Budućnost motora

Ovako razmišlja BMW: Dizelski motori će preživjeti još 20, a benzinski još 30 godina!

Ovako razmišlja BMW o budućnosti motora s unutarnjim izgaranjem

Ovako razmišlja BMW o budućnosti motora s unutarnjim izgaranjem

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

Odbrojani su dani malih dizelskih motora i velikih V12 benzinskih motora, no paleta ostalih klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem drastično će se smanjiti

Bavarski proizvođač premium automobila BMW je na marginama BMW NextGen događaja u Münchenu ovog tjedna iznio svoje viđenje budućnosti klasičnih pogonskih sklopova. I opći zaključak je da će usprkos tome što ubrzano ide prema elektrifikaciji, BMW nastaviti ulagati u motore s unutarnjim izgaranjem u doglednoj budućnosti.

BMW Vision iNext i BMW Vision M Next

BMW Vision iNext i BMW Vision M Next

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

'Najbolja pretpostavka od 30 posto prodaje elektrificiranih automobila (električna baterijska vozila i plug-in hibridi) do 2025. godine znači da će najmanje 80 posto naših vozila imati motor s unutarnjim izgaranjem', rekao je glavni tehnički direktor BMW-a Klaus Frölich.

Glavni tehnički direktor BMW-a Klaus Frölich

Glavni tehnički direktor BMW-a Klaus Frölich

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

BMW očekuje da će dizelski motori preživjeti još najmanje 20 godina, a benzinski motori još najmanje 30 godina, rekao je Frölich. 'Vidimo područja bez infrastrukture za punjenje kao što su Rusija, Bliski istok i zapadni unutarnji dio Kine, tako da će se oslanjati na benzinske motore još 10 do 15 godina'.

Priobalni dio Kine i veliki gradovi poput Pekinga i Šangaja imati će na cestama samo električne automobile za oko 10 godina, dok će Europa više preferirati plug-in hibridna vozila, predviđa ovaj dužnosnik BMW-a. U SAD-u će se vozila na električni pogon prodavati uglavnom na zapadnoj obali i na dijelu istočne obale, ali neće postati dominantni pogon automobila. SAD bi mogao dobiti snažnije plug-in hibride iz BMW-ove sportske M podmarke kako bi generirali emisijske kredite.

MINI Vision NEXT 100, BMW Vision NEXT 100, Rolls-Royce Vision NEXT 100, BMW motocikl Vision NEXT 100 (2016.)

MINI Vision NEXT 100, BMW Vision NEXT 100, Rolls-Royce Vision NEXT 100, BMW motocikl Vision NEXT 100 (2016.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

'Prelazak na elektrifikaciju pretjerano je prenaglašen , rekao je Frölich. 'Električna vozila s baterijom su skuplja zbog sirovina za baterije. To će se nastaviti i moglo bi se s vremenom pogoršati s porastom potražnje za tim sirovinama.'

Dok će motori s unutarnjim izgaranjem ostati u BMW-u još neko vrijeme, no njihov će se portfolio drastično smanjiti.

Klasični neelektrificirani V8 motori s atmosferskim usisom pogođeni su teškim porezima zbog visokih emisija CO2

Klasični neelektrificirani V8 motori s atmosferskim usisom pogođeni su teškim porezima zbog visokih emisija CO2

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

Na dizelskoj strani, bavarski će proizvođač prestati proizvoditi 1,5-litreni trocilindrični motor. Prestati će se proizvoditi jer previše košta da bi se uskladio s europskim strožim standardima emisija, ali taj motor se ionako nudi samo u Europi.

Osim toga, BMW-ov šestocilindrični dizelski motor snage 400 KS koji se nudi u višem premium automobilu 750d neće biti zamijenjen jer je preskup i previše kompliciran za izgradnju, rekao je Frölich dodajući da motor ima četiri turbopunjača.

BMW će i dalje razvijati četverocilindrične i šestocilindrične dizelske motore, ali neće imati više od tri turbopunjača.

V8 motor u BMW 850i coupe emitira više od 220 grama CO2 po kilometru.

V8 motor u BMW 850i coupe emitira više od 220 grama CO2 po kilometru.

Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

Što se tiče velikih benzinskih V12 motora njihovi dani su odbrojani. 'Svake godine moramo ulagati kako bismo prilagodili V12 motore novim propisima o emisijama, posebno u Kini. Kako se V12 na globalnoj razini proda u oko 5.000 komada godišnje, što uključuje i Rolls-Royce, cijena tih ažuriranja je nekoliko tisuća eura po jedinici.' kaže Frölich.

Iznenađujuće, BMW je također izjavio kako tvrtka radi startegiju kako bi zadržali benzinski V8 motor. 'Šestocilindrične jedinice u kombinaciji s plug-in hibridnim aplikacijama već isporučuju snagu više od 680 KS (500 kW) i dovoljan okretni moment da mogu uništiti svaki prijenos', rekao je Froelich.

Elektrificirani V8 motori su potrebni jer su klasični neelektrificirani V8 motori s atmosferskim usisom pogođeni teškim porezima na tržištima kao što su Velika Britanija i Francuska zbog visokih emisija ugljičnog dioksida. V8 motor u BMW 850i coupe emitira više od 220 grama CO2 po kilometru.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!