istražili smo

Saznajte što ekstremna hladnoća, snijeg i led zapravo rade vašem automobilu

  • Autor: I. Ž./tnative
  • Zadnja izmjena 26.02.2018 10:24
  • Objavljeno 26.02.2018 u 06:34
tportal

Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj

Vozači su nerijetko skloni vlastita vozila uzimati zdravo za gotovo sve do trenutka kad im ono, zbog zanemarivanja, otkaže poslušnost. Ovakvi ishodi česti su u zimskim mjesecima, budući da niske temperature stvaraju savršene uvjete za brojne kvarove

Automobili, baš kao i ljudi, ne vole ekstremne hladnoće. Kad se živa u termometru spusti ispod nule, tekućine postaju gušće, a tlakovi niži. Ni električni uređaji nisu imuni, pa smo detaljno istražili što sve stradava na minusima:

1. Akumulatori

Napajanje vozila bit će među prvim komponentama koje će se predati. Prilikom zimske provjere preporučljivo je ispitati kapacitet akumulatora, te ga zamijeniti novim ako rezultati nisu zadovoljavajući. Isto vrijedi i za primjerke starije od četiri godine.

2. Gume 

S drastično niskim temperaturama smanjuje se i tlak u gumama. Provjerite stanje pneumatika, te ih dopunite prema potrebi, posebice ako se planirate zaputiti na duže putovanje. Neravnomjeran tlak u gumama opterećuje šasiju automobila, što može uzrokovati preuranjeno trošenje komponenata ovjesa.

3. Stakla

Prozori i sve staklene površine na vozilu također su na prvoj liniji hladne fronte. Agresivnim struganjem leda možete ih izgrebati ili oštetiti, a također nerijetko stradaju od kamenčića koje zimske službe posipaju po cestama. Pripazite, Stakla pucaju i kad ih vozači žele što prije odlediti pa polijevaju toplu vodu ili usmjeravaju najtopliji zrak ventilacije prema njima!

4. Periferije 

Gumeni dijelovi podjednako su ugroženi pod naletima hladnog zraka, no posebnu pažnju treba posvetiti izloženijim elementima, poput metlica brisača i brtvi vrata. Ove prve odvojite od vjetrobranskog stakla kako se ne bi zalijepile, dok gumice vrata možete namazati tankim slojem glicerina ili silikonskim sprejom za održavanje automobilskih interijera. Ovi materijali onemogućit će hvatanje vlage za gumu te zamrzavanje.

5. Motor 

Upravo je vlaga najveći problem za automobile u zimskim uvjetima, posebice ako vozite kraće relacije. Naime, prilikom pokretanja hladnog automobila motor će sagorijevati bogatiju mješavinu s većim udjelom goriva, zbog čega dolazi do stvaranja povećanog udjela vodene pare u motornom ulju i ispušnom sustavu. Ako motor ne radi dovoljno dugo da se pročisti od nakupljene količine, ovi zaostaci mogu uzrokovati zgušnjavanje ulja i koroziju elemenata ispušnog sustava.

  • +5
  • +2

Kiša, snijeg i jugo stvaraju probleme

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Kovacic/PIXSELL

6. Podnica automobila 

Korozija komponenata je također neminovna ako nemate naviku prati podnicu automobila, te unutrašnje strane blatobrana i kotača, a često koristite automobile na cestama koje zimske službe posipaju solju.

7. Tekućine 

Naposljetku najveći udar hladnoća vrši na tekućine u vašem automobilu. Antifriz je ključan za postojan rad motora. Nepovoljni omjeri antifriza i destilirane vode, ili pak tekućina koja je zbog starosti izgubila svojstva, može dovesti do ogromnih troškova.

8. Motorno ulje 

Pri niskim temperaturama motorno ulje gubi na viskoznosti. Ovo drastično usporava podmazivanje komponenata, te vrši ogromno opterećenje na pumpu ulja. Svakako omogućite motoru nekoliko minuta rada na mjestu bez opterećenja, te prvih dvadesetak minuta vožnje izbjegavajte visoke okretaje.

9. Rezervoar

Ni vaš rezervoar nije imun na ekstremne hladnoće. Preporuka je uvijek održavati razinu goriva iznad polovice spremnika. Također za svaki slučaj možete dodati aditive u gorivo koji će onemogućiti smrzavanje, ili pak ako je do njega već došlo - osigurati otapanje kako ne bi došlo do štete.

Kao što vidite, zima jednako otežava život vama i vašem vozilu pa bi za takve uvjete naprosto trebali potražiti i goriva koja su namijenjena vožnji na ekstremnim hladnoćama, kakvo je INA Eurodizel Arktik gorivo, prvo takve vrste na hrvatskom tržištu. Razvijeno je od visokovrijednih komponenti koje jamče iznimna niskotemperaturna svojstva, a kombinacijom točke filtrabilnosti najviše -30 °C i točke zamućenja najviše -10 °C osiguran je miran start i neometan rad motora u oštrim zimskim uvjetima.

Prilog je napravljen u produkciji tnative tima tportala u suradnji s INA d.d. te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!