su također uključeni u istraživanje tehnologije za cijelu gamu budućih električnih Volkswagenovih automobila.

Jasno vidljiva razlika na modelu ID.R u odnosu na ostale iz game bit će aerodinamika. 'U razrijeđenom zraku Pikes Peaka, koji se nalazi na 4302 metra nadmorske visine, stavili smo ID.R-u vrlo veliko stražnje krilo kako bismo dobili maksimalne sile potiskivanja (downforce)', kaže Demaison. Na Nordschleife će Volkswagen Motorsport donijeti novu aerodinamičnu konfiguraciju koja će omogućiti najveću moguću učinkovitost, a ne maksimalnu silu. 'To se ne tiče samo manjeg stražnjeg krila, nego i prednjeg difuzora i poda vozila', objašnjava Demaison. Zbog toga se na računalu simuliraju različite specifikacije koje se zatim ispituju u zračnom tunelu početkom travnja, prije testnih vožnji.

Volkswagen Motorsport u Hannoveru provodi ove simulacije, koje se također koriste kako bi optimizirale upravljanje baterijama i prilagodile komponente ovjesa za veća opterećenja s kojima će se susresti na tehnički zahtjevnoj stazi Nordschleife. 'Dobivamo veliku podršku tehničkog razvoja u Wolfsburgu', kaže dr. Benjamin Ahrenholz, voditelj odjela za izračun/simulaciju u Volkswagen Motorsportu.

Romain Dumas sjedit će u kabini modela ID.R. Ovaj 42-godišnji Francuz profesionalni je vozač utrka i trenutno je tvornički vozač Porschea. Njegova karijera obilježena je dvjema pobjedama na legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa, a četiri godine pobjeđivao je i u utrci 24 sata Nürburgringa te na mnogim drugim utrkama izdržljivosti, a 2016. postao je i svjetski prvak FIA-ina prvenstva u izdržljivosti s momčadskim kolegama Marcom Leibom i Neelom Janijem. On je oduševljen stalnim razvojem automobila: 'Ako gledamo sa strane, pojedinačne promjene ne izgledaju tako izražene, ali ID. R je vrlo složen paket. Sve se svodi na zbroj sitnih detalja.'

Trenutni rekord za vozilo s električnim pogonom na Nordschleifeu iznosi šest minuta, 45 sekundi i 900 tisućinki, a postavio ga je Britanac Peter Dumbreck za upravljačem električnog NIO-a EP9 2017. godine.