svjetska premijera

Predstavljen novi BMW iX3: potpuno električni SUV s dometom od čak 460 kilometara

15.07.2020 u 08:40

Bionic
Reading

Najnovije verzije elektromotora, energetske elektronike, tehnologije punjenja i visokonaponske baterije omogućile su jasan napredak u području radnih karakteristika, potrošnje električne energije i dometa

BMW je predstavio svoj prvi model BMW X s električnim pogonom BMW iX3 i prema ovom modelu se vidi kako BMW Group napreduje s uvođenjem modela navedenim u svojoj korporativnoj strategiji 'NUMBER ONE > NEXT' u segmentu za vozila s elektrificiranim pogonskim sustavima.

Novi BMW iX3 također utjelovljuje strateški 'Power of Choice' pristup kojim BMW Group pokriva širok raspon korisničkih zahtjeva i zakonskih propisa širom svijeta. BMW X3 će biti prvi model koji će biti dostupan s visoko učinkovitim benzinskim i dizel motorima, plug-in hibridnim sustavom ili čisto električnim pogonom. Lansiranje iX3 na tržište počet će kasnije 2020. godine, kada u Kini kreće prodaja. To će biti prvi model marke koji će se također graditi za izvoz u tvornici Shenyang u Kini, kojom upravlja zajednička tvrtka BMW Brilliance Automotive.

Novi BMW iX3 svoj karakter duguje jedinstvenoj kombinaciji učinkovitosti električnog motora, optimiziranoj gustoći energiji svoje visokonaponske baterije i visokoj sposobnosti punjenja. To je rezultat višegodišnjeg upornog razvojnog rada BMW Grupe na polju električne mobilnosti. Napredak postignut od pokretanja BMW-a i3 na tržištu kombinira se s tehnologijom BMW eDrive pete generacije, kako bi se omogućila poboljšanja u radnom rasponu zahvaljujući inteligentno poboljšanoj učinkovitosti. To znači da se mogu izbjeći nerazmjerno velike baterije, koje obično negativno utječu na težinu vozila, dinamiku vožnje i potrošnju električne energije.

Premijera novog BMW-a iX3 označuje i početak pete generacije BMW eDrive tehnologije.. Dijelovi koje je razvila BMW grupacija također će se ugraditi u modele BMW iNEXT i BMW i4 2021. godine.

Visoko integrirana tehnologija pogonskog sustava novog BMW-a iX3 igra posebno važnu ulogu u optimizaciji učinkovitosti i razvoja snage. Elektromotor, prijenos i elektronika sada su smješteni u jednom kućištu. Elektromotor u novom BMW-u iX3 radi po principu trenutno uzbuđenog sinkronog motora, bez upotrebe magneta. Ovakav dizajn omogućuje da se izbjegnu u svijetu rijetki metali u proizvodnji motora.

Gustoća snage elektromotora u BMW-u iX3 je 30 posto veća od postojeće potpuno električnih vozila iz BMW grupe. Motor pokazuje učinkovitost i do 93 posto, u usporedbi sa manje od 40 posto za motore s unutarnjim izgaranjem. Nova jedinica pogonskog sustava generira maksimalnu snagu od 210 kW (286 KS) i najveći okretni moment od 400 Nm što je za razliku od mnogih drugih elektromotora održano pri velikim okretajima. Novi BMW iX3 ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,8 sekundi, što ga izjednačava s konvencionalno pogonjenim BMW X3 xDrive30i. Najveća brzina elektronički je ograničena na 180 km/h. Slanje snage na stražnje kotače stvara klasično BMW iskustvo vožnje u kombinaciji s vrhunskim prianjanjem (zahvaljujući ARB-u) i izvanrednom učinkovitošću.

BMW navodi podatke o potrošnji električne energije u kombiniranim uvjetima: 17,8-17,5 kWh/100 km, a prema WLTP-u 19,5-18,5 kWh/100 km, kao i emisiju CO₂ u kombiniranim uvjetima od 0 g/km;

Vrhunska tehnologija baterijskih ćelija igra središnju ulogu u najnovijoj fazi razvoja visokonaponskih baterija. Kapacitet skladištenja baterije, u odnosu na potrebni instalacijski prostor i njegovu težinu, znatno je povećan. Gravimetrijska gustoća energije 188 prizmatičnih ćelija u novom BMW-u iX3 je oko 20 posto veća od one u baterijskim ćelijama koje BMW Group do sada koristi za potpuno električna vozila. Bruto sadržaj energije od 80 kWh - od čega se koristi 74 kWh - i visoka učinkovitost pogonskih sustava omogućuju novom BMW-u iX3 raspon do 459 kilometara u WLTP ispitnom ciklusu i do 520 kilometara prema NEDC ispitnom protokolu.

Nove tehničke karakteristike koje su nastupile pod znakom BMW-ove tehnologije eDrive pete generacije uključuju inovativnu jedinicu za punjenje, koja snagu šalje i na 400-voltnu bateriju i na 12V ugrađeno napajanje. Kada se koriste punionice izmjenične struje, omogućeno je jednofazno i ​​trofazno punjenje do 11 kW. Priključivanje vozila na stanicu za brzo punjenje istosmjerne struje omogućuje punjenje snage do 150 kW. Stoga se visokonaponska baterija u novom BMW-u iX3 može napuniti od 0 do 80 posto svog punog kapaciteta za 34 minute. Vozači mogu ubrizgati potrebnu snagu za dodavanje 100 kilometara vožnje automobila (u WLTP ciklusu) za 10 minuta punjenja.

Izuzetna učinkovitost njegovog električnog motora i njegova velika sposobnost punjenja daju novom BMW-u iX3 izvanredne mogućnosti na duge udaljenosti. BMW kaže da će BMW iX3 trebati manje zaustavljanja punjenja u usporedbi s usporedivim električnim vozilom čija je učinkovitost ugrožena prisutnošću većih i težih visokonaponskih baterija. Također bi i ta zaustavljanja bila kraća. Učinkovitost i udobnost poboljšani su digitalnim uslugama BMW-ovog povezanog punjenja. Kada planirate rutu i računate vrijeme dolaska, funkcija E-Route nudi poboljšane preporuke za zaustavljanja na sredini putovanja za punjenje visokonaponske baterije. Također nudi korisne informacije o stanicama za punjenje - poput dostupnosti i potrebne metode provjere autentičnosti - kao io točkama od interesa u njihovom okruženju.

Prilagodljiva regeneracija povećava učinkovitost i udobnost u vožnji tijekom putovanja. Intenzitet regeneracije kočione energije prilagođen je situaciji na cesti opisanom podacima iz navigacijskog sustava i senzora sustava pomoći vozaču. Na primjer, kada se približavate raskrižju, dionici ceste s ograničenom brzinom ili vozilom na cesti ispred, u potpunosti se koristi oporavak. U međuvremenu, na otvorenom putu funkcija krstarenja aktivira se kad god vozač makne nogu s papučice gasa. Kao alternativa adaptivnom oporavku, u vozačkom položaju D vozač može odabrati postavku obnove visoke, srednje ili niske kočione energije. Također, korištenjem ručice za odabir na središnjoj konzoli za aktiviranje položaja B omogućuje se karakterističan osjećaj vožnje jednom papučicom električnih vozila BMW Grupe. Napredna toplinska crpka koja je standardno uključena temelji se na temeljnom pristupu BMW-a iX3 orijentiranom na učinkovitost.

Visokonaponska baterija najnovije generacije ima posebno tanku konstrukciju. Pozicionirana nisko u podvozju automobila, može se integrirati u fleksibilnu arhitekturu vozila SAV-a (Sports Activity Vehicle). To snižava težište automobila za oko 7,5 centimetara u usporedbi sa sestrinskim modelima BMW X3s uobičajenim pogonom, primjetno poboljšavajući bočnu dinamiku. Među elementima konstrukcije šasije BMW iX3 je i podokvir zadnje osovine, koji nudi potreban instalacijski prostor za jedinicu pogonskog sustava. Standardni prilagodljivi ovjes uključuje elektronički upravljane amortizere, čije se karakteristike prilagođavaju površini prometnice i prilagođuje se situaciji. To omogućuje pažljivo procijenjeno optimiziranje udobnosti i dinamike vožnje automobila. Opcijski prilagodljivi M ovjes podešen je za pružanje posebno sportskog odziva amortizera.

Koordinirana tehnologija šasije pomaže novom BMW-u iX3 da postigne sportske, okretne karakteristike u vožnji. S inovativnim ARB sustavom vuče poznatim iz BMW-a i3 i velikom stabilnošću u vožnji, također razvija zadivljujući potisak za jedno SAV vozilo s pogonom na jednu osovinu, čak i u nepovoljnim vremenskim uvjetima i na neasfaltiranom terenu.

Opsežna ponuda proizvoda BMW Charging temelji se na BMW 360 ° Electric programu koji je prvi put pokrenula BMW Group, 2013. godine. BMW nudi inovativna rješenja za punjenje kod kuće ili u pokretu. Novorazvijeni fleksibilni brzi punjač bit će prvi put dostupan za novi BMW iX3, a pomoću adaptera može se spojiti na standardne kućne i industrijske utičnice. Također, Smart Wallbox dostupan putem različitih partnera, ovisno o tržištu, ima svoju premijeru. Može se integrirati u postojeći sustav upravljanja kućama što znači da je sada moguće voditi evidenciju potrošnje energije za kućno punjenje, što je vrlo zgodno za korisnike automobila tvrtki. Uz to, BMW Charging Card standardno se isporučuje s vozačima s pristupačnim pristupom više od 450.000 javnih postaja za punjenje širom svijeta.

Novi navigacijski sustav temeljen na oblaku BMW Maps omogućuje izračun vremena ruta i dolaska s još većom brzinom i preciznošću. Usluge koje su već poznate s BMW-a i3, poput navigacije s prikazom raspona na karti i detaljnim informacijama o javnim postajama za punjenje - koje pokrivaju sve od adrese, dostupnosti i vrste priključka do stope punjenja i obrade plaćanja - sada se pridružuju dodatnim funkcijama koje može se pristupiti iz automobila ili pomoću nove aplikacije My BMW. One uključuju planiranje navigacije s preporukama zaustavljanja za punjenje, informacije o zanimljivim mjestima u blizini javnih postaja za punjenje i mogućnost filtriranja rezultata pretraživanja kako bi se prikazale točke brzog punjenja.

BMW iX3 standardno je opremljen najnovijom generacijom ID7 operativnog sustava, što omogućuje ažuriranje svake linije softverskog koda u automobilu.

Izuzetno učinkovit pogonski sustav, široka upotreba sekundarnih sirovina u proizvodnji aluminijskih odljevaka i termoplastika, odsutnost rijetkih zemljaskih elemenata i svestrana upotreba zelene električne energije u proizvodnji, uključujući ćelije za visokonaponski baterija, svi su faktori u nevjerojatno impresivnoj procjeni CO₂ za novi BMW iX3. BMW iX3 nadmašuje dizelski BMW X3 xDrive 20d za više od 30 posto kada se koristi prosječna europska struja u fazi upotrebe i oko 60 posto kada se koristi samo zelena električna energija.

Vanjski dizajn novog BMW-a iX3 prikazuje tipične proporcije SAV vozila, što znači da pruža vizualni izlog za robusne premium osobine i svestrane talente koje zastupaju BMW X modeli. Ali također dodaje mješavinu pogonskog sustava bez emisija štetnih plinova, bez da na bilo koji način umanjuje te temeljne SAV atribute. Karakteristike dizajna specifične za model optimiziraju aerodinamična svojstva automobila, istovremeno pružajući vizualni izraz njegovom konceptu održivosti usmjerenom na održivost. Prednja pregača i BMW bubreg rešetka imaju uglavnom zatvoreni dizajn, dok je stražnji kraj također oblikovan kako bi se smanjio otpor zraka.

Inovativni, aerodinamički dizajnirani naplaci od lakih legura također pomažu u kontroli protoka zraka oko vozila. Aerodinamični kotači koji su svoju premijeru imali na novom BMW-u iX3 smanjuju njegov koeficijent otpora za oko 5 posto u odnosu na ekvivalentno vozilo s uobičajenim felgama od lakih legura. Ovaj učinak postiže se visokokvalitetnim umetcima za osnovne kotače koji imaju dizajn s V-krakovima i čije površine značajno smiruju protok zraka. Povezani porast učinkovitosti povećava domet novog BMW-a iX3 za desetak kilometara u novom WLTP ispitnom ciklusu. Zajedno s aerodinamički razvijenim podvozjem u području stražnjeg difuzora i nosača podvozja, kao i regulacijom zaklopke zraka, čisto električni SAV ima koeficijent povlačenja (Cd vrijednost) od 0,29.

Kao i izvana, suptilni naglasci plave boje u unutrašnjosti označavaju električni pogon novog BMW-a iX3. Osim toga, jasno strukturirane kontrole, visokokvalitetni materijali i moderan dizajn površina stvaraju vrhunski ambijent tipičan za SAV u unutrašnjosti. Jednako karakteristična varijabilnost ogleda se u prostoru koji je dostupan na razini konvencionalno pokretanih varijanti BMW-a X3. Preklopom naslona stražnjih sjedala, koji se može podijeliti u omjeru 40:20:40, volumen prtljažnog prostora može se proširiti s 510 na 1560 litara prema potrebi.

Prvi put u BMW-u iX3 s BMW-om IconicSounds Electric, iskustvo električne vožnje obogaćeno je akustičnim povratnim informacijama i na taj način dobiva dodatnu emocionalnu dubinu. Promjene opterećenja prate tekuće modulirani zvuk, oporavak u fazama prekoračenja i kočenja popraćen je nježno filtriranom zvučnom povratnom vezom, tako da se svako stanje vožnje mapira s prikladnom zvučnom slikom. Kada se pritisne tipka za pokretanje/zaustavljanje, čuje se kratka melodija koji korisnika prilagođava iskustvu električne vožnje. Dio je standardne opreme novog BMW-a iX3, zvuk pogona dostupan je u kombinaciji s linijom opreme Impressive. Zvuk pogona originalni je razvoj BMW dizajnera zvuka i inženjera akustike. Inscenacija start/stop u BMW-u iX3 prvi je zvuk serije suradnje Hansa Zimmera i BMW-ovog dizajnera zvuka Renza Vitalea. Zvukovi vožnje iz suradnje s Hansom Zimmerom bit će dostupni BMW-ovima u elektrificiranim vozilima kasnije.

Novi BMW iX3 nudi se u dvije atraktivne linije opreme. Osnovna oprema Inspiring već uključuje mnoštvo detalja koji povećavaju udobnost, sigurnost i užitak u vožnji. Metalni završni premaz boje i 19-colni aerodinamični kotači, LED prednja svjetla, panoramski stakleni krov i automatsko aktiviranje stražnjih vrata samo su dio ovog programa kao što je Driving Assistant Professional pomoći u vožnji, uključujući kontrolu brzine sa funkcijom zaustavljanja i kretanja, pomoćnikom za upravljanje volanom i voznom trakom, upozorenjem o promjeni trake i upozorenjem o polasku s trake, udaljenostima do parkiranja, upravljanje senzorima sprijeda i straga, prikazom tlaka u gumama i alarmnim sustavom. Uz to, na raspolaganju su sportski upravljač, paket za odlaganje, ambijentalno svjetlo, električno podesiva sjedala s memorijskom funkcijom na vozačevoj strani i automatski sustav klimatizacije koji djeluje s toplinskim crpkama, uključujući 3-zonsko upravljanje, grijanje na parkingu i funkciju klimatizacije na parkingu. Pored toga, BMW Live Cockpit Professional koji uključuje optimiziranu navigaciju, BMW-ov inteligentni osobni asistent, integraciju pametnih telefona s Apple CarPlay-om i Android Auto-priprema, daljinsku nadogradnju softvera, digitalne usluge od BMW Connected Charging, telefoniju s bežičnim punjenjem i audio sustav uključujući DAB -Radio prijemnik je dio osnovne opreme.

Opcijski dostupan impresivni paket opreme uključuje 20-colne felge od lagane legure u novom aerodinamički optimiziranom dizajnu i prilagodljive LED farove. Osim toga, oprema je proširena i uključuje akustično staklo za bočne prozore vozača i suvozača, udobni pristup, kao i kožnu unutrašnjost i sportska sjedala Vernasca, uključujući lumbalnu podršku za vozača i suvozača.

BMW-ov head-up zaslon, asistent za dugo svjetlo i Parking Assistant Plus, uključujući kameru za vožnju unazad, pomoćnika za vožnju unazad i Surround View, također povećavaju udobnost i sigurnost. BMW kontrola gestama, Harman Kardon surround zvučni sustav i WLAN hotspot točka povećavaju ekskluzivan izgled i udobnost u vožnji.

  • +24
BMW iX3 Izvor: Promo fotografije / Autor: Fabian Kirchbauer